Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » WRC: Neuville wygrał Rajd Australii i pozostał wicemistrzem

WRC: Neuville wygrał Rajd Australii i pozostał wicemistrzem
2017-11-19 - G. Filiks Tagi: Wyniki, Neuville, Rajd Australii, WRC, Hyundai
Thierry Neuville zapisał na swoje konto zamykający sezon WRC szutrowy Rajd Australii. Po przegraniu w poprzedniej eliminacji pojedynku z Sebastienem Ogierem o mistrzostwo świata, gwiazdor Hyundaia na osłodę kończy tegoroczną rywalizację z dwukrotnie większą liczbą zwycięstw niż Francuz i trzecim w karierze tytułem wicemistrzowskim.
Belg był najszybszy na 8 z 19 odcinków specjalnych. W klasyfikacji całego rajdu wyprzedził drugiego zawodnika o 22,5 sekundy.
Pierwszego dnia zmagań na Antypodach dyktował tempo inny kierowca Hyundaia, triumfator zeszłorocznej edycji rajdu Andreas Mikkelsen. Nowy nabytek południowokoreańskiego koncernu wykorzystywał dogodną pozycję startową. Jednak w sobotę wszystko stracił. Prowadząc z kilkunastosekundową przewagą nad Neuville'em, uderzył w skarpę i przebił sobie dwie opony, a miał jedno koło zapasowe. W efekcie odpadł. Neuville na tym samym oesie przestrzelił skrzyżowanie i poinformował, że uszkodziła mu się skrzynia biegów, ale miał szczęście w nieszczęściu. Skończyło się tylko na utracie pierwszego biegu, bez którego 29-latek musiał jechać jeszcze jedynie podczas krótkiego superoesu. Potem dostał nową przekładnię w serwisie.
Wczoraj było fragmentami mokro i błotniście, dzisiaj warunki dały się kierowcom we znaki jeszcze bardziej. Padał tak mocny deszcz, że nawet nie rozegrano przedostatniego odcinka. Zatem łącznie rajd został skrócony o dwa oesy. Wcześniej odwołano OS14, ponieważ na trasie próby uszkodził się mostek.
Neuville pokonał w boju o wicemistrzostwo Otta Tanaka, który na pocieszenie w ostatnim występie dla mistrzowskiego zespołu M-Sport zajął drugie miejsce w rajdzie, chociaż po dwukrotnej utracie dyfuzora kończył piątek tylko na szóstej pozycji.Wydawało się, że drugi będzie Jari-Matti Latvala, jednak as Toyoty odpadł na trasie Power Stage. Wylądował na drzewach. A jeszcze dwa oesy wcześniej zbliżył się na mniej niż 10 sekund do Neuville'a.
Zobacz także: galerie zdjęć z rajdów »Wypadek wyeliminował z walki o czołowe lokaty także dwóch kierowców Citroena. Najpierw Krisa Meeke'a, później Craiga Breena.
Meeke uszkodził sobie zawieszenie na mostku w sobotę, Breen dachował w niedzielę. Pierwszy z wymienionych przed swoim błędem zajmował trzecie miejsce, drugi znajdował się na czwartym.Na najniższym stopniu podium stanął ostatecznie trzeci zawodnik Hyundaia, Nowozelandczyk Hayden Paddon. Mimo, że kończył pierwszy dzień rajdu na siódmej lokacie.
Tymczasem Ogier zwieńczył sezon czwartym miejscem. To i tak niezły wynik, biorąc pod uwagę, jakie miał problemy. Gdyby nie potknięcia rywali, byłby pewnie ósmy. Wszystko przez bardzo niekorzystne "odkurzanie" trasy w piątek oraz powracające problemy ze zmienianiem biegów. Czempion dodatkowo dostał dziś minutową karę za zbyt szybki wjazd na PCK, ale nie wpłynęło to na jego pozycję.Na koniec Ogier dość niespodziewanie popisał się najlepszym czasem na Power Stage. To jedyne oesowe zwycięstwo 33-latka w całym rajdzie.
Piąta lokata przypadła Elfynowi Evansowi, gorszemu od Neuville'a już o przeszło trzy minuty. O ile w poprzednim rajdzie Walijczyk wygrał na oponach DMACK, o tyle w Australii brakowało mu na nich przyczepności.Szósty był Esapekka Lappi, którego pogrążyła w piątek utrata wspomagania kierownicy.
Na siódmym miejscu zameldował się powracający dziś w systemie Rally-2 Meeke.
Resztę punktowanej dziesiątki utworzyli lokalni kierowcy w słabszych samochodach: Richie Dalton (Skoda Fabia R5), Nathan Quinn (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Dean Herridge (Subaru Impreza WRX STi).
Obok Latvali i Breena w niedzielę odpadł jeszcze Stephane Lefebvre. Trzeci zawodnik Citroena urwał koło uderzając w pień drzewa. Przed wypadkiem plasował się za Ogierem. Wcześniej otrzymał dwie kary finansowe (jedną w zawieszeniu) za przewinienia na dojazdówce. Przekraczał prędkość i wyprzedzał na podwójnej ciągłej (m. in. nieoznakowane auto policyjne).
Wyniki Power Stage (TOP 5):
1. Sebastien Ogier 3m 32,6s
2. Ott Tanak +0,1s
3. Esapekka Lappi +1,7s
4. Andreas Mikkelsen +2,1s
5. Kris Meeke +2,5s
Pierwszego dnia zmagań na Antypodach dyktował tempo inny kierowca Hyundaia, triumfator zeszłorocznej edycji rajdu Andreas Mikkelsen. Nowy nabytek południowokoreańskiego koncernu wykorzystywał dogodną pozycję startową. Jednak w sobotę wszystko stracił. Prowadząc z kilkunastosekundową przewagą nad Neuville'em, uderzył w skarpę i przebił sobie dwie opony, a miał jedno koło zapasowe. W efekcie odpadł. Neuville na tym samym oesie przestrzelił skrzyżowanie i poinformował, że uszkodziła mu się skrzynia biegów, ale miał szczęście w nieszczęściu. Skończyło się tylko na utracie pierwszego biegu, bez którego 29-latek musiał jechać jeszcze jedynie podczas krótkiego superoesu. Potem dostał nową przekładnię w serwisie.
Neuville pokonał w boju o wicemistrzostwo Otta Tanaka, który na pocieszenie w ostatnim występie dla mistrzowskiego zespołu M-Sport zajął drugie miejsce w rajdzie, chociaż po dwukrotnej utracie dyfuzora kończył piątek tylko na szóstej pozycji.Wydawało się, że drugi będzie Jari-Matti Latvala, jednak as Toyoty odpadł na trasie Power Stage. Wylądował na drzewach. A jeszcze dwa oesy wcześniej zbliżył się na mniej niż 10 sekund do Neuville'a.
Zobacz także: galerie zdjęć z rajdów »
Meeke uszkodził sobie zawieszenie na mostku w sobotę, Breen dachował w niedzielę. Pierwszy z wymienionych przed swoim błędem zajmował trzecie miejsce, drugi znajdował się na czwartym.Na najniższym stopniu podium stanął ostatecznie trzeci zawodnik Hyundaia, Nowozelandczyk Hayden Paddon. Mimo, że kończył pierwszy dzień rajdu na siódmej lokacie.
Tymczasem Ogier zwieńczył sezon czwartym miejscem. To i tak niezły wynik, biorąc pod uwagę, jakie miał problemy. Gdyby nie potknięcia rywali, byłby pewnie ósmy. Wszystko przez bardzo niekorzystne "odkurzanie" trasy w piątek oraz powracające problemy ze zmienianiem biegów. Czempion dodatkowo dostał dziś minutową karę za zbyt szybki wjazd na PCK, ale nie wpłynęło to na jego pozycję.Na koniec Ogier dość niespodziewanie popisał się najlepszym czasem na Power Stage. To jedyne oesowe zwycięstwo 33-latka w całym rajdzie.
Piąta lokata przypadła Elfynowi Evansowi, gorszemu od Neuville'a już o przeszło trzy minuty. O ile w poprzednim rajdzie Walijczyk wygrał na oponach DMACK, o tyle w Australii brakowało mu na nich przyczepności.Szósty był Esapekka Lappi, którego pogrążyła w piątek utrata wspomagania kierownicy.
Na siódmym miejscu zameldował się powracający dziś w systemie Rally-2 Meeke.
Resztę punktowanej dziesiątki utworzyli lokalni kierowcy w słabszych samochodach: Richie Dalton (Skoda Fabia R5), Nathan Quinn (Mitsubishi Lancer Evo IX) oraz Dean Herridge (Subaru Impreza WRX STi).
Obok Latvali i Breena w niedzielę odpadł jeszcze Stephane Lefebvre. Trzeci zawodnik Citroena urwał koło uderzając w pień drzewa. Przed wypadkiem plasował się za Ogierem. Wcześniej otrzymał dwie kary finansowe (jedną w zawieszeniu) za przewinienia na dojazdówce. Przekraczał prędkość i wyprzedzał na podwójnej ciągłej (m. in. nieoznakowane auto policyjne).
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - Rajd Australii - klasyfikacja końcowa po 19 odcinkach specjalnych (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca (Pilot) | Samochód | Czas | ||
1. | Thierry Neuville (Nicolas Gilsoul) | Hyundai i20 Coupe WRC | 2h 35m 44,8s | |
2. | Ott Tanak (Martin Jarveoja) | Ford Fiesta WRC | +22,5s | |
3. | Hayden Paddon (Sebastian Marshall) | Hyundai i20 Coupe WRC | +59,1s | |
4. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia) | Ford Fiesta WRC | +2m 27,7s | |
5. | Elfyn Evans (Daniel Barritt) | Ford Fiesta WRC | +3m 5,6s | |
6. | Esapekka Lappi (Janne Ferm) | Toyota Yaris WRC | +3m 49,5s | |
7. | Kris Meeke (Paul Nagle) | Citroen C3 WRC | +22m 58,4s | |
8. | Richie Dalton (John Allen) | Skoda Fabia R5 | +24m 39,6s | |
9. | Nathan Quinn (Ben Searcy) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +25m 3,4s | |
10. | Dean Herridge (Sam Hill) | Subaru Impreza WRX STi | +29m 52,3s |
1. Sebastien Ogier 3m 32,6s
2. Ott Tanak +0,1s
3. Esapekka Lappi +1,7s
4. Andreas Mikkelsen +2,1s
5. Kris Meeke +2,5s
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - klasyfikacja końcowa kierowców po 13 rajdach (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca (Pilot) | Samochód | Pkt. | ||
1. | Sebastien Ogier | Ford Fiesta WRC | 232 | |
2. | Thierry Neuville | Hyundai i20 Coupe WRC | 208 | |
3. | Ott Tanak | Ford Fiesta WRC | 191 | |
4. | Jari-Matti Latvala | Toyota Yaris WRC | 136 | |
5. | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | 128 | |
6. | Dani Sordo | Hyundai i20 Coupe WRC | 95 | |
7. | Kris Meeke | Citroen C3 WRC | 77 | |
8. | Hayden Paddon | Hyundai i20 Coupe WRC | 74 | |
9. | Juho Hanninen | Toyota Yaris WRC | 71 | |
10. | Craig Breen | Citroen C3 WRC Citroen DS3 WRC | 64 |
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - klasyfikacja końcowa zespołów po 13 rajdach | ||||
---|---|---|---|---|
Zespół | Samochód | Pkt. | ||
1. | M-Sport | Ford Fiesta WRC | 428 | |
2. | Hyundai | Hyundai i20 Coupe WRC | 345 | |
3. | Toyota | Toyota Yaris WRC | 251 | |
4. | Citroen | Citroen C3 WRC | 218 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WRC: Neuville wygrał Rajd Australii i pozostał wicemistrzem
Podobne: WRC: Neuville wygrał Rajd Australii i pozostał wicemistrzem




Podobne galerie: WRC: Neuville wygrał Rajd Australii i pozostał wicemistrzem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Hyundai
Galerie zdjęć
Newsletter