
Ouninpohja - jeden z najsłynniejszych odcinków specjalnych w Rajdowych Mistrzostw Świata - zniknął tego roku z harmonogramu Rajdu Finlandii.
Szybki szutrowy oes, pełen hop i niewidocznych zakrętów prowadzących przez szczyty, oddzielał mężczyzn od chłopców. Tak opisywał go w 2015 roku Robert Kubica: „Jest jak kolejka górska, ale w samochodzie. (...) To bardzo fajny odcinek. Jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w kalendarzu. Daje wyjątkowe odczucia, lecz aby czerpać pełnię radości z jazdy tam, musisz go przejechać ze 3-4 razy prędkościami rajdowymi. (...) Miejscami to szaleństwo, ale musisz trochę tam pojeździć, aby naprawdę zacząć się tym cieszyć". Wtedy próba liczyła jeszcze ponad 34 kilometry. Pokonując ją, zawodnik spędzał około pół minuty w powietrzu. Ostatnio kierowcy rywalizowali na dystansie krótszym o 10 km, na którym średnia prędkość najlepszego Esapekki Lappiego wyniosła 135,1 km/h.
W sezonie 2018 oes niestety nie zostanie rozegrany. Rajdówki WRC pokonają tylko jego fragmenty.
„Myślę, że przez to, jak wysokie średnie prędkości uzyskiwaliśmy zeszłego roku". - mówi brytyjskiemu magazynowi Motorsport News Jari-Matti Latvala. „Poza tym niektórzy żalili się na sztuczne szykany, organizatorzy zostali do tego trochę przymuszeni". „Teraz zostaną wykorzystane mniejsze drogi, aby spowolnić samochody i zredukować średnią prędkość, ale dla mnie zabierają najlepszą część Ouninpohji (...)".
Tegoroczna edycja Rajdu Finlandii odbędzie się w dniach 26-29 lipca. Na trasie innej od ubiegłorocznej w 65 procentach. 40 procent niej będzie zupełnie nowa, nieużywana nigdy dotąd.
Ouninpohja - przejazd Krisa Meeke'a w 2016 roku
Szybki szutrowy oes, pełen hop i niewidocznych zakrętów prowadzących przez szczyty, oddzielał mężczyzn od chłopców. Tak opisywał go w 2015 roku Robert Kubica: „Jest jak kolejka górska, ale w samochodzie. (...) To bardzo fajny odcinek. Jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w kalendarzu. Daje wyjątkowe odczucia, lecz aby czerpać pełnię radości z jazdy tam, musisz go przejechać ze 3-4 razy prędkościami rajdowymi. (...) Miejscami to szaleństwo, ale musisz trochę tam pojeździć, aby naprawdę zacząć się tym cieszyć". Wtedy próba liczyła jeszcze ponad 34 kilometry. Pokonując ją, zawodnik spędzał około pół minuty w powietrzu. Ostatnio kierowcy rywalizowali na dystansie krótszym o 10 km, na którym średnia prędkość najlepszego Esapekki Lappiego wyniosła 135,1 km/h.
W sezonie 2018 oes niestety nie zostanie rozegrany. Rajdówki WRC pokonają tylko jego fragmenty.
„Myślę, że przez to, jak wysokie średnie prędkości uzyskiwaliśmy zeszłego roku". - mówi brytyjskiemu magazynowi Motorsport News Jari-Matti Latvala. „Poza tym niektórzy żalili się na sztuczne szykany, organizatorzy zostali do tego trochę przymuszeni". „Teraz zostaną wykorzystane mniejsze drogi, aby spowolnić samochody i zredukować średnią prędkość, ale dla mnie zabierają najlepszą część Ouninpohji (...)".
Tegoroczna edycja Rajdu Finlandii odbędzie się w dniach 26-29 lipca. Na trasie innej od ubiegłorocznej w 65 procentach. 40 procent niej będzie zupełnie nowa, nieużywana nigdy dotąd.
źródło: motorsport-news.co.uk
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WRC: Rajd Finlandii bez słynnego oesu Ouninpohja
Podobne: WRC: Rajd Finlandii bez słynnego oesu Ouninpohja



Podobne galerie: WRC: Rajd Finlandii bez słynnego oesu Ouninpohja



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć