Ważny sprawdzian formy Subaru
2008-08-13 - Ł. Lach Tagi: Solberg, Atkinson, Rajd Niemiec, Subaru Impreza
Mając w perspektywie jeszcze trzy rajdy asfaltowe w tym sezonie, najbliższy z nich, Rajd Niemiec, będzie dla Subaru World Rally Team ważnym sprawdzianem możliwości Imprezy WRC2008 w debiucie na tego typu nawierzchni.
Pod koniec lipca kierowcy Subaru sprawdzali przez 4 dni ustawienia jakie w czerwcu wypracował tester, Markko Martin. Na początku samochód wyraźnie lepiej spisywał się na rytmicznych partiach, a gorzej odjeżdzał z ciasnych zakrętów, których przecież na niemieckich oesach jest mnóstwo. Podobnie wnioski wysnuło szefostwo Subaru, ale ostatecznie David Richars mówi o pozytywnym wyniku prac nad asfaltową specyfikacją, co zostanie zweryfikowane w najbliższy weekend.
"Rajd Niemiec będzie bardzo ważny ponieważ zobrazuje formę zespołów przed kolejnymi asfaltowymi rundami, w Hiszpanii i na Korsyce. Dla nas rajd ten ma jeszcze większe znaczenie, bo na asfalcie debiutuje nowa Impreza”.
"Testy na asfalcie wypadły pozytywnie, po trzech rajdach wiemy też już coś więcej o samym samochodzie. Petter i Chris zawsze byli szybcy na tych oesach" - wypowiedział się z optymizmem Richars.
Z dwójki Subaru lepszego wyniku oczekuje się po Chrisie Atkinsonie, który w ubiegłym roku, po wygraniu trzech OS-ów i dobrych czasach na pozostałych próbach wywalczył w Niemczech podium. Australijczyk jest dodatkowo zmotywowany po dobrym wyniku w Finlandii.
„Byliśmy szybcy w ubiegłym roku, ale tym razem jedziemy nowym samochodem i na nowych oponach, po raz pierwszy na asfalcie, więc ciężko przewidzieć naszą szybkość. Testy wypadły w porządku, więc jeśli będziemy mieć takie tempo jak przed rokiem to już będzie dobrze”.
„Podium w Finlandii było wspaniałe. Pierwszy raz punktowaliśmy tym samochodem i im dłużej będziemy nim jeździć tym lepiej i pewniej będę się w nim czuł. Do Niemiec wyruszamy z zamiarem ostrej walki. Ocenimy nasze tempo i zobaczymy co da się z tego wyciągnąć”.
Petter Solberg nigdy nie miał szczęścia ścigając się nad Mozelą. Najlepszy wynik, zaledwie 6. miejsce, udało mu się osiągnąć w ub. roku. Wcześniej kilka razy zaliczył tam poważne wypadki.
„Lubię ten rajd, choć mam z nim dość mieszane doświadczenia. Trasa jest szybka, ale nie wybacza błędów. Będziemy się uczyć zachowania samochodu na nowych oponach z myślą o rajdach Katalonii i Korsyki. Mam za sobą dwudniowe testy i wszystko wygląda dobrze”.
Pod koniec lipca kierowcy Subaru sprawdzali przez 4 dni ustawienia jakie w czerwcu wypracował tester, Markko Martin. Na początku samochód wyraźnie lepiej spisywał się na rytmicznych partiach, a gorzej odjeżdzał z ciasnych zakrętów, których przecież na niemieckich oesach jest mnóstwo. Podobnie wnioski wysnuło szefostwo Subaru, ale ostatecznie David Richars mówi o pozytywnym wyniku prac nad asfaltową specyfikacją, co zostanie zweryfikowane w najbliższy weekend.
"Rajd Niemiec będzie bardzo ważny ponieważ zobrazuje formę zespołów przed kolejnymi asfaltowymi rundami, w Hiszpanii i na Korsyce. Dla nas rajd ten ma jeszcze większe znaczenie, bo na asfalcie debiutuje nowa Impreza”.
"Testy na asfalcie wypadły pozytywnie, po trzech rajdach wiemy też już coś więcej o samym samochodzie. Petter i Chris zawsze byli szybcy na tych oesach" - wypowiedział się z optymizmem Richars.
Z dwójki Subaru lepszego wyniku oczekuje się po Chrisie Atkinsonie, który w ubiegłym roku, po wygraniu trzech OS-ów i dobrych czasach na pozostałych próbach wywalczył w Niemczech podium. Australijczyk jest dodatkowo zmotywowany po dobrym wyniku w Finlandii.
„Byliśmy szybcy w ubiegłym roku, ale tym razem jedziemy nowym samochodem i na nowych oponach, po raz pierwszy na asfalcie, więc ciężko przewidzieć naszą szybkość. Testy wypadły w porządku, więc jeśli będziemy mieć takie tempo jak przed rokiem to już będzie dobrze”.
Petter Solberg nigdy nie miał szczęścia ścigając się nad Mozelą. Najlepszy wynik, zaledwie 6. miejsce, udało mu się osiągnąć w ub. roku. Wcześniej kilka razy zaliczył tam poważne wypadki.
„Lubię ten rajd, choć mam z nim dość mieszane doświadczenia. Trasa jest szybka, ale nie wybacza błędów. Będziemy się uczyć zachowania samochodu na nowych oponach z myślą o rajdach Katalonii i Korsyki. Mam za sobą dwudniowe testy i wszystko wygląda dobrze”.
źródło: SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ważny sprawdzian formy Subaru
Podobne: Ważny sprawdzian formy Subaru




Podobne galerie: Ważny sprawdzian formy Subaru
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Subaru
Galerie zdjęć
Newsletter