Rajdy  »  Mistrzostwa Europy  »  Aktualności  »  Subaru Poland Rally Team na najszybszych trasach w ERC

Subaru Poland Rally Team na najszybszych trasach w ERC

2015-07-16 - P. Krupka     Tagi: Rajd Estonii, Butvilas, ERC2
Subaru Poland Rally Team po raz drugi w swojej historii startuje w Rajdzie Estonii. Podobne do fińskich oesów niezwykle szybkie trasy, gdzie średnia prędkość wynosi zwykle ponad 120 km/h będą jednym z największych wyzwań tego sezonu. Wizytówką rajdu są „ślepe” zakręty przebiegające przez szczyty zza których nie widać dalszej drogi. Wymaga to szczególnej uwagi podczas zapoznania z trasą, by właściwie opisać te zdradliwe miejsca. Załodze SPRT zadania nie będzie ułatwiać również bardzo silna konkurencja wśród której nie zabraknie wielu lokalnych zawodników doskonale znających miejscowe szutry.
Niestety, w Rajdzie Estonii nie wystąpi etatowy pilot zespołu, Kamil Heller. Odniesiona kontuzja uniemożliwiła mu start w 6. rundzie ERC i zastąpi go Przemysław Mazur. Wraz z Dominikiem Butvilasem przejechali treningowo Vorumaa Rallysprint, a także spędzili również sporo czasu na szlifowaniu opisu trasy.
Rajd rozpocznie się w piątek o godzinie 19:00 polskiego czasu od superoesu w centrum Tartu. W sobotę na zawodników czeka aż 9 odcinków specjalnych o łącznej długości niespełna 141 kilometrów. Jednym z nich będzie liczący 34,91 km oes „Ristimae” - najdłuższy w rajdzie. Na niedzielne oesy składać się będzie 6 prób o łącznej długości prawie 64 kilometrów. Rajd zakończy się ceremonią mety w Tartu o 15:00 czasu polskiego. Na liście zgłoszeń widnieje 66 załóg, w ERC2 załoga SPRT będzie miała 7 rywali z których aż 4 pochodzi z Estonii.
Dominik Butvilas: - Będę startował tu już czwarty raz, więc specyfika estońskich odcinków jest mi dobrze znana. Postaramy się zrobić jak najlepszy opis trasy i będziemy wtedy mogli naciskać już od startu. To szybki i trudny rajd, wymagający pokładania sporej ufności zarówno w notatkach jak i w samochodzie. Nie mam żadnych obaw co do mojego Subaru, a wraz z Przemkiem pracujemy bardzo ciężko, by komunikacja w rajdówce przebiegała świetnie i żebyśmy mogli już od pierwszego kilometra jechać szybkim tempem. Zapowiada się, że czeka nas tutaj ostra rywalizacja z wieloma utalentowanymi konkurentami i każdy z nich chce odnieść zwycięstwo. Większość kierowców pojedzie na maksimum od pierwszego zakrętu! Przemek to doświadczony pilot i sporo pracował nad tym, by przyzwyczaić się do angielskiego opisu trasy. Potrzebujemy jeszcze trochę kilometrów, by w pełni sobie zaufać i dograć do końca. Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Keratronik, Raiffeisen Leasing, SJS oraz Eneos.

Przemysław Mazur: - Trudno powiedzieć w jak dużej części odcinki specjalne pokrywają się z tymi na których startowałem 3 lata temu. Z map wynika, że konfiguracja oesów jest zbliżona, ale i tak wszystkie szutrowe drogi wokół Otepy są fantastyczne. Również Dominik zna część z nich z wcześniejszych występów, ale liczba szczytów i zakrętów nie pozwala ich zapamiętać na tyle dobrze, by czuć się komfortowo przy tak dużych prędkościach. Start z Dominikiem w Vorumaa Rallisprint był ogromną przyjemnością, choć nie ukrywam, że był też dla mnie dość stresujący ze względu na dyktowanie w języku angielskim. Oczywiście jeszcze przed wyjazdem do Estonii przygotowywałem się do tego co mnie czeka w rajdówce, ale jak łatwo można się domyślić, dyktowanie w fotelu przed telewizorem ma się nijak do dyktowania z prawego fotela w samochodzie rajdowym. Zadanie to było o tyle trudniejsze, że nie mieliśmy ani jednego kilometra prawdziwych testów przed startem, więc zostałem, rzucony na głęboką wodę. Okazało się, że całkiem dobrze nam się współpracuje w samochodzie i z każdym przejechanym kilometrem Dominik mógł jechać szybciej ufając temu co słyszy w słuchawkach. Była to naprawdę fantastyczna przygoda, która stanowiła wstęp do zbliżającego się Rajdu Estonii. Sytuacja z Kamilem zaskoczyła wszystkich w zespole, więc nie mieliśmy z Dominikiem możliwości wspólnego treningu. Jadąc na Rajd Vorumma Rallisprint użyliśmy po drodze jednego z odcinków z Rajdu Łotwy do tego, by nauczyć się ze sobą współpracować. Było to raptem kilkanaście kilometrów przejechane seryjnym samochodem z zupełnie normalną prędkością jaką się najczęściej zawodnicy zapoznają z trasami rajdów. Żeby zobrazować jak bardzo nasze tempo współpracy różniło się od tego podczas startu, wystarczy spojrzeć na naszą średnią prędkość podczas Rallisprintu, która wyniosła ponad 125 km/h! Już po tym krótkim rajdzie każdą wolną chwilę spędzaliśmy na wspólnym opisywaniu trasy co sprawi, iż podczas Rajd Estonii wszystkie elementy rajdowej układanki będą do siebie pasowały.



źródło: inf. prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Subaru Poland Rally Team na najszybszych trasach w ERC