Kolejny po Volkswagenie Polo S2000 samochód z czarnego lądu. Również i ten został "przechwycony" przez Europejskiego tunera, gdy okazało się, że ma spore możliwości. W Europie oficjalnym przedstawicielem został RED World Rally Team, znay również z tego, że przygotowyał przez wiele lat rajdowe Escorty.
W afryce stworzony został samochód Toyota RunX, który stał się bazą do rozowju samochodu Corolla S2000. Obecnie firma RED przygotowuje samochód do rajdów w Europie, a Toyota Racing Development Australia opracowuje nową ewolucję samochodu.
Pierwszym zawodnikiem spoza Afryki, który wystartował w rajdzie Corollą S2000, został Alister McRae. Co prawda Rajdu Wielkiej Brytanii nie ukończył, ale wykręcił kilka dobrych czasów (lepszych niż wszystkie samochody grupy N), co pozwala optymistycznie patrzeć na przyszłość tego samochodu.
Kierowcami, którzy palnują jeździć modelem Corolla S2000 w Europie są jak na razie Vitor Sa i Antonio Rodrigues, ale można być pewnym wzrostu tej liczby, gdyż ten samochód według sepołu RED jest najtańszym pojazdem tej kategorii.
W Afryce Serge Demesoux (35 lat w rajdach, 71 zwycięstw, 10 tytułów mistrza Południowej Afryki) również z powodzeniem używa Corolli S2000 do walki o kolejne zwycięstwa, gdzie musi stawić czoła innemu Volkswagenowi Polo S2000, oraz pojazdom grupy N. W afryce rajdy rozgrywają się na szutrze, więc pojazdy napędzane na jedną oś nie mają szans w walce o zwycięstwo.
Toyota Corolla S2000 | |
---|---|
Toyota Corolla S2000 - Silnik | |
Wykonanie | 3S-GE "Beams", 4 cylindry, atmosferyczny |
Pojemność | 2000 cc |
Średnica tłoka |
86,025 mm |
Skok tłoka |
86 mm |
Moc |
260 KM |
Moment |
240 Nm |
Pompa paliwa |
Bosch |
Toyota Corolla S2000 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | Sadev, 6 przełożen, sekwencyjna |
Dyferencjały | przedni, tylny, centralny - mechaniczne |
Toyota Corolla S2000 - Zawieszenie | |
Przód / tył |
McPherson, amortyzatory Proflex, stabilizatory przechyłu |
Felgi: asfalt / szuter | 6x15 / 8x18 |
Opony: asfalt / szuter | 205/40R18 / 195/65R15 |
Toyota Corolla S2000 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył |
AP Racing, wentylowane tarcze 350 mm, 4 tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód i tył |
wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Ręczny |
hydrauliczny z odcięciem napędu |
Toyota Corolla S2000 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Toyota Corolla S2000 - Wymiary | |
Długość | 4175 mm |
Rozstaw osi |
2619 mm |
Waga: szuter |
1165 kg |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.