
Sebastian Frycz swoją przygodę ze sportem rozpoczął od startów w enduro. W 1996 roku został Wicemistrzem Polski w klasie 125 junior. W rajdach samochodowych zadebiutował w 1998 roku na trasie Rajdu Barbórki Cieszyńskiej. W 2000 roku wystartował w pełnym cyklu RSMP za kierownicą Citroena Saxo VTS, zdobywając tytuł Mistrza Polski w klasie N-2 oraz Puchar PZM.
Pod koniec sezonu zadebiutował w samochodzie Mitsubishi Lancer Evo V, którym, po pozyskaniu prężnego sponsora w postaci serwisu internetowego Hoga.pl, kontynouwał starty w Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł Mistrza Polski gr. N.Kolejny sezon rozpączął w tym samym samochodzie, aby po dwóch rajdach zająć miejsce Waldemara Doskocza za kierownicą Opla Corsy S1600 w zespole EFL - Corsa Rally. Ostatecznie Frycz triumfował w Trofeum S1600, po drodze wygrywając w klasyfikacji generlanej Rajd Rzeszowski, będąc jak dotąd najmłodszym zwycięzcą klasyfikacji generlanej rajdu zaliczanego do cyklu RSMP, jak i jedynym zawodnikiem, który dokonał tego w samochodzie klasy S1600. Sezon zakończył udanym startem w Rajdzie Waldviertel, gdzie prowadząc Toyotę Corollę WRC, debiutując jednocześnie w samochodzie tej klasy, zajął 5. miejsce. W 2003 roku Frycz powrócił do gr. N, w której ostatecznie odniósł zwycięstwo, zdobywając jednocześnie tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej.
Po tragicznej śmierci Janusza Kuliga na początku 2004 roku, Frycz został zaproszony do zespołu Fiat Selenia Rally Team, gdzie we Fiacie Punto S1600 miał ponownie walczyć o tytuł Mistrza Polski w klasie S1600. Ostatecznie zajał drugie miejsce, tuż za Grzegorzem Grzybem. Ten sam wynik powtórzył w 2005 roku, tym razem ulegając jedynie Michałowi Kościuszce.
Niestety po udanym sezonie 2007, sezon 2008 okazał się najbardziej pechowy w karierze kierowcy ze Szczyrku. Przesiadka do Subaru Imprezy N14 okazała się błędem i najlepszą lokatą bylo szóste miejsce na Rajdzie Subaru. Pechowy sezon przyniósł także straty w postaci samochodów. Dwie Imprezy N14 doszczętnie spłonęły (Rajd Polski i Karkonoski) i Sebastian Frycz zrezygnował z dalszych startów.
Sebastian Frycz | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 03.12.1978 Szczyrk |
Pilot | Jacek Rathe |
Rajdowy debiut | Rajd Barbórki Cieszyńskiej 1998 |
Pierwszy sukces | Mistrz Pucharu PZM w 2000r. |
Sebastian Frycz - osiągnięcia | |
2000 | Mistrz Pucharu PZM |
2001 | Mistrz Polski - Grupa N Mitsubishi Lancer Evo V |
2002 | Mistrz Polski - Trofeum 1600 Opel Corsa VK 1600 |
2002 | Rajd Rzeszowski - pierwsze i jedyne zwycięstwo auta S1600 (Opel Corsa) w kl.generalnej RSMP |
2003 | V-ce Mistrz Polski - w Klasyfikacji Generalnej |
2003 | Mistrz Polski - Grupa N, Mitsubishi Lancer Evo V |
2004 | V-ce Mistrz Polski - klasa Super 1600 |
2005 | V-ce Mistrz Polski - klasa Super 1600 |
2007 | Drugi V-ce Mistrz Polski - Klasyfikacja Generalna |
Sebastian Frycz - samochody | |
Citroen Saxo VTS | |
Opel Astra GSi | |
Skoda Felicia Kit Car | |
Mitsubishi Lancer Evo IV, V, VII, VIII | |
Opel Corsa VK 1600 | |
Toyota Corolla WRC | |
Nissan Almera Kit-Car | |
Fiat Punto Super 1600 | |
Subaru Impreza N11, N12, N14 |
źródło: Wikipedia
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Sebastian Frycz
Podobne: Sebastian Frycz




Podobne galerie: Sebastian Frycz
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter