Volkswagen Polo S2000, pierwszy obok Toyoty Corolli S2000 samochód tej kategorii, został przygotowany przez Volkswagen Racing South Africa. Kraj nie jest raczej uważany za pioniera motoryzacji, a tym bardziej sportu samochodowego, a pochodzą z niego oba wymienione pojazdy. Co więcej, oba sprawdziły się na tyle, że zostały sprowadzone do Europy i również tutaj wydają się być zdolne do walki o czołowe lokaty.
Przedstawicielem na Europę została firma Rene Georges Rally Sport, doświadczona już przygotowywaniem wersji Polo S1600.
Pierwszym startem, poprzedzonym oczywiście testami w wykonaniu Freddiego Loixa, był Rajd Condroz 2006. Belgijski kierowca pojawił się tam jako "0" i mógł porównać się z innym samochodem S2000 - Peugeotem 207, za kierownicą którego zasiadał Bryan Bouffier.
Tomasz Czopik zaprezentował w Polsce ten samochód w Rajdzie Magurskim 2007 i będzie go używał przez cały sezon Mistrzostw Polski, a także Europy. Był to pierwszy prawdziwy rajd tego samochodu i gdyby nie wycieczka na pobocze, Tomasz Czopik walczyłby o zwycięstwo do końca.
Volkswagen Polo S2000 pokazał swoje możliwości i na pewno będzie groźny dla najlepszych, mimo że nie ma takiego wsparcia fabryki jak Fiat czy Peugeot. Już teraz intersują się nim kierowcy z innych krajów, testował go m.in. Alberto Hevia, utytułowany zawodnik z Hiszpanii, a pojedyńcze starty planuje kilku kierowców z Belgii, również w rajdach "drugoligowych".
| Volkswagen Polo S2000 (2006) | |
|---|---|
| Volkswagen Polo S2000 - Silnik | |
| Wykonanie | 4 cylindry, 4 zawory na cylinder, atmosferyczny |
| Pojemność | 1984 cc |
| Moc |
282 KM przy 8250 obr/min |
| Zapłon |
elektroniczny, Bosch MS3.1 |
| Zbiornik paliwa |
70 litrów |
| Volkswagen Polo S2000 - Układ napędowy | |
| Rodzaj | stały na 4 koła |
| Skrzynia biegów | 6 przełożen, sekwencyjna |
| Dyferencjały | przedni, tylny, centralny - mechaniczne o ograniczonym pożlizgu |
| Sprzęgło |
AP Racing, dwupłytowe |
| Volkswagen Polo S2000 - Zawieszenie | |
| Przód / tył |
McPherson, amortyzatory Reiger, stabilizatory przechyłu, stabilizatory przechyłu |
| Felgi asfalt szuter |
8J x 18 6.5Jx15 |
| Opony asfalt szuter |
235/40 R 18 195/65 R 15 |
| Volkswagen Polo S2000 - Hamulce | |
| Przód i tył | wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
| Volkswagen Polo S2000 - Układ kierowniczy | |
| Wspomagany hydraulicznie, 2 obroty z jednej pozycji do drugiej | |
| Volkswagen Polo S2000 - Wymiary | |
| Długość | 3916 mm |
| Szerokość | 1800 mm |
| Wysokość | 1425 mm |
| Rozstaw osi |
2470 mm |
| Prześwit |
170 mm |
| Waga | 1150 kg |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

