Subaru zbudowało dwie nowe, szybsze Imprezy WRC
2008-07-22 - Ł. Lach Tagi: Subaru, Atkinson, Subaru Impreza
David Richards, szef Subaru World Rally Team, w wywiadzie dla wrc.com opowiadał o kulisach debiutu nowej Imprezy, aktualnych pracach zespołu i planach na resztę sezonu.
Pytany o przełomowy momen,t zakończonej po Rajdzie Turcji, pierwszej części sezonu, przełożony Pettera Solberg i Chrisa Atkinsona odpowiada: "Bez wątpienia był to właśnie Rajd Akropolu". "Udało się nam przyspieszyć debiutu samochodu i od razu pierwszy start w jednym z najbardziej wymagających rajdów w kalendarzu zakończył się sukcesem. Chris wygrał odcinek specjalny, a Petter ukończył rajd na 2. miejscu. To niezłe osiągnięcie jak na całkiem nowy samochód, który miał za sobą tylko kilka miesięcy testów".
"Na początku roku musieliśmy sobie poradzić w równoczesnymi startami starym modelem i pracami nad rozwojem nowego samochodu co kosztowało nas mnóstwo energii i czasu. Decyzja o przyspieszonym debiucie była bardzo ryzykowna, ale czas pokaże, że także bardzo ważna".
"Cały zespół był pod ogromną presją, ale doświadczenie zebrane podczas dwóch rajdów które nowe auto ma już za sobą, jest dla nas bezcenne i pomoże nam umocnić się w drugiej fazie mistrzostw".
Richards przyznał, że duże wrażenie zrobił na nim młodszy i mniej doświadczony z dwójki kierowców Subaru, Chris Atkinson. 28-letni Australijczyk, który dołączył do teamu SWRT w 2005 r. zalicza właśnie najlepszy sezon od początku swojej kariery. W ośmiu eliminacjach cztery razy stanął na podium, z czego dwa razy na drugim stopniu.
"Chris wykazał się wielką dojrzałością, jeździ bardzo regularnie. Nawet jeśli zabrakło mu szczęścia podczas dwóch ostatnich rajdów to i tak nadal jest na 4. miejscu w klasyfikacji z realnymi szansami na walkę o pierwszą trójkę".
W trakcie przerwy między rajdami Turcji i Finlandii Subaru zaplanowało trzy sesje testowe w celu lepszego poznania nowej konstrukcji. Pierwsza z sesji, asfaltowa, wykazała, że samochód lepiej sobie radzi na szybkich i rytmicznych partiach niż na wyjściu z ciasnych zakrętów.
"Grecja i Turcja były bardzo wyjątkowe, znacznie różniące się od pozostałych eliminacji dlatego chcieliśmy tam po prostu znaleźć się na mecie. Teraz koncentrujemy na pracach nad szybkością".
W brytyjskim Banbury powstały dwa całkiem nowe egzemplarze Imprezy WRC 2008 zbudowane po przeanalizowaniu danych zebranych podczas dwóch pierwszych startów.
Aktualnie pojazdy o numerach rejestracyjnych "2 WRC" i "3 WRC", wyposażone m.in. w przeprojektowany przedni zderzak sprawdzane są na testowych obiektach należących do Subaru, a już jutro znajdą się na promie płynącym do Jyvaskyla, gdzie zlokalizowana jest baza 9. rundy MŚ.
"Lokalni kierowcy, Hirvonen i Latvala, z pewnością będą dyktować tempo, ale myślę, że Petter i Chris nie będą bardzo odstawać", zakończył optymistycznie nastawiony przed Rajdem Finlandii David Richards.
Pytany o przełomowy momen,t zakończonej po Rajdzie Turcji, pierwszej części sezonu, przełożony Pettera Solberg i Chrisa Atkinsona odpowiada: "Bez wątpienia był to właśnie Rajd Akropolu". "Udało się nam przyspieszyć debiutu samochodu i od razu pierwszy start w jednym z najbardziej wymagających rajdów w kalendarzu zakończył się sukcesem. Chris wygrał odcinek specjalny, a Petter ukończył rajd na 2. miejscu. To niezłe osiągnięcie jak na całkiem nowy samochód, który miał za sobą tylko kilka miesięcy testów".
"Na początku roku musieliśmy sobie poradzić w równoczesnymi startami starym modelem i pracami nad rozwojem nowego samochodu co kosztowało nas mnóstwo energii i czasu. Decyzja o przyspieszonym debiucie była bardzo ryzykowna, ale czas pokaże, że także bardzo ważna".
"Cały zespół był pod ogromną presją, ale doświadczenie zebrane podczas dwóch rajdów które nowe auto ma już za sobą, jest dla nas bezcenne i pomoże nam umocnić się w drugiej fazie mistrzostw".
"Chris wykazał się wielką dojrzałością, jeździ bardzo regularnie. Nawet jeśli zabrakło mu szczęścia podczas dwóch ostatnich rajdów to i tak nadal jest na 4. miejscu w klasyfikacji z realnymi szansami na walkę o pierwszą trójkę".
W trakcie przerwy między rajdami Turcji i Finlandii Subaru zaplanowało trzy sesje testowe w celu lepszego poznania nowej konstrukcji. Pierwsza z sesji, asfaltowa, wykazała, że samochód lepiej sobie radzi na szybkich i rytmicznych partiach niż na wyjściu z ciasnych zakrętów.
"Grecja i Turcja były bardzo wyjątkowe, znacznie różniące się od pozostałych eliminacji dlatego chcieliśmy tam po prostu znaleźć się na mecie. Teraz koncentrujemy na pracach nad szybkością".
W brytyjskim Banbury powstały dwa całkiem nowe egzemplarze Imprezy WRC 2008 zbudowane po przeanalizowaniu danych zebranych podczas dwóch pierwszych startów.
Aktualnie pojazdy o numerach rejestracyjnych "2 WRC" i "3 WRC", wyposażone m.in. w przeprojektowany przedni zderzak sprawdzane są na testowych obiektach należących do Subaru, a już jutro znajdą się na promie płynącym do Jyvaskyla, gdzie zlokalizowana jest baza 9. rundy MŚ.
"Lokalni kierowcy, Hirvonen i Latvala, z pewnością będą dyktować tempo, ale myślę, że Petter i Chris nie będą bardzo odstawać", zakończył optymistycznie nastawiony przed Rajdem Finlandii David Richards.
źródło: wrc.com fot. SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Subaru zbudowało dwie nowe, szybsze Imprezy WRC
Podobne: Subaru zbudowało dwie nowe, szybsze Imprezy WRC
Subaru przed najważniejszym rajdem w roku »
Subaru: W Katalonii powinno być lepiej »
Subaru musi odnaleźć szybkość »
Subaru wyciąga wnioski i bierze się ostro do roboty »
Podobne galerie: Subaru zbudowało dwie nowe, szybsze Imprezy WRC
Kajetanowicz testuje Subaru »
Subaru Impreza WRC S14 2008 w studiu »
Tomasz Kuchar i nowe Subaru - II »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Subaru
Newsletter
Galerie zdjęć