Rajdy  »  IRC  »  Aktualności  »  IRC, Rajd Monte Carlo: Ciekawostki 2. etapu
IRC, Rajd Monte Carlo: Ciekawostki 2. etapu

IRC, Rajd Monte Carlo: Ciekawostki 2. etapu

2011-01-21 - M. Zabolski     Tagi: Rajd Monte Carlo, IRC, Odjechane
Drugi etap 79. Rajdu Monte Carlo  przebiegł w swoim najbardziej charakterystycznym stylu, a więc w nieprzewidywalnych warunkach. Jeszcze na pierwszej pętli kierowcy jechali po suchym asfalcie, by na drugiej zmagać się z prawdziwą zimą. Taki rozwój sytuacji sporo namieszał w klasyfikacji generalnej pierwszej rundy Intercontinental Rally Challenge. Szczególnie dało się to we znaki walczącym do czasu o zwycięstwo - Juho Hanninenowi i Petterowi Solbergowi. Obaj zawodnicy wybrali na ostatnią pętlę opony na wilgotny asfalt. Mistrz IRC przyznał, że nie spodziewał się, iż warunki pogorszą się w tak znacznym stopniu. Było jednak znacznie gorzej, jak możecie obejrzeć na wideo poniżej. Jest to ujęcie z OS 7, gdzie Petter Solberg w Peugeocie 207 S2000, ku uciesze kibiców uderza tyłem w stojący przy drodze radiowóz policji.
 
Z problemami zmagało się wielu czołowych kierowców, ale w większości przypadków, zdołali utrzymać się na trasie. Jedynym wartym odnotowania wypadkiem był incydent Luki Bettiego. Czwarty kierowca zeszłorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy rozbił Peugeota 207 S2000 na ostatniej próbie drugiego dnia.
 
O tym jak ważne jest doświadczenie, przekonał wszystkich 48-letni Francois Delecour. Być może w tym wieku nie ma już tej szybkości, co kiedyś, gdy był wicemistrzem świata (1993 r.), ale jako jedyny w stawce przewidział, co się będzie działo i założył 4 opony z kolcami. Efektem było pewne zwycięstwo na ósmej próbie. Teraz Francuz traci do liderującego Bryana Bouffiera (lider mimo spina - zobacz odtwarzacz nad akapitem) 28 sekund, co sprawia, że znów po 17 latach ma szansę na zwycięstwo w legendarnym klasyku. Krótkie porównanie, jak Delecour jechał w 1994 r. i obecnym - zobaczycie na wideo poniżej.
 
Ostatni czwartkowy odcinek narobił nieco spustoszenia także w kategorii IRC 2WD Cup. Do siódmego oesu, stawce przewodził Andrea Crugnola w Renault Clio R3. Włoch, który w tym roku będzie startował w Akademii WRC, na ostatniej próbie stracił jednak 8 minut. Poniżej zobaczcie jak na wspomnianym odcinku dogonił go Szwajcar, Florian Gonon (trzeci w generalce na OS 8!).
 
Po kłopotach Crugnoli, wśród aut z napędem na jedną oś prowadzi Michael Burri przed Renardem Poutotem (obaj Citroen DS3 R3T). Na dole podium znajduje się Pierre Campana (Renault Clio R3), który był liderem po pierwszym dniu. Na czwartej pozycji jest z kolei Adrien Tambay (Peugeot 207 R3T) - syn Patricka Tambaya, byłego kierowcy Formuły 1 (w barwach Ferrari wygrał Grand Prix Niemiec 1982).



źródło: fot. ircseries.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

IRC, Rajd Monte Carlo: Ciekawostki 2. etapu