Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Peugeot 207 S2000
Peugeot 207 S2000

Peugeot 207 S2000

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Peugeot, Peugeot 207, S2000
Mimo, że Peugeot wycofał swój oficjalny zespół z Mistrzostw Świata, to równocześnie opracowywał samochód kategorii S2000. Zespół starał się to robić mniej oficjalnie niż Fiat, ale nie trzeba było długo czekać na pierwsze "szpiegowskie" zdjęcia. Ponieważ w chwili obecnej flagowym modelem Peugeota dostępnym dla szerokiej rzeszy chętnych jest 207, stało się jasne iż to na jego bazie powstanie rajdowa wersja S2000. Pierwsze testy tego modelu były prowadzone przy pomocy Gillesa Panizziego, więc można było być pewnym, że jest to jeden z kierowców przewidywanych do składu na sezon 2007 i walkę o tytuł Mistrza Europy bądź w serialu IRC. Stało się jednak inaczej.

Pierwszym, jeszcze nie do końca w pełnym tego słowa znaczeniu, startem był belgijski Rajd Condroz 2006, gdzie samochód mógł "zmierzyć" się z innym pojazdem otwierającym, którym był Volkswagen Polo S2000 z Freddym Loixem. Samochodem Peugeot 207 S2000 kierował natomiast Bryan Bouffier. Mimo, że oba samochody miały naklejone zera zamiast numerów startowych, można być pewnym, że oba zespoły mierzyły czas i porównywały czasy dla różych ustawień zawieszenia. Kolejny "start" to Rajd Antibes 2006, końcowa runda Mistrzostw Europy 2006. Gilles Panizzi wystartował tam jako samochód "0" otwierający trasę, ale bez wątpienia był to równie poważny poligon doświadczalny dla nowego samochodu.

Dopiero sezon 2007 przyniósł oficjalną prezentację na oesach. W Rajdzie Szwecji Jimmy Joge, a w Ralli Torrie Bruno Magalhaes wystartowali samochodami Peugeot 207 S2000. O ile ten pierwszy musiał szybko się poddać z powodu awarii skrzyni biegów, o tyle drugi odniósł zwycięstwo, co ważne także na Fiatem Punto S2000.

 

Peugeot 207 S2000 (2006)
Peugeot 207 S2000- Silnik
Wykonanie rzędowy, 4 cylindry, 4 zawory na cylinder, atmosferyczny, umieszczony poprzecznie
Pojemność 2000 cc
Moc
280 KM przy 8500 obr/min
Moment
252 Nm przy 65000 obr/min
Ukałd wtrysku paliwa Magneti Marelli
Zbiornik paliwa
80 litrów
Peugeot 207 S2000 - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów Sadev, 6 przełożen, sekwencyjna
Dyferencjały przedni, tylny, centralny - mechaniczne
Peugeot 207 S2000 - Zawieszenie
Przód / tył pseudo McPherson
Koła: asfalt / szuter
8x18" / 6,5x15"
Peugeot 207 S2000 - Hamulce

Asfalt: przód
tył

wentylowane tarcze 355 mm, 4 tłoczkowe zaciski
wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski

Szuter: przód i tył

wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski

Ręczny hydrauliczny
Peugeot 207 S2000 - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Peugeot 207 S2000- Wymiary
Długość 4030 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1425 mm
Waga: asfalt / szuter
1110 kg / 1150 kg



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Peugeot 207 S2000