W miniony weekend, w dniach 15-16 maja 2009 odbył się III Rajd Świdnicki, stanowiący drugą rundę tegorocznego Rajdowego Pucharu Polski.
W imprezie wzięło udział 71 załóg, a linię mety przekroczyło jedynie 58 samochodów. W rywalizacji na trudnych 9 odcinakach specjalnych najszybszy w klasyfikacji generalnej okazał się ustroński duet Jarosław Szeja i Marcin Szeja, jadący nowo zbudowanym samochodem Honda Civic Type-R (A7). Michał Elżbieciak, który według wyników prowizorycznych był na drugim miejscu, po posiedzeniu ZSS spadł na czwarte. Kierowca Astry już po ostatnim odcinku specjalnym Rajdu Świdnickiego, że nie chce jeszcze świętować pozycji na podium - i jego obawy się spełniły. Otrzymał 20 sekund kary za spóźnienie na PKC 9C. Na drugim miejscu znalazł się więc Jarosław Mikołajczyk, a podium uzupełnił Paweł Hankiewicz. Olaf Malm zatrzymał piątą pozycję.
"Wszystko dobre co się dobrze kończy. Nasz udział w rajdzie do ostatniej chwili stał pod dużym znakiem zapytania. Części do Hondy nie dotarły na czas, prace nad samochodem się opóźniały, ogólnie wszystko szło nie tak jak powinno. Gdyby nie „nocne nadgodziny” mechaników z firmy H&P Auto Sport nie było by nas na świdnickich trasach. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla chłopaków. Startowaliśmy praktycznie samochodem ze seryjną skrzynią i silnikiem" - powiedział Jarosław Szeja, nowy współ lider punktacji wraz z Mateuszem Tutajem.
"Rajd Świdnicki miał być dla nas takim przetarciem przed prawdziwą walką w następnych pucharowych eliminacjach. Celem była meta i nauka samochodu. Kiedy mechanicy zadzwonili do nas z informacją, że wygraliśmy OS nr 2 sami nie mogliśmy w to uwierzyć. To dodało nam skrzydeł... Stopniowo pięliśmy się w górę w generalce, by objąć prowadzenie po 8 OS-ie i utrzymać je do końca. Jechało nam się fantastycznie".
"W przeciwieństwie do naszych niektórych rywali, nas szczęście nie opuszczało i osiągnęliśmy świetny wynik. Nie było by to możliwe gdyby nie wsparcie naszych sponsorów: Avans Południe i HKS Lazar. Dodatkowe podziękowania dla: organizatorów rajdu za profesjonalne przygotowanie imprezy, Telewizji Silesia - naszego patrona medialnego, ekipy OES Records za profesjonalny materiał filmowy oraz wszystkich kibiców za gorący doping".
W imprezie wzięło udział 71 załóg, a linię mety przekroczyło jedynie 58 samochodów. W rywalizacji na trudnych 9 odcinakach specjalnych najszybszy w klasyfikacji generalnej okazał się ustroński duet Jarosław Szeja i Marcin Szeja, jadący nowo zbudowanym samochodem Honda Civic Type-R (A7). Michał Elżbieciak, który według wyników prowizorycznych był na drugim miejscu, po posiedzeniu ZSS spadł na czwarte. Kierowca Astry już po ostatnim odcinku specjalnym Rajdu Świdnickiego, że nie chce jeszcze świętować pozycji na podium - i jego obawy się spełniły. Otrzymał 20 sekund kary za spóźnienie na PKC 9C. Na drugim miejscu znalazł się więc Jarosław Mikołajczyk, a podium uzupełnił Paweł Hankiewicz. Olaf Malm zatrzymał piątą pozycję.
"Wszystko dobre co się dobrze kończy. Nasz udział w rajdzie do ostatniej chwili stał pod dużym znakiem zapytania. Części do Hondy nie dotarły na czas, prace nad samochodem się opóźniały, ogólnie wszystko szło nie tak jak powinno. Gdyby nie „nocne nadgodziny” mechaników z firmy H&P Auto Sport nie było by nas na świdnickich trasach. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla chłopaków. Startowaliśmy praktycznie samochodem ze seryjną skrzynią i silnikiem" - powiedział Jarosław Szeja, nowy współ lider punktacji wraz z Mateuszem Tutajem.
"W przeciwieństwie do naszych niektórych rywali, nas szczęście nie opuszczało i osiągnęliśmy świetny wynik. Nie było by to możliwe gdyby nie wsparcie naszych sponsorów: Avans Południe i HKS Lazar. Dodatkowe podziękowania dla: organizatorów rajdu za profesjonalne przygotowanie imprezy, Telewizji Silesia - naszego patrona medialnego, ekipy OES Records za profesjonalny materiał filmowy oraz wszystkich kibiców za gorący doping".
3. Rajd Świdnicki - wyniki końcowe (po OS 9) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Szeja / Szeja | Honda Civic | 40:03,0 |
2. | Mikołajczyk / Mikołajczyk | Peugeot 306 S16 | + 11,4 |
3. | Hankiewicz / Wierzchowska | Honda Civic Type R | + 12,6 |
4. | Elżbieciak / Wątroba | Opel Astra Gsi | + 21,8 |
5. | Malm / Zegarmistrz | Honda Civic | + 24,4 |
6. | Tomaszczyk / Martynek | Honda Civic VTI | + 44,9 |
7. | Nykiel / Heller | Opel Astra Gsi | + 50,4 |
8. | Styła / Styła | Opel Astra | + 56,0 |
9. | Rudzki / Holdenmayer | Honda Civic Type R | + 58,0 |
10. | Firek / Niechwiadowicz | Opel Astra | + 58,6 |
V10.pl fot. Jarosław Rytwiński
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Szeja wygrał 3. Rajd Świdnicki
Podobne: Szeja wygrał 3. Rajd Świdnicki
RSMP: Rajd Świdnicki-Krause dla Nivette »
RSMP: Gabryś nowym liderem Rajdu Świdnickiego-Krause »
RSMP: Gagacki liderem Rajdu Świdnickiego-Krause po pierwszym oesie »
RSMP: Sześciu kierowców w samochodach R5 podczas Rajdu Świdnickiego-Krause »
Podobne galerie: Szeja wygrał 3. Rajd Świdnicki
Rajd Świdnicki 2015 - fot. MEDIARACING Michał Czarnocki »
RSMP: Rajd Świdnicki 2014 - fot. Tomasz Bręcz »
41. Rajd Świdnicki-Krause - zdjęcia J.Nazima »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter