Rajdy  »  Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrał Baja Inter Cars i został mistrzem Polski
			
			
			
			 
									
					
					Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrał Baja Inter Cars i został mistrzem Polski
							2017-10-23 - G. Filiks     Tagi: Rajdy Terenowe, Mistrzostwa Polski, Łukaszewski, Baja Inter Cars, RMPST
						
						
						Marcin Łukaszewski (Ford Ranger) zwyciężył Baja Inter Cars i został mistrzem polski w rajdach terenowych A. D. 2017.
Emocje panujące podczas ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (RMPST) podgrzał w niedzielę deszcz. Jako że był to rajd kończący sezon cross country w Polsce, zawodnicy walczyli o laury w większości kategorii. Wymagające odcinki na poligonie w Żaganiu sprawiały, że rozum kazał zachować rozwagę, jednak serce chciało ostrej walki do ostatnich kilometrów miejscami błotnistej trasy.
Zobacz także: Baja Inter Cars - relacja z soboty »Opady mogły dość mocno wpłynąć na rywalizację. Choć o poranku trochę się rozpogodziło, to jednak położony na poligonie w Żaganiu odcinek Karliki (mierzący blisko 80 km i pokonywany dwa razy) krył wiele mokrych niespodzianek. Najtrudniejszy fragment trasy to licząca około 1,5 km prosta „czołgówka” z rowami wypełnionymi wodą. Na szczęście obyło się bez większych strat w sprzęcie - w końcu to rajd terenowy i zawodnicy niejedną próbę offroadową mają na koncie.
Druga z niedzielnych prób to odcinek Szprotawa - taki sam, jak podczas prologu. Było nieco bardziej mokro niż w sobotę, ale poza ochlapanymi wodą i błotem zgromadzonymi tu kibiców nikt nie mówił o problemach.
Niedzielne odcinki miały rozstrzygnąć o tytułach. Łukaszewski, którego pilotuje Magdalena Duhanik-Persson, sukcesywnie powiększał przewagę nad rywalami. Wygrał obydwa przejazdy odcinka Karliki. Oddał konkurencji tylko krótką próbę w Szprotawie. „Na pierwszy niedzielny przejazd odcinka Karliki chyba jako jedyni wybraliśmy opony szutrowe, co okazało się mało trafne - samochód mocno się ślizgał, już na pierwszym zakręcie wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo". - mówił. „Mimo to nie zmieniliśmy opon na drugi przejazd - po wychlapaniu i przeschnięciu wody jechało się już znacznie przyjemniej”. Z kolei Duhanik-Persson komentowała zdobycie mistrzostwa: „Wciąż nie mogę uwierzyć - ostatnie lata, kiedy ocieraliśmy się o tytuł, nauczyły nas wiele pokory. Tym razem wszystko zagrało: samochód sprawował się znakomicie, trasa była trudna, ale świetnie oznaczona - nawet jak w pewnym momencie skleiły mi się wilgotne kartki roadbooka, łatwo było wychwycić błąd”.
	
	
	
	
						Dodajmy, że odcinek Karliki, uznawany za tak trudny, miał też wiele szybkich partii - średnia prędkość zwycięskiej załogi to 85 km/h, a najwyższa zanotowana przez system śledzący GPS wyniosła około 190 km/h! Z ciekawostek warto wspomnieć też o zużyciu benzyny przez 5-litrowy silnik Forda Rangera, który w warunkach poligonowych potrzebował aż 90 l/100 km.
Łukaszewski wygrał niewątpliwie zasłużenie, aczkolwiek broniący tytułu Miroslav Zapletal (Hummer H3 Evo VII) zmagał się z usterką auta.„Już od drugiego odcinka pojawiły się problemy z mocą, samochód jechał na góra 70 proc. możliwości". - tłumaczył pilot Czecha, Bartosz Momot. „Mechanicy sprawdzili co mogli, wymieniliśmy świece, ale nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Nie udało się obronić tytułów mistrzowskich, ale trudno - takie są rajdy. Gratulujemy Marcinowi i Magdzie!”
Problemów z samochodem nie miał Paweł Molgo (Toyota Hilux), który deptał Łukaszewskiemu po piętach. Jednak otrzymał pół godziny kary za skracanie trasy. Nie zgodził się z tą decyzją, twierdząc, że wybrany tor zgodny był z książką drogową i regulaminem. Zapowiedział złożenie odwołania do Głównej Komisji Sportu Samochodowego, co oznacza, że miejsca od drugiego (które zająłby bez kary) do czwartego (na które spadł) mogą się zmienić.Na najniższym stopniu podium aktualnie widnieje Krzysztof Antończak, który jechał autem grupy TH - Nissanem Navarą.
Za Molgo uplasował się Robert Kufel (Nissan Navara D40), zwycięzca "seryjnej" grupy T2.
Baja Inter Cars 2017 - wyniki (TOP 10):
1. Marcin Łukaszewski / Magdalena Duhanik-Persson (Ford Ranger) 2h 26m 7s
2. Miroslav Zapletal / Bartosz Momot (Hummer H3 Evo VII) +21m 58s
3. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski (Nissan Navara) +28m 45s
4. Paweł Molgo / Rafał Marton (Toyota Hilux) +33m 30s
5. Robert Kufel / Daniel Dymurski (Nissan Navara D40) +39m 26s
6. Aleksander Szandrowski / Rafał Płuciennik (Nissan Patrol) +43m 54s
7. Dariusz Jedliński / Piotr Oskawarek (BMW X3 NT-X6) +44m 17s
8. Grzegorz Szwagrzyk / Jakub Moliter (Mitsubishi Pajero) +45m 57s
9. Robert Łyżwa / Michał Krotiuk (Land Rover Range Rover) +47m 46s
10. Klaudia Podkalicka / Błażej Czekan (Mitsubishi Pajero V88W) +57m 33s
					
Emocje panujące podczas ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (RMPST) podgrzał w niedzielę deszcz. Jako że był to rajd kończący sezon cross country w Polsce, zawodnicy walczyli o laury w większości kategorii. Wymagające odcinki na poligonie w Żaganiu sprawiały, że rozum kazał zachować rozwagę, jednak serce chciało ostrej walki do ostatnich kilometrów miejscami błotnistej trasy.
Zobacz także: Baja Inter Cars - relacja z soboty »
Druga z niedzielnych prób to odcinek Szprotawa - taki sam, jak podczas prologu. Było nieco bardziej mokro niż w sobotę, ale poza ochlapanymi wodą i błotem zgromadzonymi tu kibiców nikt nie mówił o problemach.
Niedzielne odcinki miały rozstrzygnąć o tytułach. Łukaszewski, którego pilotuje Magdalena Duhanik-Persson, sukcesywnie powiększał przewagę nad rywalami. Wygrał obydwa przejazdy odcinka Karliki. Oddał konkurencji tylko krótką próbę w Szprotawie. „Na pierwszy niedzielny przejazd odcinka Karliki chyba jako jedyni wybraliśmy opony szutrowe, co okazało się mało trafne - samochód mocno się ślizgał, już na pierwszym zakręcie wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo". - mówił. „Mimo to nie zmieniliśmy opon na drugi przejazd - po wychlapaniu i przeschnięciu wody jechało się już znacznie przyjemniej”. Z kolei Duhanik-Persson komentowała zdobycie mistrzostwa: „Wciąż nie mogę uwierzyć - ostatnie lata, kiedy ocieraliśmy się o tytuł, nauczyły nas wiele pokory. Tym razem wszystko zagrało: samochód sprawował się znakomicie, trasa była trudna, ale świetnie oznaczona - nawet jak w pewnym momencie skleiły mi się wilgotne kartki roadbooka, łatwo było wychwycić błąd”.
Łukaszewski wygrał niewątpliwie zasłużenie, aczkolwiek broniący tytułu Miroslav Zapletal (Hummer H3 Evo VII) zmagał się z usterką auta.„Już od drugiego odcinka pojawiły się problemy z mocą, samochód jechał na góra 70 proc. możliwości". - tłumaczył pilot Czecha, Bartosz Momot. „Mechanicy sprawdzili co mogli, wymieniliśmy świece, ale nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Nie udało się obronić tytułów mistrzowskich, ale trudno - takie są rajdy. Gratulujemy Marcinowi i Magdzie!”
Problemów z samochodem nie miał Paweł Molgo (Toyota Hilux), który deptał Łukaszewskiemu po piętach. Jednak otrzymał pół godziny kary za skracanie trasy. Nie zgodził się z tą decyzją, twierdząc, że wybrany tor zgodny był z książką drogową i regulaminem. Zapowiedział złożenie odwołania do Głównej Komisji Sportu Samochodowego, co oznacza, że miejsca od drugiego (które zająłby bez kary) do czwartego (na które spadł) mogą się zmienić.Na najniższym stopniu podium aktualnie widnieje Krzysztof Antończak, który jechał autem grupy TH - Nissanem Navarą.
Za Molgo uplasował się Robert Kufel (Nissan Navara D40), zwycięzca "seryjnej" grupy T2.
Baja Inter Cars 2017 - wyniki (TOP 10):
1. Marcin Łukaszewski / Magdalena Duhanik-Persson (Ford Ranger) 2h 26m 7s
2. Miroslav Zapletal / Bartosz Momot (Hummer H3 Evo VII) +21m 58s
3. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski (Nissan Navara) +28m 45s
4. Paweł Molgo / Rafał Marton (Toyota Hilux) +33m 30s
5. Robert Kufel / Daniel Dymurski (Nissan Navara D40) +39m 26s
6. Aleksander Szandrowski / Rafał Płuciennik (Nissan Patrol) +43m 54s
7. Dariusz Jedliński / Piotr Oskawarek (BMW X3 NT-X6) +44m 17s
8. Grzegorz Szwagrzyk / Jakub Moliter (Mitsubishi Pajero) +45m 57s
9. Robert Łyżwa / Michał Krotiuk (Land Rover Range Rover) +47m 46s
10. Klaudia Podkalicka / Błażej Czekan (Mitsubishi Pajero V88W) +57m 33s
źródło: informacja prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrał Baja Inter Cars i został mistrzem Polski
Podobne: Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrał Baja Inter Cars i został mistrzem Polski
				 Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrywa z Zapletalem po pierwszym dniu Baja Inter Cars »
Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrywa z Zapletalem po pierwszym dniu Baja Inter Cars »
					
					 Rajdy Terenowe: Przed nami finał Mistrzostw Polski, czyli Baja Inter Cars »
Rajdy Terenowe: Przed nami finał Mistrzostw Polski, czyli Baja Inter Cars »
					
					 Rajd Terenowe: Łukaszewski wygrywa Baja Szczecinek po awarii Zapletala »
Rajd Terenowe: Łukaszewski wygrywa Baja Szczecinek po awarii Zapletala »
					
					 Rajdy Terenowe: Zapletal wygrał Rajd Polskie Safari »
Rajdy Terenowe: Zapletal wygrał Rajd Polskie Safari »
					
				Podobne galerie: Rajdy Terenowe: Łukaszewski wygrał Baja Inter Cars i został mistrzem Polski
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			



 Marcin Łukaszewski
Marcin Łukaszewski






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny  NASCAR 2009 - najlepsze zdjęcia sezonu
NASCAR 2009 - najlepsze zdjęcia sezonu  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Seat
Tapety Seat  
 
			
 
 
			