
Abarth vs. Peugeot - co przygotowali na ten sezon?
2008-04-04 - Ł. Lach Tagi: Peugeot, Testy, S2000, Peugeot 207, Abarth
O ile w mistrzostwach świata prym wiodą marki Ford, Citroen i Subaru, tak cykl Intercontinental Rally Challenge jest areną zmagań pomiędzy Abarthem i Peugeot. Włosi wystawiają swój fabrycznych zespół, natomiast francuski koncern reprezentują prywatne teamy, w ubiegłym roku Peugeot Hiszpania, w tym - Belgia i samochody z Kronos Racing.
"Po pięciu latach w cyklu WRC przechodzimy do IRC i bardzo się z tego cieszymy, ponieważ tutaj czynnik ludzki ma znacznie większe znaczenie. IRC to są prawdziwe rajdy i ludzkie dramaty bez żadnych politycznych podtekstów, jak to ma miejsce gdzie indziej. Za to lubię IRC" - mówi Van Dalen, szef Kronosa Racing, które w 2006 roku przygotowywało Citroena Xsarę WRC dla mistrza świata. Nicolas Vouilloz, wicemistrz IRC, którego hiszpański zespół (też mistrz) imigrował do krajowych rozgrywek, będzie mógł się łatwiej porozumieć z całą ekipą. Znalazł posadę we francuskojęzycznym zespole Van Dalena. Kolegą Francuza jest Freddy Loix, który miał już okazję do dwóch startów z Kronosem. Vouilloz musiał się wybrać na osobne testy, aby sprawdzić Peugeota 207 S2000 w spec. 2008.
"W tym roku mamy trochę inną strategię. W poprzednim sezonie wiele rajdów było dla nas zupełnie nowych, a teraz znamy mniej więcej 70% trasy wszystkich rajdów, więc będę chciał pojechać jeszcze szybciej".
Tym, który teraz będzie musiał poznać nowe dla siebie oesy będzie Freddy Loix: "Nie znam czterech rajdów. Pierwszych trzech w kalendarzu i Principe de Asturias. Nie znam ich za dobrze, ale mam jakieś pojęcie czego się spodziewać, a to już zawsze coś".
Abarth postawił w tym roku na doświadczonego Giandomenico Basso i młodego Antona Alena. W nowo otwartej siedzibie "skorpiona" opracowano nowe tylne zawieszenie Fiata Abarth Grande Punto S2000. Wszystkie sześć samochodów, które dziś jeżdżą na odcinku testowym przed Rajdem Stambułu, a jutro ruszą do OS-1 posiada przeprojektowaną konstrukcję tylnego zawieszenia.
"Po pięciu latach w cyklu WRC przechodzimy do IRC i bardzo się z tego cieszymy, ponieważ tutaj czynnik ludzki ma znacznie większe znaczenie. IRC to są prawdziwe rajdy i ludzkie dramaty bez żadnych politycznych podtekstów, jak to ma miejsce gdzie indziej. Za to lubię IRC" - mówi Van Dalen, szef Kronosa Racing, które w 2006 roku przygotowywało Citroena Xsarę WRC dla mistrza świata. Nicolas Vouilloz, wicemistrz IRC, którego hiszpański zespół (też mistrz) imigrował do krajowych rozgrywek, będzie mógł się łatwiej porozumieć z całą ekipą. Znalazł posadę we francuskojęzycznym zespole Van Dalena. Kolegą Francuza jest Freddy Loix, który miał już okazję do dwóch startów z Kronosem. Vouilloz musiał się wybrać na osobne testy, aby sprawdzić Peugeota 207 S2000 w spec. 2008.
Testy Kronos Racing
Tym, który teraz będzie musiał poznać nowe dla siebie oesy będzie Freddy Loix: "Nie znam czterech rajdów. Pierwszych trzech w kalendarzu i Principe de Asturias. Nie znam ich za dobrze, ale mam jakieś pojęcie czego się spodziewać, a to już zawsze coś".
Abarth postawił w tym roku na doświadczonego Giandomenico Basso i młodego Antona Alena. W nowo otwartej siedzibie "skorpiona" opracowano nowe tylne zawieszenie Fiata Abarth Grande Punto S2000. Wszystkie sześć samochodów, które dziś jeżdżą na odcinku testowym przed Rajdem Stambułu, a jutro ruszą do OS-1 posiada przeprojektowaną konstrukcję tylnego zawieszenia.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Abarth vs. Peugeot - co przygotowali na ten sezon?
Podobne: Abarth vs. Peugeot - co przygotowali na ten sezon?



Podobne galerie: Abarth vs. Peugeot - co przygotowali na ten sezon?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Peugeot