
Wideo: Żegnamy generację aut WRC!
2010-11-15 - M. Zabolski Tagi: Citroen, Ford, Hyundai, Mitsubishi, Peugeot, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, WRC, wideo-wspomnienie
Rajd Wielkiej Brytanii zakończył erę dwulitrowych samochodów WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Od Rajdu Monte Carlo w 1997 r., gdy Piero Liatti po raz pierwszy wygrał Subaru Imprezą WRC, popularne „WuRCe” skutecznie rywalizowały przez 202 rajdy. Wszystkie modele możecie zobaczyć na wideo powyżej. Na przestrzeni 13 lat budową ich kolejnych ewolucji zajęło się 10 producentów z 6 państw: Citroen, Ford, Hyundai, Mitsubishi, Peugeot, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki i Toyota.
Samochody WRC zastąpiły rajdówki grupy A8. Zasadniczą różnicą było to, że World Rally Cara można było zbudować nie posiadając auta z napędem 4x4, zasilanym silnikiem turbo w seryjnej produkcji. To zwiększyło zainteresowanie budowaniem nowych, acz drogich samochodów rajdowych.
Mistrzostwo świata wśród producentów, dzięki autom WRC zdobyły fabryczne zespoły Subaru, Toyota, Peugeot, Ford oraz najwięcej, bo aż 6 razy Citroen. Sam Sebastien Loeb wygrał w tym czasie (Xsarą i C4) 62 rajdy oraz 743 odcinki specjalne. To pozwoliło mu zdobyć 7 razy tytuł mistrza świata z rzędu. Tylko jeden Polak w historii miał zaszczyt zostać kierowcą fabrycznym. Był to Tomasz Kuchar, który po imponujących występach prywatną Toyotą Corollą WRC w 2002 r., został zaangażowany przez Hyundaia. Niestety przygoda nietrwała zbyt długo, a przez cały czas Accenta WRC nękały problemy techniczne, które dość szybko wycofały zespół z RMŚ.
Generacja aut WRC odchodzi na rzecz nowej z silnikami 1.6 turbo. Wysokie koszty sprawiły, że w ostatnich sezonach ścigały się jedynie 2 zespoły fabryczne. Najlepsze lata przypadły na przełom XX i XXI wieku, gdzie o punkty walczyło aż 6-7 zespołów fabrycznych.
Toyota Corolla WRC
Ford Escort WRC
Ford Focus RS WRC 06
Ford Focus RS WRC 09
Ford Focus WRC
Skoda Fabia WRC
Mitsubishi Lancer WRC
Mitsubishi Lancer WRC 05
Skoda Octavia WRC
Peugeot 206 WRC
Peugeot 307 WRC
Suzuki SX4 WRC
Subaru Impreza WRC S14
Subaru Impreza WRC S12
Subaru Impreza WRC S8
Subaru Impreza WRC S10
SEAT Cordoba WRC
Sonda: Który samochód WRC przypadł Ci najbardziej do gustu?
Mistrzostwo świata wśród producentów, dzięki autom WRC zdobyły fabryczne zespoły Subaru, Toyota, Peugeot, Ford oraz najwięcej, bo aż 6 razy Citroen. Sam Sebastien Loeb wygrał w tym czasie (Xsarą i C4) 62 rajdy oraz 743 odcinki specjalne. To pozwoliło mu zdobyć 7 razy tytuł mistrza świata z rzędu. Tylko jeden Polak w historii miał zaszczyt zostać kierowcą fabrycznym. Był to Tomasz Kuchar, który po imponujących występach prywatną Toyotą Corollą WRC w 2002 r., został zaangażowany przez Hyundaia. Niestety przygoda nietrwała zbyt długo, a przez cały czas Accenta WRC nękały problemy techniczne, które dość szybko wycofały zespół z RMŚ.

















Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wideo: Żegnamy generację aut WRC!
Podobne: Wideo: Żegnamy generację aut WRC!




Podobne galerie: Wideo: Żegnamy generację aut WRC!

.jpg)

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Suzuki
Galerie zdjęć


Newsletter