
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
2017-01-22 - G. Filiks Tagi: Rajd Monte Carlo, WRC, Ford Fiesta, Ogier, Hyundai i20, M-Sport, Neuville
Choć Rajdowe Mistrzostwa świata wkroczyły w następną erę, przechodząc na samochody nowej generacji i żegnając dominującego przez ostatnie lata Volkswagena, znów wygrał w nich ten sam kierowca. Broniący tytułu Sebastien Ogier debiutując w półfabrycznym zespole M-Sport zwyciężył Fordem Fiestą inaugurację sezonu 2017 w Monte Carlo.
Był to czwarty z rzędu triumf Francuza w tym rajdzie, z kolei M-Sport wygrał eliminację WRC pierwszy raz od 2012 roku.
Przez większość rajdu prowadził Thierry Neuville, który zapisał na swoje konto sześć odcinków specjalnych, o połowę więcej niż Ogier. Jednak na ostatnim sobotnim oesie wicemistrz świata uderzył Hyundaiem i20 Coupe o beton, uszkodził zawieszenie i stał na trasie ponad pół godziny. Tym samym w ogóle przestał się liczyć. Ostatecznie zakończył zmagania na 15. miejscu. Na pocieszenie zdobył 5 punktów za wygranie finałowej próby, czyli Power Stage, której długość wynosiła 21,36 kilometra. Jadąc na śniegu oraz lodzie nowymi rajdówkami, w tarapaty wpadli prawie wszyscy, łącznie z Ogierem. W piątek wydostawał się z pobocza i stracił 43 sekundy, w efekcie powędrował z 2. na 8. pozycję. Ale jeszcze tego samego dnia został liderem.
Zobacz także: Galeria zdjęć z Rajdu Dakar 2017 »
M-Sport mógł świętować dublet - po drugą lokatę jechał Ott Tanak (mający nowego pilota). Lecz dzisiaj zmagającemu się z różnymi awariami Estończykowi zaczął niedomagać silnik. Podróżując na dwóch cylindrach i otrzymując 50-sekundową karę za spóźnienie na OS15 spowodowane próbą naprawienia auta, spadł na 3. miejsce, za Jari-Matti Latvalę.Latvala - były partner Ogiera w Volkswagenie - zdobył podium Toyotą Yaris w pierwszym występie japońskiego koncernu w WRC po kilkunastu latach przerwy. Do triumfu Finowi zabrakło sporo, bo 2 minut i 15 sekund.
Na czwartej pozycji znalazł się drugi kierowca Hyundaia - Dani Sordo. Hiszpan jechał zdecydowanie wolniej od Neuville'a - po dwunastu oesach ustępował zespołowemu koledze już o blisko 4 minuty. Ale w niedzielę wygrał jeden odcinek, najkrótszy w całym rajdzie, o długości 5,5 km.
Bądź co bądź wyprzedził tylko o 12 sekund piątego Craiga Breena, który startował starym Citroenem DS3.Breen niespodziewanie jest najwyżej sklasyfikowanym reprezentantem Citroena, gdyż obaj kierowcy nowego modelu C3 - Kris Meeke i Stephane Lefebvre - nie uniknęli poważnych kłopotów.
Meeke zajmujący drugie miejsce po OS3, na następnej próbie jak później Neuville uszkodził zawieszenie. Po powrocie w systemie Rally2 miał kolejne problemy. W trakcie OS10 stracił prawie 25 minut zmagając się ze szwankującym zapłonem. Ostatecznie nie ukończył rajdu, uderzony przez prywatny samochód na dojazdówce w sobotę wieczorem.Natomiast Lefebvre nie osiągnął mety już na pierwszym rozegranym oesie. Gdy wznowił jazdę w Rally2, też borykał się z kolejnymi kłopotami, ale w niedzielę wygrał przedostatni odcinek, wspiął się na 9. miejsce w klasyfikacji rajdu i zgarnął cztery ekstra oczka za 2. pozycję podczas Power Stage.
Z nowych samochodów na oesowe zwycięstwo nadal czeka jedynie Yaris. Drugi kierowca Toyoty - Juho Hanninen, początkowo niespodziewanie był lepszy od Latvali, lecz na OS5 uderzył w drzewo i stracił szanse na dobry wynik. Później miał jeszcze inne przygody. Na pocieszenie zdobył 3 punkty za 3. lokatę na Power Stage.Dwa oczka za 4. miejsce przypadły Elfynowi Evansowi (Fiesta), jedno za 5. pozycję Sordo. Ogier w trakcie finałowej próby ustanowił 11. czas, gorszy od rezultatu Neuville'a o blisko 2 minuty.
Wspomniany Evans, wracający do WRC po roku spędzonym w WRC-2, początkowo jechał fatalnym tempem, podobno przez słabą przyczepność opon DMACK, ale w sobotę zaskoczył wygraniem trzech oesów. W tabeli łącznej rajdu został sklasyfikowany na 6. lokacie.Resztę miejsc w czołowej dziesiątce - poza wymienioną wcześniej dziewiątą pozycją Lefebvre - zajęli kierowcy rywalizujący w WRC-2. Najlepszy z nich był Andeas Mikkelsen. Norweg, który w trzech poprzednich latach zdobywał podium w klasyfikacji końcowej sezonu w WRC, jak Ogier i Latvala startując Volkswagenem, teraz wystąpił Skodą Fabią R5.Na ósmym miejscu znalazł się Jan Kopecky, a na dziesiątym były trzykrotny mistrz Polski Bryan Bouffier.
Trzeci kierowca Hyundaia - Hayden Paddon wycofał się z rajdu na OS1 po tym, jak śmiertelnie potrącił kibica. Tragedia skłoniła też do odwołania tego odcinka. Anulowano również dzisiejszy OS16 tłumacząc, że zbyt wielu widzów stoi w niebezpiecznych miejscach.
Kolejna runda WRC - Rajd Szwecji - odbędzie się w dniach 10-12 lutego.
Przez większość rajdu prowadził Thierry Neuville, który zapisał na swoje konto sześć odcinków specjalnych, o połowę więcej niż Ogier. Jednak na ostatnim sobotnim oesie wicemistrz świata uderzył Hyundaiem i20 Coupe o beton, uszkodził zawieszenie i stał na trasie ponad pół godziny. Tym samym w ogóle przestał się liczyć. Ostatecznie zakończył zmagania na 15. miejscu. Na pocieszenie zdobył 5 punktów za wygranie finałowej próby, czyli Power Stage, której długość wynosiła 21,36 kilometra. Jadąc na śniegu oraz lodzie nowymi rajdówkami, w tarapaty wpadli prawie wszyscy, łącznie z Ogierem. W piątek wydostawał się z pobocza i stracił 43 sekundy, w efekcie powędrował z 2. na 8. pozycję. Ale jeszcze tego samego dnia został liderem.
Zobacz także: Galeria zdjęć z Rajdu Dakar 2017 »
Na czwartej pozycji znalazł się drugi kierowca Hyundaia - Dani Sordo. Hiszpan jechał zdecydowanie wolniej od Neuville'a - po dwunastu oesach ustępował zespołowemu koledze już o blisko 4 minuty. Ale w niedzielę wygrał jeden odcinek, najkrótszy w całym rajdzie, o długości 5,5 km.
Bądź co bądź wyprzedził tylko o 12 sekund piątego Craiga Breena, który startował starym Citroenem DS3.Breen niespodziewanie jest najwyżej sklasyfikowanym reprezentantem Citroena, gdyż obaj kierowcy nowego modelu C3 - Kris Meeke i Stephane Lefebvre - nie uniknęli poważnych kłopotów.
Meeke zajmujący drugie miejsce po OS3, na następnej próbie jak później Neuville uszkodził zawieszenie. Po powrocie w systemie Rally2 miał kolejne problemy. W trakcie OS10 stracił prawie 25 minut zmagając się ze szwankującym zapłonem. Ostatecznie nie ukończył rajdu, uderzony przez prywatny samochód na dojazdówce w sobotę wieczorem.Natomiast Lefebvre nie osiągnął mety już na pierwszym rozegranym oesie. Gdy wznowił jazdę w Rally2, też borykał się z kolejnymi kłopotami, ale w niedzielę wygrał przedostatni odcinek, wspiął się na 9. miejsce w klasyfikacji rajdu i zgarnął cztery ekstra oczka za 2. pozycję podczas Power Stage.
Z nowych samochodów na oesowe zwycięstwo nadal czeka jedynie Yaris. Drugi kierowca Toyoty - Juho Hanninen, początkowo niespodziewanie był lepszy od Latvali, lecz na OS5 uderzył w drzewo i stracił szanse na dobry wynik. Później miał jeszcze inne przygody. Na pocieszenie zdobył 3 punkty za 3. lokatę na Power Stage.Dwa oczka za 4. miejsce przypadły Elfynowi Evansowi (Fiesta), jedno za 5. pozycję Sordo. Ogier w trakcie finałowej próby ustanowił 11. czas, gorszy od rezultatu Neuville'a o blisko 2 minuty.
Wspomniany Evans, wracający do WRC po roku spędzonym w WRC-2, początkowo jechał fatalnym tempem, podobno przez słabą przyczepność opon DMACK, ale w sobotę zaskoczył wygraniem trzech oesów. W tabeli łącznej rajdu został sklasyfikowany na 6. lokacie.Resztę miejsc w czołowej dziesiątce - poza wymienioną wcześniej dziewiątą pozycją Lefebvre - zajęli kierowcy rywalizujący w WRC-2. Najlepszy z nich był Andeas Mikkelsen. Norweg, który w trzech poprzednich latach zdobywał podium w klasyfikacji końcowej sezonu w WRC, jak Ogier i Latvala startując Volkswagenem, teraz wystąpił Skodą Fabią R5.Na ósmym miejscu znalazł się Jan Kopecky, a na dziesiątym były trzykrotny mistrz Polski Bryan Bouffier.
Trzeci kierowca Hyundaia - Hayden Paddon wycofał się z rajdu na OS1 po tym, jak śmiertelnie potrącił kibica. Tragedia skłoniła też do odwołania tego odcinka. Anulowano również dzisiejszy OS16 tłumacząc, że zbyt wielu widzów stoi w niebezpiecznych miejscach.
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - Rajd Monte Carlo - klasyfikacja końcowa po 15 odcinkach specjalnych (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca (Pilot) | Samochód | Czas | ||
1. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia) | Ford Fiesta WRC | 4:00:03,6 | |
2. | Jari-Matti Latvala (Miikka Anttila) | Toyota Yaris WRC | +2:15,0 | |
3. | Ott Tanak (Martin Jarveoja) | Ford Fiesta WRC | +2:57,8 | |
4. | Dani Sordo (Marc Marti) | Hyundai i20 Coupe WRC | +3:35,8 | |
5. | Craig Breen (Scott Martin) | Citroen DS3 WRC | +3:47,8 | |
6. | Elfyn Evans (Daniel Barritt) | Ford Fiesta WRC | +6:45,0 | |
7. | Andreas Mikkelsen (Anders Jaeger) | Skoda Fabia R5 | +9:32,7 | |
8. | Jan Kopecky (Pavel Dresler) | Skoda Fabia R5 | +12:58,1 | |
9. | Stephane Lefebvre (Gabin Moreau) | Citroen C3 WRC | +14:43,8 | |
10. | Bryan Bouffier (Denis Giraudet) | Ford Fiesta R5 | +16:09,4 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
eeee TAK NAPRAWDĘ eeeeeee 2017-01-22 16:34
Brawo Ogier klasa sama w sobie ! Brawo też dla Latvali i Toyoty za drugie miejsce ja na początek super wynik.
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
Arex 2017-01-22 21:15
Toyota to raczej średnio ale i tak lepiej niż Citroen i jeszcze z meekem wiecznie sfrustrowanymm to im nie wróżę rewelacji.Nie wiem czy nie robi bardziej głupich błędów niż Latvala. Za to Hyundai daje radę i tylko pech/błąd zabrał im zwycięstwo.Bedzie walka Ford vs Hyundai.
WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
vaginus 2017-01-23 10:10
Citroen będzie chyba Loeba na jeden rajd kusił, żeby im to wszystko ustawił. Ogier naciskany popełniał błędy, ale jak się zadomowi we Fieście, może być kolejna dominacja.
Podobne: WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo




Podobne galerie: WRC: Ogier zwycięzcą Rajdu Monte Carlo
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć