Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Renault ClioCup - rusza polska edycja pucharu
ClioCup - Jacek Płonka

Renault ClioCup - rusza polska edycja pucharu

2010-04-22 - Ł. Lach     Tagi: Renault, Rajd Elmot, RSMP, Renault Clio, Renault Clio RS, Clio Cup
KRAUSE 38. Rajd Elmot - pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2010 będzie jednocześnie debiutem nowopowstałego cyklu pucharowego ClioCup. Już w najbliższy weekend na dolnośląskich odcinkach specjalnych zobaczymy 8 z 11 zgłoszonych do rozgrywek zawodników dysponujących różnymi wersjami Renault Clio. Podczas KRAUSE 38. Rajdu Elmot kibice będą świadkami debiutu nietuzinkowych rozgrywek, jakimi niewątpliwie jest cykl pucharowy ClioCup Polska 2010. Ojcem projektu jest zespół 2Brally z Bartłomiejem Borutą na czele. Chcąc uatrakcyjnić polską scenę rajdową, ekipa 2Brally stworzyła w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski klasę markową Renault. W czasie sezonu rajdowego 2010 aż 11 śmiałków będzie próbować swoich sił na trasach sześciu rund, w jednej z czterech wersji Renault Clio Sport. Taka frekwencja pozwoli na nadanie tytułu Mistrza, Wicemistrza i II Wicemistrza Polski. Dla wielu zawodników to najtańsza i często jedyna możliwość podjęcia rywalizacji z najlepszymi polskimi kierowcami rajdowymi.
Bartłomiej Boruta: "Organizowany przez nas ClioCup Polska 2010 to poważne przedsięwzięcie. Cała organizacja była odpowiednio rozplanowana w czasie, dlatego do Elmotu byliśmy przygotowani już jakiś czas temu. Oczywiście było kilka problemów, jak choćby zmiana dostawcy ogumienia dla zawodników Pucharu. Początkowo zakładaliśmy, że załogi będą używać opon Hankook, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na bardziej dostępne opony firmy Dunlop".

"Jesteśmy doświadczonym zespołem,  mamy mocnych i zaangażowanych w projekt partnerów jak Renault Zdunek, więc nawet z takimi sytuacjami sprawnie sobie poradziliśmy. W całym cyklu ClioCup, Elmot będzie wyjątkowo trudnym rajdem i jednocześnie naszą chwilą prawdy, dlatego w najbliższy weekend czeka nas sporo pracy. Wszystkim zawodnikom życzę dojechania do mety każdego rajdu, jak najmniej awarii, a na koniec sezonu kluczyków do Twingo Sport. Kibiców gorąco zachęcam do przybycia w najbliższy weekend do Świdnicy, bo będzie się działo!".

Krzysztof Bubik: "W miniony weekend testowaliśmy nowe Clio w warunkach rajdowych, a naszym celem było przede wszystkim ustawienie zawieszenia. Pierwszego dnia testów mieliśmy możliwość ustawiania auta na mokrej nawierzchni, natomiast drugiego jeździliśmy po suchym asfalcie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowego samochodu. Renault Clio, którym dysponujemy - pomimo zwykłego przełożenia - jest autem szybszym od Peugeota 206 XS, którym jeździłem w zeszłym roku".

Adrian Mikiewicz: "Rajdówkę zaczynałem budować dwa tygodnie przed pierwszą rundą ClioCup. Wszystko działo się bardzo szybko, ale dodatkowy tydzień pozwolił mi złapać trochę oddechu. Niestety brakło czasu na testy, dlatego pierwszy raz wsiądę do nowego samochodu dopiero na Elmocie. Mimo to nie stawiam siebie na straconej pozycji i mam nadzieję, że pomimo praktycznie seryjnego samochodu, dzięki odpowiedniej taktyce uda mi się zająć dobrą lokatę".

Krzysztof Orski: "Przesunięcie terminu Elmotu pozwoliło nam na wykonanie drobnych testów samochodu. Nigdy nie jeździłem autem bez szpery i okazało się, że wcale nie jest takie łatwe. Dlatego też moim celem na Elmot jest po prostu osiągnięcie mety, której bez systemu SupeRally dawno nie widziałem. W przyszłości mam zamiar doinwestować samochód, chociażby we wspomnianą szperę. Bardzo się cieszę, że powstał stosunkowo tani puchar, w którym można rywalizować na równych zasadach".

Jacek Płonka: "Do startu w ClioCup skłoniły mnie między innymi nagrody finansowe oraz szansa podniesienia swojej rangi jako zawodnika. Samochód mam dobrze przygotowany, odpowiednio ustawione zawieszenie, fotel itp., ale na Rajdzie Elmot chcę utrzymać swoje tempo i nie jechać na złamanie karku. Zależy mi, aby ukończyć każdy rajd. W związku z przesunięciem terminu Elmotu, mój zadeklarowany pilot nie da rady ze mną jechać, dlatego mam nowego pilota i będzie to nasz pierwszy wspólny start. Przeczuwam, że w generalce będzie ciasno, bo mamy chociażby Jarka Szeję, czy Michała Streera, a oni na pewno nie odpuszczą".

Maciej Półtorak: "Samochód już miałem przygotowany na Rajd Elmot, ale niestety mój pilot abdykował i w związku z tym opuszczam 1. rundę ClioCup. Na szczęście istnieje taka możliwość, bo wystarczy przejechać 5 rund Pucharu. Zmniejszy to moje szanse na wygraną, ale mam nadzieję, że od Rajdu Bohemia będę miał etatowego i pewnego pilota i będę mógł rozpocząć walkę na dobre".

Tomasz Ratajczyk: "Starty w ClioCup zaczynamy od Rajdu Bohemia. Nie zdążyliśmy przygotować samochodu na Elmot, bo osoba od której mieliśmy go kupić wycofała się z transakcji. W tej chwili auto jest w trakcie budowy, ale do lipca na pewno się z tym uporamy. Aktualnie malujemy klatkę bezpieczeństwa, wzmacniamy karoserię itp. W następnych rundach trzeba będzie bardzo mądrze pojechać, żeby nadrobić punktową stratę".

Paweł Serafin: "Renault Clio, którym przejechałem już kilka rajdów było przeznaczone do sprzedania, ale wtedy pojawiła się kusząca propozycja od Bartka Boruty. Chcąc startować w organizowanym przez niego Pucharze, musiałem popracować nad samochodem, który ostatnio był dość awaryjny. „Cliówki” to generalnie delikatne samochody. Będziemy jeździć raczej dla zabawy, tym bardziej, że za swoje pieniądze. Na Elmocie chcę zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądało i jak jeździ konkurencja, chociaż domyślam się, że zawodnicy dysponujący Clio PH3 będą narzucać tempo".

Robert Smolarek: "Niedawno sprzedałem swoją starą rajdówkę i przez to nie zdążyłem przygotować nowego samochodu na Rajd Elmot. Zabiorę się za to dopiero od końca kwietnia i z tego powodu starty zaczynam od Rajdu Bohemia. Myślę, że strata punktowa jest do nadrobienia, jednak tak czy inaczej nie nastawiam się na rewelacyjne wyniki".

Michał Streer: "Póki co przejechałem rajdówką ok. 50 km, co wystarczyło do odpowiedniego ustawienia zawieszenia. Clio świetnie się prowadzi, więc mam nadzieję uzyskać na Elmocie dobrą lokatę, a może nawet zająć 1. miejsce. Nie będzie to łatwe zadanie, bo konkurencja jest spora. Organizatorzy bardzo się starają, żeby wszystko wypadło jak najlepiej, dlatego na pewno 1. runda ClioCup będzie interesująca dla zawodników, mediów i kibiców. Dla mnie osobiście starty w tym Pucharze to bardzo korzystne rozwiązanie, przede wszystkim pod względem finansowym".

Jarosław Szeja: "Samochód jest już przygotowany, a testy przeprowadzone. ClioCup to najtańsza możliwość startu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, stąd moja obecność w tych rozgrywkach. Chciałbym wygrać Elmot, ale zdaje sobie sprawę, że jest kilku bardziej doświadczonych zawodników. Na zwycięstwo składa się wiele czynników, ale mam nadzieję, że treningi robione przed rajdem zaowocują i zdobędziemy jak najwyższą lokatę".

Mirosław Włodarczyk: "Po krótkich testach samochodu moje nastawienie do Elmotu jest jak najbardziej pozytywne. Clio dobrze się prowadzi, chociaż sądziłem, że będzie inaczej. Ostatni rajd, jaki jechałem nie zakończył się zbyt dobrze i teraz mam zamiar to zmienić, zajmując dobre miejsce. Jest kilku zawodników, którzy już jeździli w różnych pucharach i myślę, że ich trzeba się obawiać najbardziej".

Kalendarz ClioCup Polska 2010:
Rajd Elmot - 23-25 kwietnia
Rajd Bohemia - 2-4 lipca
Rajd Rzeszowski - 6-8 sierpnia
Rajd Koszyc - 17-19 września
Rajd Dolnośląski - 8-10 października
* Rajd Zamkowy - 22-24 października
* Rajd Cieszyńska Barbórka - 19-21 listopad
* brak ostatecznych ustaleń, która z dwóch finałowych rund zakończy cykl ClioCup Polska 2010



źródło: ClioCup

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Renault ClioCup - rusza polska edycja pucharu