
Luca Rossetti jest jednym z faworytów rozgrywanego w ten weekend Rajdu Ypres, choć sam kierownica, ubiegłoroczny zwycięzca belgijskiej rundy ME i IRC, nie zalicza siebie do tego grona. Na starcie pojawi się 18 samochodów S2000, a w nich ścisła europejska czołówka i oczywiście Michał Sołowow z Maciejem Baranem w Peugeocie 207 S2000.
Rajd Ypres będzie pierwszym asfaltowym sprawdzianem w trzeciej tegorocznej odsłonie IRC. Mistrzostwa Europy w tym roku były już dwukrotnie rozgrywane "po czarnym". Belgijskie odcinki są jednak na tyle wyjątkowe, że na czele tabeli powinniśmy znowu zobaczyć lokalnych specjalistów oraz kierowców jeżdżących równo i bezbłędnie.
Oesy tego klasyka wytyczone są wśród pól, pomiędzy którymi na co dzień przemieszczają się głównie maszyny rolnicze nanosząc na drogę mnóstwo "syfu" i błota. Boleśnie przekonał się o tym w zeszłym roku Nicolas Vouilloz rozbijając Peugeota. Na trudnej trasie stawka przerzedza się błyskawicznie.
Najwięcej, bo aż czterokrotnie (z rzędu!) w Ypres zwyciężali Freddy Loix i Patrick Snijers. W tym roku obaj wystartują w bliźniaczych Peugeotach 207 S2000 obsługiwanych przez Kronos Racing i niewątpliwe, że któryś z Belgów zostaniem samotnym rekordzistą. Jednak to Luca Rossetti jest na fali - od roku w IRC nikt nie pokonał Włocha jeżdzącego popularną 207-ką.
"Jestem zaskoczony tak udanym początkiem sezonu. Lepiej czuję się na asfalcie niż na szutrze, ale Ypres nie jest typowym rajdem asfaltowym" - powiedział zwycięzca szutrowych rajdów Turcji i Portugalii, lider klasyfikacji IRC z kompletem punktów. "W ubiegłym roku wygraliśmy jadąc równo i unikając przygód, więc tym razem zastosujemy tą samą strategię".
"Lokalni kierowcy będą bardzo mocni, więc nie spodziewam się wygranej, choć na pewno będę chciał zdobyć jak najwięcej cennych punktów", zakończył Rossetti.
W Ypres po raz pierwszy w komplecie stawi się pięciu producentów zdobywających punkty w IRC - Peugeot, Abarth, Mitsubishi, Honda i Volkswagen. Abarth tradycyjnie wystawi dwa Grande Punto S2000 dla swoich etatowych kierowców, Giandomenico Basso i Antona Alona, podczas gdy w "IRC 2WD Cup" honoru Fiata będą bronić nowe Punto Diesel klasy R3.
W innym samochodzie klasy R3, znanej już Hondzie Civic, o prym w pucharze samochodów z napędem na przednią oś będzie walczył Alessandro Bettega. Dla syna słynnego Atillo Bettegi będzie debiut w IRC. Dotychczas młodego Włocha oglądaliśmy w serii WRC i JWRC.
Mitsubishi oraz Volkswagen stawiają na lokalnych specjalnych specjalistów. Za kierownicą N-grupowych Lancerów Evo zasiądą Jasper Van der Heuvel i Paul Liater. Pierwszy w tym roku start Polo S2000 w IRC zaliczą Raphael Auquier i Bernd Casier.
Peugeot Belgium wystawi stały skład - Vouilloza i Loixa, dla których 207 S2000 jest świetnie znanym samochodem, ale dla Luki Bettiego i Snijersa będzie to pierwszy start Peugeotem.
"W ubiegłym tygodniu zaliczyłem testy Peugeota 207 S2000 i była to dla mnie pierwsza okazja do przejażdżki maszyną klasy Super 2000" - powiedział Snijers. "Odnalezienie się w nowym samochodzie przyszło mi z dużą łatwością, więc zaczęliśmy szukać bardziej agresywnych ustawień. Jeśli chodzi o sam rajd to muszę po prostu przejechać kolejne kilometry, co mam zamiar zrobić już na odcinku testowym, i miejmy nadzieję, że to pozwoli mi nawiązać walkę o dobrą pozycję".
Odcinek testowy zostanie rozegrany w czwartek wieczorem, a ściganie zacznie się piątek wieczorem. Pierwszy etap zakończy OS 6, który rusza przed godz. 22. Harmonogram na sobotę także opiera się na godzinach popołudniowo-wieczornych. Zwycięzcy spodziewani są na mecie dopiero po godz. 22, po przejechaniu OS 17 liczącego aż 42 kilometry (start 20:46).
Oesy tego klasyka wytyczone są wśród pól, pomiędzy którymi na co dzień przemieszczają się głównie maszyny rolnicze nanosząc na drogę mnóstwo "syfu" i błota. Boleśnie przekonał się o tym w zeszłym roku Nicolas Vouilloz rozbijając Peugeota. Na trudnej trasie stawka przerzedza się błyskawicznie.
"Jestem zaskoczony tak udanym początkiem sezonu. Lepiej czuję się na asfalcie niż na szutrze, ale Ypres nie jest typowym rajdem asfaltowym" - powiedział zwycięzca szutrowych rajdów Turcji i Portugalii, lider klasyfikacji IRC z kompletem punktów. "W ubiegłym roku wygraliśmy jadąc równo i unikając przygód, więc tym razem zastosujemy tą samą strategię".
"Lokalni kierowcy będą bardzo mocni, więc nie spodziewam się wygranej, choć na pewno będę chciał zdobyć jak najwięcej cennych punktów", zakończył Rossetti.
W Ypres po raz pierwszy w komplecie stawi się pięciu producentów zdobywających punkty w IRC - Peugeot, Abarth, Mitsubishi, Honda i Volkswagen. Abarth tradycyjnie wystawi dwa Grande Punto S2000 dla swoich etatowych kierowców, Giandomenico Basso i Antona Alona, podczas gdy w "IRC 2WD Cup" honoru Fiata będą bronić nowe Punto Diesel klasy R3.
W innym samochodzie klasy R3, znanej już Hondzie Civic, o prym w pucharze samochodów z napędem na przednią oś będzie walczył Alessandro Bettega. Dla syna słynnego Atillo Bettegi będzie debiut w IRC. Dotychczas młodego Włocha oglądaliśmy w serii WRC i JWRC.
Mitsubishi oraz Volkswagen stawiają na lokalnych specjalnych specjalistów. Za kierownicą N-grupowych Lancerów Evo zasiądą Jasper Van der Heuvel i Paul Liater. Pierwszy w tym roku start Polo S2000 w IRC zaliczą Raphael Auquier i Bernd Casier.
Peugeot Belgium wystawi stały skład - Vouilloza i Loixa, dla których 207 S2000 jest świetnie znanym samochodem, ale dla Luki Bettiego i Snijersa będzie to pierwszy start Peugeotem.
"W ubiegłym tygodniu zaliczyłem testy Peugeota 207 S2000 i była to dla mnie pierwsza okazja do przejażdżki maszyną klasy Super 2000" - powiedział Snijers. "Odnalezienie się w nowym samochodzie przyszło mi z dużą łatwością, więc zaczęliśmy szukać bardziej agresywnych ustawień. Jeśli chodzi o sam rajd to muszę po prostu przejechać kolejne kilometry, co mam zamiar zrobić już na odcinku testowym, i miejmy nadzieję, że to pozwoli mi nawiązać walkę o dobrą pozycję".
Odcinek testowy zostanie rozegrany w czwartek wieczorem, a ściganie zacznie się piątek wieczorem. Pierwszy etap zakończy OS 6, który rusza przed godz. 22. Harmonogram na sobotę także opiera się na godzinach popołudniowo-wieczornych. Zwycięzcy spodziewani są na mecie dopiero po godz. 22, po przejechaniu OS 17 liczącego aż 42 kilometry (start 20:46).
źródło: crash.net fot. Peugeot, lucarossetti.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Ypres: Kto powstrzyma Rossettiego?
Podobne: Rajd Ypres: Kto powstrzyma Rossettiego?




Podobne galerie: Rajd Ypres: Kto powstrzyma Rossettiego?


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć