
Malcolm Wilson po ogłoszeniu przez Oliviera Quesnela podpisania kontraktu z Mikko Hirvonenem, rozmawiał z dziennikarzami portalu WRC o swoich przemyślaeniach związanych z tym wydarzeniem.
Po latach spędzonych w zespole Forda, jaka jest Twoja reakcja na odejście Mikko do Citroena? Z osobistego punktu widzenia, każdy wiedział, że byłem blisko z Mikko. Zrobił wiele dla naszych dwóch mistrzowskich tytułów. Jestem smutny, że odchodzi, ale muszę podziękować mu za pracę, którą zrobił dla Forda. Kiedy opuszczał zespół walczył o mistrzostwo i był liderem zmagań. Chciałem mu podziękować za wkład jaki włożył w ostatnich latach i życzę mu sukcesów w przyszłości, ale nie za dużo! Mikko i Jarmo byli wielkimi członkami zespołu. Można śmiało powiedzieć, że sobota była wzruszająca. Bądźmy szczerzy. Obaj wiedzieliśmy o tej sytuacji. Chcieliśmy, aby wrócił na trasę, bo rajd nie zakończył się zgodnie z planem. Mam nadzieję, że wszyscy w M-Sporcie będą mogli go pożegnać. Dlaczego nie zaoferowaliście mu możliwości pozostania?
Mieliśmy taka opcję, ale naszym priorytetem jest pozostanie w WRC zespołu Forda. Zabrakło czasu i Mikko musiał myśleć o swojej karierze. To smutne, ale rozumiem go.
Czy uda mu się odnieść sukces w Citroenie?
Każdy wie, że potrafi on wspierać zespół, co pokazał w 2006 i 2007 roku. Strategia w Citroenie jest jasna i wiadomo, kto jest numerem 1. To będzie interesujące i Mikko będzie chciał wykonać fantastyczną robotę. Musimy pamiętać, że jako jedyny walczył w Walii z Loebem o mistrzowski tytuł, co wydarzyło się także w 2009 roku. On jest solidnym kierowcą z niewielką ilością wypadków.
Kto zastąpi Mikko?
Jest wielu dostępnych kierowców, ale naszym priorytetem jest pozostanie zespołu Forda, po czym skupimy się na kierowcach. W kwestii kierowców mam kilka typów, ale aktualnie nie jest to najważniejsze.
Z przejściem Mikko Hirvonena łączono Sebastiena Ogiera. Czy to coś, co chcesz osiągnąć?
Mówiąc wprost w zeszłym roku staraliśmy się o Sebastiena. To byłby zdecydowanie najsilniejszy skład. Jest jednak wiele rzeczy, które trzeba mieć na uwadze. Najważniejsze są pieniądze dla kierowcy i wtedy będziemy mogli rozwiązac sytuację.
Czy oferowaliście już umowę Ogierowi?
Nie, ponieważ nie jestem w stanie zagwarantować mu kontraktu. Nie jest tajemnicą, że rozmawialiśmy z nim, ale nie jestem w stanie teraz zrobić tego.
Czy w rodzinie Forda jest kierowca, który mógłby startować u boku Jari-Matti Latvali?
Wszystko zależy od ostatecznych decyzji. Liczę na długoterminowy plan strategiczny. Jeśli tak się stanie możemy szukać kogoś innego. Kierowcy Forda bardzo dobrze zaprezentowali się w Wielkiej Brytanii, więc mamy wiele możliwości.
Kiedy podpiszecie umowę z Fordem?
Jesteśmy na etapie dobrych dyskusji i patrząc na wiele aspektów, powinniśmy ogłosić decyzję w najbliższej przyszłości.
Po latach spędzonych w zespole Forda, jaka jest Twoja reakcja na odejście Mikko do Citroena? Z osobistego punktu widzenia, każdy wiedział, że byłem blisko z Mikko. Zrobił wiele dla naszych dwóch mistrzowskich tytułów. Jestem smutny, że odchodzi, ale muszę podziękować mu za pracę, którą zrobił dla Forda. Kiedy opuszczał zespół walczył o mistrzostwo i był liderem zmagań. Chciałem mu podziękować za wkład jaki włożył w ostatnich latach i życzę mu sukcesów w przyszłości, ale nie za dużo! Mikko i Jarmo byli wielkimi członkami zespołu. Można śmiało powiedzieć, że sobota była wzruszająca. Bądźmy szczerzy. Obaj wiedzieliśmy o tej sytuacji. Chcieliśmy, aby wrócił na trasę, bo rajd nie zakończył się zgodnie z planem. Mam nadzieję, że wszyscy w M-Sporcie będą mogli go pożegnać. Dlaczego nie zaoferowaliście mu możliwości pozostania?
Mieliśmy taka opcję, ale naszym priorytetem jest pozostanie w WRC zespołu Forda. Zabrakło czasu i Mikko musiał myśleć o swojej karierze. To smutne, ale rozumiem go.
Czy uda mu się odnieść sukces w Citroenie?
Kto zastąpi Mikko?
Jest wielu dostępnych kierowców, ale naszym priorytetem jest pozostanie zespołu Forda, po czym skupimy się na kierowcach. W kwestii kierowców mam kilka typów, ale aktualnie nie jest to najważniejsze.
Z przejściem Mikko Hirvonena łączono Sebastiena Ogiera. Czy to coś, co chcesz osiągnąć?
Mówiąc wprost w zeszłym roku staraliśmy się o Sebastiena. To byłby zdecydowanie najsilniejszy skład. Jest jednak wiele rzeczy, które trzeba mieć na uwadze. Najważniejsze są pieniądze dla kierowcy i wtedy będziemy mogli rozwiązac sytuację.
Czy oferowaliście już umowę Ogierowi?
Nie, ponieważ nie jestem w stanie zagwarantować mu kontraktu. Nie jest tajemnicą, że rozmawialiśmy z nim, ale nie jestem w stanie teraz zrobić tego.
Czy w rodzinie Forda jest kierowca, który mógłby startować u boku Jari-Matti Latvali?
Wszystko zależy od ostatecznych decyzji. Liczę na długoterminowy plan strategiczny. Jeśli tak się stanie możemy szukać kogoś innego. Kierowcy Forda bardzo dobrze zaprezentowali się w Wielkiej Brytanii, więc mamy wiele możliwości.
Kiedy podpiszecie umowę z Fordem?
Jesteśmy na etapie dobrych dyskusji i patrząc na wiele aspektów, powinniśmy ogłosić decyzję w najbliższej przyszłości.
źródło: wrc.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wywiad z Malcolmem Wilsonem
Podobne: Wywiad z Malcolmem Wilsonem
.jpg)
.jpg)


Podobne galerie: Wywiad z Malcolmem Wilsonem
.jpg)
.jpg)

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć