 
									
					
					WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
							2017-01-22 - G. Filiks     Tagi: Rajd Monte Carlo, WRC, Ford Fiesta, Ogier, Hyundai i20, M-Sport, Neuville
						
						
						Choć Rajdowe Mistrzostwa świata wkroczyły w następną erę, przechodząc na samochody nowej generacji i żegnając dominującego przez ostatnie lata Volkswagena, znów wygrał w nich ten sam kierowca. Broniący tytułu Sebastien Ogier debiutując w półfabrycznym zespole M-Sport zwyciężył Fordem Fiestą inaugurację sezonu 2017 w Monte Carlo.
						Był to czwarty z rzędu triumf Francuza w tym rajdzie, z kolei M-Sport wygrał eliminację WRC pierwszy raz od 2012 roku.
Przez większość rajdu prowadził Thierry Neuville, który zapisał na swoje konto sześć odcinków specjalnych, o połowę więcej niż Ogier. Jednak na ostatnim sobotnim oesie wicemistrz świata uderzył Hyundaiem i20 Coupe o beton, uszkodził zawieszenie i stał na trasie ponad pół godziny. Tym samym w ogóle przestał się liczyć. Ostatecznie zakończył zmagania na 15. miejscu. Na pocieszenie zdobył 5 punktów za wygranie finałowej próby, czyli Power Stage, której długość wynosiła 21,36 kilometra. Jadąc na śniegu oraz lodzie nowymi rajdówkami, w tarapaty wpadli prawie wszyscy, łącznie z Ogierem. W piątek wydostawał się z pobocza i stracił 43 sekundy, w efekcie powędrował z 2. na 8. pozycję. Ale jeszcze tego samego dnia został liderem.
Zobacz także: Galeria zdjęć z Rajdu Dakar 2017 »
						
	
	
	
	
						M-Sport mógł świętować dublet - po drugą lokatę jechał Ott Tanak (mający nowego pilota). Lecz dzisiaj zmagającemu się z różnymi awariami Estończykowi zaczął niedomagać silnik. Podróżując na dwóch cylindrach i otrzymując 50-sekundową karę za spóźnienie na OS15 spowodowane próbą naprawienia auta, spadł na 3. miejsce, za Jari-Matti Latvalę.Latvala - były partner Ogiera w Volkswagenie - zdobył podium Toyotą Yaris w pierwszym występie japońskiego koncernu w WRC po kilkunastu latach przerwy. Do triumfu Finowi zabrakło sporo, bo 2 minut i 15 sekund.
Na czwartej pozycji znalazł się drugi kierowca Hyundaia - Dani Sordo. Hiszpan jechał zdecydowanie wolniej od Neuville'a - po dwunastu oesach ustępował zespołowemu koledze już o blisko 4 minuty. Ale w niedzielę wygrał jeden odcinek, najkrótszy w całym rajdzie, o długości 5,5 km.
Bądź co bądź wyprzedził tylko o 12 sekund piątego Craiga Breena, który startował starym Citroenem DS3.Breen niespodziewanie jest najwyżej sklasyfikowanym reprezentantem Citroena, gdyż obaj kierowcy nowego modelu C3 - Kris Meeke i Stephane Lefebvre - nie uniknęli poważnych kłopotów.
Meeke zajmujący drugie miejsce po OS3, na następnej próbie jak później Neuville uszkodził zawieszenie. Po powrocie w systemie Rally2 miał kolejne problemy. W trakcie OS10 stracił prawie 25 minut zmagając się ze szwankującym zapłonem. Ostatecznie nie ukończył rajdu, uderzony przez prywatny samochód na dojazdówce w sobotę wieczorem.Natomiast Lefebvre nie osiągnął mety już na pierwszym rozegranym oesie. Gdy wznowił jazdę w Rally2, też borykał się z kolejnymi kłopotami, ale w niedzielę wygrał przedostatni odcinek, wspiął się na 9. miejsce w klasyfikacji rajdu i zgarnął cztery ekstra oczka za 2. pozycję podczas Power Stage.
Z nowych samochodów na oesowe zwycięstwo nadal czeka jedynie Yaris. Drugi kierowca Toyoty - Juho Hanninen, początkowo niespodziewanie był lepszy od Latvali, lecz na OS5 uderzył w drzewo i stracił szanse na dobry wynik. Później miał jeszcze inne przygody. Na pocieszenie zdobył 3 punkty za 3. lokatę na Power Stage.Dwa oczka za 4. miejsce przypadły Elfynowi Evansowi (Fiesta), jedno za 5. pozycję Sordo. Ogier w trakcie finałowej próby ustanowił 11. czas, gorszy od rezultatu Neuville'a o blisko 2 minuty.
Wspomniany Evans, wracający do WRC po roku spędzonym w WRC-2, początkowo jechał fatalnym tempem, podobno przez słabą przyczepność opon DMACK, ale w sobotę zaskoczył wygraniem trzech oesów. W tabeli łącznej rajdu został sklasyfikowany na 6. lokacie.Resztę miejsc w czołowej dziesiątce - poza wymienioną wcześniej dziewiątą pozycją Lefebvre - zajęli kierowcy rywalizujący w WRC-2. Najlepszy z nich był Andeas Mikkelsen. Norweg, który w trzech poprzednich latach zdobywał podium w klasyfikacji końcowej sezonu w WRC, jak Ogier i Latvala startując Volkswagenem, teraz wystąpił Skodą Fabią R5.Na ósmym miejscu znalazł się Jan Kopecky, a na dziesiątym były trzykrotny mistrz Polski Bryan Bouffier.
Trzeci kierowca Hyundaia - Hayden Paddon wycofał się z rajdu na OS1 po tym, jak śmiertelnie potrącił kibica. Tragedia skłoniła też do odwołania tego odcinka. Anulowano również dzisiejszy OS16 tłumacząc, że zbyt wielu widzów stoi w niebezpiecznych miejscach.
Kolejna runda WRC - Rajd Szwecji - odbędzie się w dniach 10-12 lutego.
					
Przez większość rajdu prowadził Thierry Neuville, który zapisał na swoje konto sześć odcinków specjalnych, o połowę więcej niż Ogier. Jednak na ostatnim sobotnim oesie wicemistrz świata uderzył Hyundaiem i20 Coupe o beton, uszkodził zawieszenie i stał na trasie ponad pół godziny. Tym samym w ogóle przestał się liczyć. Ostatecznie zakończył zmagania na 15. miejscu. Na pocieszenie zdobył 5 punktów za wygranie finałowej próby, czyli Power Stage, której długość wynosiła 21,36 kilometra. Jadąc na śniegu oraz lodzie nowymi rajdówkami, w tarapaty wpadli prawie wszyscy, łącznie z Ogierem. W piątek wydostawał się z pobocza i stracił 43 sekundy, w efekcie powędrował z 2. na 8. pozycję. Ale jeszcze tego samego dnia został liderem.
Zobacz także: Galeria zdjęć z Rajdu Dakar 2017 »
Na czwartej pozycji znalazł się drugi kierowca Hyundaia - Dani Sordo. Hiszpan jechał zdecydowanie wolniej od Neuville'a - po dwunastu oesach ustępował zespołowemu koledze już o blisko 4 minuty. Ale w niedzielę wygrał jeden odcinek, najkrótszy w całym rajdzie, o długości 5,5 km.
Bądź co bądź wyprzedził tylko o 12 sekund piątego Craiga Breena, który startował starym Citroenem DS3.Breen niespodziewanie jest najwyżej sklasyfikowanym reprezentantem Citroena, gdyż obaj kierowcy nowego modelu C3 - Kris Meeke i Stephane Lefebvre - nie uniknęli poważnych kłopotów.
Meeke zajmujący drugie miejsce po OS3, na następnej próbie jak później Neuville uszkodził zawieszenie. Po powrocie w systemie Rally2 miał kolejne problemy. W trakcie OS10 stracił prawie 25 minut zmagając się ze szwankującym zapłonem. Ostatecznie nie ukończył rajdu, uderzony przez prywatny samochód na dojazdówce w sobotę wieczorem.Natomiast Lefebvre nie osiągnął mety już na pierwszym rozegranym oesie. Gdy wznowił jazdę w Rally2, też borykał się z kolejnymi kłopotami, ale w niedzielę wygrał przedostatni odcinek, wspiął się na 9. miejsce w klasyfikacji rajdu i zgarnął cztery ekstra oczka za 2. pozycję podczas Power Stage.
Z nowych samochodów na oesowe zwycięstwo nadal czeka jedynie Yaris. Drugi kierowca Toyoty - Juho Hanninen, początkowo niespodziewanie był lepszy od Latvali, lecz na OS5 uderzył w drzewo i stracił szanse na dobry wynik. Później miał jeszcze inne przygody. Na pocieszenie zdobył 3 punkty za 3. lokatę na Power Stage.Dwa oczka za 4. miejsce przypadły Elfynowi Evansowi (Fiesta), jedno za 5. pozycję Sordo. Ogier w trakcie finałowej próby ustanowił 11. czas, gorszy od rezultatu Neuville'a o blisko 2 minuty.
Wspomniany Evans, wracający do WRC po roku spędzonym w WRC-2, początkowo jechał fatalnym tempem, podobno przez słabą przyczepność opon DMACK, ale w sobotę zaskoczył wygraniem trzech oesów. W tabeli łącznej rajdu został sklasyfikowany na 6. lokacie.Resztę miejsc w czołowej dziesiątce - poza wymienioną wcześniej dziewiątą pozycją Lefebvre - zajęli kierowcy rywalizujący w WRC-2. Najlepszy z nich był Andeas Mikkelsen. Norweg, który w trzech poprzednich latach zdobywał podium w klasyfikacji końcowej sezonu w WRC, jak Ogier i Latvala startując Volkswagenem, teraz wystąpił Skodą Fabią R5.Na ósmym miejscu znalazł się Jan Kopecky, a na dziesiątym były trzykrotny mistrz Polski Bryan Bouffier.
Trzeci kierowca Hyundaia - Hayden Paddon wycofał się z rajdu na OS1 po tym, jak śmiertelnie potrącił kibica. Tragedia skłoniła też do odwołania tego odcinka. Anulowano również dzisiejszy OS16 tłumacząc, że zbyt wielu widzów stoi w niebezpiecznych miejscach.
| Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - Rajd Monte Carlo - klasyfikacja końcowa po 15 odcinkach specjalnych (TOP 10) | ||||
|---|---|---|---|---|
| Kierowca (Pilot) | Samochód | Czas | ||
| 1. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia) | Ford Fiesta WRC | 4:00:03,6 | |
| 2. | Jari-Matti Latvala (Miikka Anttila) | Toyota Yaris WRC | +2:15,0 | |
| 3. | Ott Tanak (Martin Jarveoja) | Ford Fiesta WRC | +2:57,8 | |
| 4. | Dani Sordo (Marc Marti) | Hyundai i20 Coupe WRC | +3:35,8 | |
| 5. | Craig Breen (Scott Martin) | Citroen DS3 WRC | +3:47,8 | |
| 6. | Elfyn Evans (Daniel Barritt) | Ford Fiesta WRC | +6:45,0 | |
| 7. | Andreas Mikkelsen (Anders Jaeger) | Skoda Fabia R5 | +9:32,7 | |
| 8. | Jan Kopecky (Pavel Dresler) | Skoda Fabia R5 | +12:58,1 | |
| 9. | Stephane Lefebvre (Gabin Moreau) | Citroen C3 WRC | +14:43,8 | |
| 10. | Bryan Bouffier (Denis Giraudet) | Ford Fiesta R5 | +16:09,4 | |
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
Podobne: WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
				 WRC: Ogier przejmuje prowadzenie w Rajdzie Monte Carlo po dramacie Neuville'a »
WRC: Ogier przejmuje prowadzenie w Rajdzie Monte Carlo po dramacie Neuville'a »
					
					 WRC: Startuje sezon 2018 »
WRC: Startuje sezon 2018 »
					
					 WRC: Ogier najszybszy na rozgrzewce przed inauguracją nowego sezonu w Monte Carlo »
WRC: Ogier najszybszy na rozgrzewce przed inauguracją nowego sezonu w Monte Carlo »
					
					 WRC: Ogier o włos lepszy od Neuville'a w Rajdzie Monte Carlo »
WRC: Ogier o włos lepszy od Neuville'a w Rajdzie Monte Carlo »
					
				Podobne galerie: WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit Ford
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC)
Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) Sebastien Ogier
Sebastien Ogier Thierry Neuville
Thierry Neuville Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC)
Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC)
Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) Ott Tanak (Ford Fiesta WRC)
Ott Tanak (Ford Fiesta WRC) Craig Breen (Citroen DS3 WRC)
Craig Breen (Citroen DS3 WRC) Craig Breen
Craig Breen Kris Meeke (Citroen C3 WRC)
Kris Meeke (Citroen C3 WRC) Stephane Lefebvre (Citroen C3 WRC)
Stephane Lefebvre (Citroen C3 WRC) Juho Hanninen
Juho Hanninen Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC)
Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC) Elfyn Evans
Elfyn Evans Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC)
Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia R5)
Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia R5) Andreas Mikkelsen
Andreas Mikkelsen Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC)
Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) Hayden Paddon
Hayden Paddon


 
						
						 
						
						 Tapety Ford
						
						Tapety Ford  Porsche Panamera - galeria zdjęć
Porsche Panamera - galeria zdjęć  Rajd Finlandii 2008 (1)
Rajd Finlandii 2008 (1)  Tapety Bentley
Tapety Bentley  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk 
 
			
 
 
			