Rajdy » Rajdy Terenowe: Rusza Baja Inter Cars

Rajdy Terenowe: Rusza Baja Inter Cars
2016-10-20 - G. Filiks Tagi: Baja Inter Cars, Rajdy Terenowe, RMPST
Przed nami ostatnia tegoroczna eliminacja Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych: Baja Inter Cars. Choć znamy już mistrza Polski, w dniach 21-23 października spodziewamy się prawdziwej batalii na żagańskim poligonie, na szczęście nie z użyciem czołgów, a rajdowych samochodów, motocykli i quadów. Wielu kierowców ma jeszcze szansę na poprawę swojego wyniku.
Zaplanowana na koniec września runda warszawska (Safari) została odwołana, co wprowadziło kilka rozstrzygnięć w tabelach. Zgodnie z regulaminem, w przypadku odwołania jednych zawodów, żaden z wyników nie będzie już odliczany. Baja Inter Cars ma najwyższy współczynnik 2 co oznacza, że można tu zdobyć aż 64 punkty. Zobaczmy, co zmieni się w klasyfikacjach. Przede wszystkim poznaliśmy już Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej cyklu RMPST. Czeski kierowca Miroslav Zapletal zgromadził 88 punktów przewagi nad Sławomirem Wasiakiem, co sprawia, że może być już spokojny o końcowy rezultat. Jego pilot - Bartosz Momot - ma jeszcze większą przewagę. Ekipa zdobyła też najwyższy laur w grupie T1. Nie trzeba jednak martwić się o obsadę ostatniego rajdu - jak zapewnia Bartosz czesko-polski duet stanie na starcie! Za ich plecami można spodziewać się prawdziwej bitwy - na miejscach drugim i trzecim znajdzie się któryś z grona blisko 20 kierowców!
O ile w cyklu RMPST sytuacja z mistrzem klasyfikacji generalnej jest już wyjaśniona, o tyle nie zapadły jeszcze rozstrzygnięcia w grupie T1 mistrzostw Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda Miroslav Zapletal i Bartosz Momot mają dużą przewagę, ale na pierwszą lokatę w dalszym ciągu szansę ma duet Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik.
Bardzo ciekawą sytuację obserwujemy również w grupie aut zbliżonych do seryjnych (T2) - czołowych dwóch kierowców, Grzegorza Szwagrzyka i Marcina Sobiecha, dzielą zaledwie 3 punkty! Do walki może jeszcze włączyć się trzeci Robert Kufel. W klasyfikacji grupy T2 w CEZ-ie możemy być pewni jednego: trafi on do polskiej załogi. Za wcześnie jednak, by prorokować, do której. Na czele znajduje się Grzegorz Szwagrzyk, ale na plecach musi czuć oddech co najmniej kilku załóg.
W grupie TH pierwszy jest Krzysztof Antończak, Aleksander Szandrowski ma już głównie matematyczną szansę sięgnięcia po tytuł, ale pamiętajmy, że rajdy terenowe pełne są niespodzianek - w ubiegłym roku kwestia podium mistrzostw Polski rozgrywała się do ostatnich metrów rajdu! Dokładnie taki sam układ sił w grupie TH obserwujemy w rozgrywkach CEZ.
Baja Inter Cars to nie tylko cykl RMPST, lecz także puchary: Baja oraz Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych. Ten pierwszy skupia motocyklistów i kierowców quadów. Na czele klasyfikacji jednośladów znajduje się Krzysztof Jarmuż, ale konkurenci nie składają broni. Zaciętą walkę obserwować będziemy na pewno w kategorii Q2 (quady napędzane na tylną oś). Przewodzący stawce Maciej Albinowski to zawodnik światowego formatu, ale drugi Paweł Samek również jest skutecznym i utytułowanym kierowcą (niedawno zdobył tytuł Mistrza Polski Enduro). Za plecami czołowej dwójki czają się jeszcze Piotr Serbista i Agata Stefaniak - obydwoje również z szansami na zwycięstwo.
W grupie Q4 lider Andrzej Pieron będzie odpierał ataki braci Lindnerów, zaś wśród pojazdów UTV Mateusz Budziło powalczy o utrzymanie pierwszego miejsca z załogą Szymczak/Janowski.
Wyjaśniła się sprawa pierwszego miejsca wśród zawodników Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Zdecydowanie dominujący na tegorocznych rajdach Jacek Soboń ma nad drugą w tabeli załogą Tomasz Gołka/Filip Gołka aż 95 punktów przewagi. Soboń zapewnił: „Oczywiście cieszę się ogromnie z wyniku, na który ciężko pracowaliśmy cały sezon, ale stawiam też na naukę, a poza tym rajdy to głównie przyjemność. Dlatego nasze auto pojawi się na trasach w okolicy Żagania i Szprotawy”.
Pewne jest również, że puchar za rozgrywki w grupie S2 trafi do teamu Rajdos Ekipos. Nie wiadomo jednak czy stanie na półce braci Krzywkowskich, czy też Michała Goleniewskiego i Mateusza Króla?
Lista zgłoszeń zapełniała się w ekspresowym tempie i w Żaganiu rajdowych emocji na pewno nie zabraknie. Na zawodników czekają nowe odcinki specjalne!
Zaplanowana na koniec września runda warszawska (Safari) została odwołana, co wprowadziło kilka rozstrzygnięć w tabelach. Zgodnie z regulaminem, w przypadku odwołania jednych zawodów, żaden z wyników nie będzie już odliczany. Baja Inter Cars ma najwyższy współczynnik 2 co oznacza, że można tu zdobyć aż 64 punkty. Zobaczmy, co zmieni się w klasyfikacjach. Przede wszystkim poznaliśmy już Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej cyklu RMPST. Czeski kierowca Miroslav Zapletal zgromadził 88 punktów przewagi nad Sławomirem Wasiakiem, co sprawia, że może być już spokojny o końcowy rezultat. Jego pilot - Bartosz Momot - ma jeszcze większą przewagę. Ekipa zdobyła też najwyższy laur w grupie T1. Nie trzeba jednak martwić się o obsadę ostatniego rajdu - jak zapewnia Bartosz czesko-polski duet stanie na starcie! Za ich plecami można spodziewać się prawdziwej bitwy - na miejscach drugim i trzecim znajdzie się któryś z grona blisko 20 kierowców!
O ile w cyklu RMPST sytuacja z mistrzem klasyfikacji generalnej jest już wyjaśniona, o tyle nie zapadły jeszcze rozstrzygnięcia w grupie T1 mistrzostw Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda Miroslav Zapletal i Bartosz Momot mają dużą przewagę, ale na pierwszą lokatę w dalszym ciągu szansę ma duet Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik.
Bardzo ciekawą sytuację obserwujemy również w grupie aut zbliżonych do seryjnych (T2) - czołowych dwóch kierowców, Grzegorza Szwagrzyka i Marcina Sobiecha, dzielą zaledwie 3 punkty! Do walki może jeszcze włączyć się trzeci Robert Kufel. W klasyfikacji grupy T2 w CEZ-ie możemy być pewni jednego: trafi on do polskiej załogi. Za wcześnie jednak, by prorokować, do której. Na czele znajduje się Grzegorz Szwagrzyk, ale na plecach musi czuć oddech co najmniej kilku załóg.
W grupie TH pierwszy jest Krzysztof Antończak, Aleksander Szandrowski ma już głównie matematyczną szansę sięgnięcia po tytuł, ale pamiętajmy, że rajdy terenowe pełne są niespodzianek - w ubiegłym roku kwestia podium mistrzostw Polski rozgrywała się do ostatnich metrów rajdu! Dokładnie taki sam układ sił w grupie TH obserwujemy w rozgrywkach CEZ.
W grupie Q4 lider Andrzej Pieron będzie odpierał ataki braci Lindnerów, zaś wśród pojazdów UTV Mateusz Budziło powalczy o utrzymanie pierwszego miejsca z załogą Szymczak/Janowski.
Wyjaśniła się sprawa pierwszego miejsca wśród zawodników Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Zdecydowanie dominujący na tegorocznych rajdach Jacek Soboń ma nad drugą w tabeli załogą Tomasz Gołka/Filip Gołka aż 95 punktów przewagi. Soboń zapewnił: „Oczywiście cieszę się ogromnie z wyniku, na który ciężko pracowaliśmy cały sezon, ale stawiam też na naukę, a poza tym rajdy to głównie przyjemność. Dlatego nasze auto pojawi się na trasach w okolicy Żagania i Szprotawy”.
Pewne jest również, że puchar za rozgrywki w grupie S2 trafi do teamu Rajdos Ekipos. Nie wiadomo jednak czy stanie na półce braci Krzywkowskich, czy też Michała Goleniewskiego i Mateusza Króla?
Lista zgłoszeń zapełniała się w ekspresowym tempie i w Żaganiu rajdowych emocji na pewno nie zabraknie. Na zawodników czekają nowe odcinki specjalne!
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajdy Terenowe: Rusza Baja Inter Cars
Podobne: Rajdy Terenowe: Rusza Baja Inter Cars




Podobne galerie: Rajdy Terenowe: Rusza Baja Inter Cars
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter