
Brazylia gości drugą tegoroczną rundę serialu Intercontinental Rally Challenge - Rajd Kurytyby, rozgrywany w ten sam weekend co pierwsza runda wyścigowej serii WTCC na torze Autodromo Internacional de Curitiba.
Walka na odcinkach specjalnych odbywa się w piątek oraz w sobotę. Metę zaplanowano tuż przed kwalifikacjami do wyścigu WTCC, co czyni ten weekend wyjątkowym. Na torze dodatkowo odbywa się wiele imprez towarzyszących a na kibiców czeka sporo atrakcji. Rajd Kurytyby to pierwsza wizyta IRC na kontynencie Południowoamerykańskim. Odległa lokalizacja jest dla większości zespołów finansową barierą, w związku z czym stawka jest znacznie skromniejsza niż na inauguracji sezonu w Monte Carlo.
Do Kurytyby zjechało tylko pięć czołowych europejskich załóg z IRC. Fabryczna dwójka Abartha - Giandomenico Basso oraz Anton Alen, kierowcy Peugeot Belgium - Nicolas Vouilloz i Freddy Loix i reprezentant Peugeot UK - Kris Meeke, co daje pięć aut S2000 na starcie. Resztę stawki tworzą kierowy z Kontynentu, jadący w większości samochodami N-grupowymi.
Zawodnicy mają już za sobą odcinek testowy. Na krótkiej próbie najszybszy okazał się Meeke, z czasem 2:24,3. Drugi czas wykręcił Alen (+0,2 s), a na kolejnych miejscach znaleźli się Loix, Vouilloz i Basso. Najszybszą enkę prowadził Marcos Ligato, Argentyńczyk znany z PCWRC. Meeke, który bardzo dobrze zaprezentował się w Monte Carlo, ale nie ukończył rajdu z powodu wypadku, zapowiedział tym razem rozsądną jazdę i walkę o zwycięstwo.
Na zawodników czeka 13 szutrowych odcinków specjalnych o łącznej długości 234 km. Na liście startowej znalazły się ostatecznie 33 załogi.
Walka na odcinkach specjalnych odbywa się w piątek oraz w sobotę. Metę zaplanowano tuż przed kwalifikacjami do wyścigu WTCC, co czyni ten weekend wyjątkowym. Na torze dodatkowo odbywa się wiele imprez towarzyszących a na kibiców czeka sporo atrakcji. Rajd Kurytyby to pierwsza wizyta IRC na kontynencie Południowoamerykańskim. Odległa lokalizacja jest dla większości zespołów finansową barierą, w związku z czym stawka jest znacznie skromniejsza niż na inauguracji sezonu w Monte Carlo.
Do Kurytyby zjechało tylko pięć czołowych europejskich załóg z IRC. Fabryczna dwójka Abartha - Giandomenico Basso oraz Anton Alen, kierowcy Peugeot Belgium - Nicolas Vouilloz i Freddy Loix i reprezentant Peugeot UK - Kris Meeke, co daje pięć aut S2000 na starcie. Resztę stawki tworzą kierowy z Kontynentu, jadący w większości samochodami N-grupowymi.
Zawodnicy mają już za sobą odcinek testowy. Na krótkiej próbie najszybszy okazał się Meeke, z czasem 2:24,3. Drugi czas wykręcił Alen (+0,2 s), a na kolejnych miejscach znaleźli się Loix, Vouilloz i Basso. Najszybszą enkę prowadził Marcos Ligato, Argentyńczyk znany z PCWRC. Meeke, który bardzo dobrze zaprezentował się w Monte Carlo, ale nie ukończył rajdu z powodu wypadku, zapowiedział tym razem rozsądną jazdę i walkę o zwycięstwo.
V10.pl fot. Peugeot
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Kurytyby - drugie starcie w IRC
Podobne: Rajd Kurytyby - drugie starcie w IRC



 kurytyby day 1.jpg)
Podobne galerie: Rajd Kurytyby - drugie starcie w IRC



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter