
Mimo, że Peugeot wycofał swój oficjalny zespół z Mistrzostw Świata, to równocześnie opracowywał samochód kategorii S2000. Zespół starał się to robić mniej oficjalnie niż Fiat, ale nie trzeba było długo czekać na pierwsze "szpiegowskie" zdjęcia. Ponieważ w chwili obecnej flagowym modelem Peugeota dostępnym dla szerokiej rzeszy chętnych jest 207, stało się jasne iż to na jego bazie powstanie rajdowa wersja S2000.
Pierwsze testy tego modelu były prowadzone przy pomocy Gillesa Panizziego, więc można było być pewnym, że jest to jeden z kierowców przewidywanych do składu na sezon 2007 i walkę o tytuł Mistrza Europy bądź w serialu IRC. Stało się jednak inaczej.
Pierwszym, jeszcze nie do końca w pełnym tego słowa znaczeniu, startem był belgijski Rajd Condroz 2006, gdzie samochód mógł "zmierzyć" się z innym pojazdem otwierającym, którym był Volkswagen Polo S2000 z Freddym Loixem. Samochodem Peugeot 207 S2000 kierował natomiast Bryan Bouffier. Mimo, że oba samochody miały naklejone zera zamiast numerów startowych, można być pewnym, że oba zespoły mierzyły czas i porównywały czasy dla różych ustawień zawieszenia. Kolejny "start" to Rajd Antibes 2006, końcowa runda Mistrzostw Europy 2006. Gilles Panizzi wystartował tam jako samochód "0" otwierający trasę, ale bez wątpienia był to równie poważny poligon doświadczalny dla nowego samochodu.
Dopiero sezon 2007 przyniósł oficjalną prezentację na oesach. W Rajdzie Szwecji Jimmy Joge, a w Ralli Torrie Bruno Magalhaes wystartowali samochodami Peugeot 207 S2000. O ile ten pierwszy musiał szybko się poddać z powodu awarii skrzyni biegów, o tyle drugi odniósł zwycięstwo, co ważne także na Fiatem Punto S2000.
Pierwszym, jeszcze nie do końca w pełnym tego słowa znaczeniu, startem był belgijski Rajd Condroz 2006, gdzie samochód mógł "zmierzyć" się z innym pojazdem otwierającym, którym był Volkswagen Polo S2000 z Freddym Loixem. Samochodem Peugeot 207 S2000 kierował natomiast Bryan Bouffier. Mimo, że oba samochody miały naklejone zera zamiast numerów startowych, można być pewnym, że oba zespoły mierzyły czas i porównywały czasy dla różych ustawień zawieszenia. Kolejny "start" to Rajd Antibes 2006, końcowa runda Mistrzostw Europy 2006. Gilles Panizzi wystartował tam jako samochód "0" otwierający trasę, ale bez wątpienia był to równie poważny poligon doświadczalny dla nowego samochodu.
Dopiero sezon 2007 przyniósł oficjalną prezentację na oesach. W Rajdzie Szwecji Jimmy Joge, a w Ralli Torrie Bruno Magalhaes wystartowali samochodami Peugeot 207 S2000. O ile ten pierwszy musiał szybko się poddać z powodu awarii skrzyni biegów, o tyle drugi odniósł zwycięstwo, co ważne także na Fiatem Punto S2000.
Peugeot 207 S2000 (2006) | |
---|---|
Peugeot 207 S2000- Silnik | |
Wykonanie | rzędowy, 4 cylindry, 4 zawory na cylinder, atmosferyczny, umieszczony poprzecznie |
Pojemność | 2000 cc |
Moc |
280 KM przy 8500 obr/min |
Moment |
252 Nm przy 65000 obr/min |
Ukałd wtrysku paliwa | Magneti Marelli |
Zbiornik paliwa |
80 litrów |
Peugeot 207 S2000 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | Sadev, 6 przełożen, sekwencyjna |
Dyferencjały | przedni, tylny, centralny - mechaniczne |
Peugeot 207 S2000 - Zawieszenie | |
Przód / tył | pseudo McPherson |
Koła: asfalt / szuter |
8x18" / 6,5x15" |
Peugeot 207 S2000 - Hamulce | |
Asfalt: przód |
wentylowane tarcze 355 mm, 4 tłoczkowe zaciski wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód i tył |
wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Ręczny | hydrauliczny |
Peugeot 207 S2000 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Peugeot 207 S2000- Wymiary | |
Długość | 4030 mm |
Szerokość | 1800 mm |
Wysokość | 1425 mm |
Waga: asfalt / szuter |
1110 kg / 1150 kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Peugeot 207 S2000
Podobne: Peugeot 207 S2000



Podobne galerie: Peugeot 207 S2000
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Peugeot
Newsletter
Galerie zdjęć