Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Toyota Corolla S2000
Toyota Corolla S2000

Toyota Corolla S2000

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Toyota Corolla, Toyota

Kolejny po Volkswagenie Polo S2000 samochód z czarnego lądu. Również i ten został "przechwycony" przez Europejskiego tunera, gdy okazało się, że ma spore możliwości. W Europie oficjalnym przedstawicielem został RED World Rally Team, znay również z tego, że przygotowyał przez wiele lat rajdowe Escorty.

W afryce stworzony został samochód Toyota RunX, który stał się bazą do rozowju samochodu Corolla S2000. Obecnie firma RED przygotowuje samochód do rajdów w Europie, a Toyota Racing Development Australia opracowuje nową ewolucję samochodu.

Pierwszym zawodnikiem spoza Afryki, który wystartował w rajdzie Corollą S2000, został Alister McRae. Co prawda Rajdu Wielkiej Brytanii nie ukończył, ale wykręcił kilka dobrych czasów (lepszych niż wszystkie samochody grupy N), co pozwala optymistycznie patrzeć na przyszłość tego samochodu.

Kierowcami, którzy palnują jeździć modelem Corolla S2000 w Europie są jak na razie Vitor Sa i Antonio Rodrigues, ale można być pewnym wzrostu tej liczby, gdyż ten samochód według sepołu RED jest najtańszym pojazdem tej kategorii.

W Afryce Serge Demesoux (35 lat w rajdach, 71 zwycięstw, 10 tytułów mistrza Południowej Afryki) również z powodzeniem używa Corolli S2000 do walki o kolejne zwycięstwa, gdzie musi stawić czoła innemu Volkswagenowi Polo S2000, oraz pojazdom grupy N. W afryce rajdy rozgrywają się na szutrze, więc pojazdy napędzane na jedną oś nie mają szans w walce o zwycięstwo.


Toyota Corolla S2000
Toyota Corolla S2000 - Silnik
Wykonanie 3S-GE "Beams", 4 cylindry, atmosferyczny
Pojemność 2000 cc
Średnica tłoka
86,025 mm
Skok tłoka
86 mm
Moc
260 KM
Moment
240 Nm
Pompa paliwa
Bosch
Toyota Corolla S2000 - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów Sadev, 6 przełożen, sekwencyjna
Dyferencjały przedni, tylny, centralny - mechaniczne
Toyota Corolla S2000 - Zawieszenie
Przód / tył
McPherson, amortyzatory Proflex, stabilizatory przechyłu
Felgi: asfalt / szuter 6x15 / 8x18
Opony: asfalt / szuter 205/40R18 / 195/65R15
Toyota Corolla S2000 - Hamulce
Asfalt: przód / tył
AP Racing, wentylowane tarcze 350 mm, 4 tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Szuter: przód i tył
wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Ręczny
hydrauliczny z odcięciem napędu
Toyota Corolla S2000 - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Toyota Corolla S2000 - Wymiary
Długość 4175 mm
Rozstaw osi
2619 mm
Waga: szuter
1165 kg



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Toyota Corolla S2000