
Pierwsza czwórka klasyfikacji bezpiecznie zmierza już do mety Rajdu Katalonii pilnując swoich pozycji. Sebastien Loeb i Dani Sordo, rozdzieleni różnicą 25,6 s muszą przejechać jeszcze trzy odcinki aby dać Citroenowi podwójne zwycięstwo.
Różnica między dwoma Fordami na trzeciej i czwartej pozycji powiększyła się do 20,1 s gdy Mikko Hirvonen zaczął eksperymentować z oponami i stracił kolejne sekundy do wyższej sklasyfikowanego zespołowego kolegi, Francoisa Duvala. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie to Malcolm Wilson, szef fabrycznego zespołu Forda, zapowiedział już, że zarządzi w końcówce team orders i rozkaże Duvalowi przepuścić Hirvonena, który wciąż zachował szanse na wygranie mistrzostw z Loebem.
Pierwsza z dwóch niedzielnych pętli liczących trzy OS-y w dalszym ciągu nie przyniosła zmian w dziesiątce, choć za Hirvonenem jeszcze nie wszystko rozstrzygnięte.
Kierowcy Subaru ze zmiennym szczęściem bronią swoich pozycji, Petter Solberg piątej, a Chris Atkinson siódmej. Pierwszy z nich musi obawiać się atakującego Urmo Aavay, który dysponuje szybkim Citroenem C4 WRC i brakuje mu już tylko 0,1!
"Odcinki są bardzo podstępne. Moglibyśmy nieco bardziej zaryzykować, ale jest strasznie ślisko i bardzo głęboko tniemy zakręty. Robię co w mojej mocy" - zapewnia Solberg.
Z kolei Atkinson dzielniej od kolegi z Subaru odpiera ataki Jari-Matti Latvali (Stobart Forda) i ma jeszcze w zapasie 4,3 s. Poza punktowaną ósemką sytuacja wydaje się ustabilizowana. Kolejna lokaty w sporych odstępach zajmują Andreas Mikkelsen, Matthew Wilson, Brice Tirabassi i Henning Solberg.
W JWRC prowadzenie utrzymuje Martin Prokop, choć Czech miał problemy z jednostką napędową swojego Citroen C2 S1600. Drugi jest Alessandro Bettega, a trzecie i czwarte miejsce zajmują Aaron Burkart i Shaun Gallgher, kierowcy, którzy w punktacji są przed Michałem Kościuszko, a za liderem cyklu JWRC, nie jadącym już w Katalonii Sebastienem Ogierem.
Po potężnych stratach z soboty Micha Kościuszko, sklasyfikowany poza dziesiątką JWRC, wykorzystuje niedzielę aby ustawić Swifta S16000 na rozgrywany za tydzień Rajd Korsyki.
„Myślami jesteśmy już w Korsyce. Teraz testujemy różne warianty ustawienia samochodu i chyba jest nieźle bo wygraliśmy ten odcinek. Walka o mistrzostwo jest już dla nas skończona. Trzeba myśleć o następnym sezonie” - powiedział Kościuszko, najszybszy na króciutkim OS 15
Różnica między dwoma Fordami na trzeciej i czwartej pozycji powiększyła się do 20,1 s gdy Mikko Hirvonen zaczął eksperymentować z oponami i stracił kolejne sekundy do wyższej sklasyfikowanego zespołowego kolegi, Francoisa Duvala. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie to Malcolm Wilson, szef fabrycznego zespołu Forda, zapowiedział już, że zarządzi w końcówce team orders i rozkaże Duvalowi przepuścić Hirvonena, który wciąż zachował szanse na wygranie mistrzostw z Loebem.
Pierwsza z dwóch niedzielnych pętli liczących trzy OS-y w dalszym ciągu nie przyniosła zmian w dziesiątce, choć za Hirvonenem jeszcze nie wszystko rozstrzygnięte.
Kierowcy Subaru ze zmiennym szczęściem bronią swoich pozycji, Petter Solberg piątej, a Chris Atkinson siódmej. Pierwszy z nich musi obawiać się atakującego Urmo Aavay, który dysponuje szybkim Citroenem C4 WRC i brakuje mu już tylko 0,1!
"Odcinki są bardzo podstępne. Moglibyśmy nieco bardziej zaryzykować, ale jest strasznie ślisko i bardzo głęboko tniemy zakręty. Robię co w mojej mocy" - zapewnia Solberg.
W JWRC prowadzenie utrzymuje Martin Prokop, choć Czech miał problemy z jednostką napędową swojego Citroen C2 S1600. Drugi jest Alessandro Bettega, a trzecie i czwarte miejsce zajmują Aaron Burkart i Shaun Gallgher, kierowcy, którzy w punktacji są przed Michałem Kościuszko, a za liderem cyklu JWRC, nie jadącym już w Katalonii Sebastienem Ogierem.
Po potężnych stratach z soboty Micha Kościuszko, sklasyfikowany poza dziesiątką JWRC, wykorzystuje niedzielę aby ustawić Swifta S16000 na rozgrywany za tydzień Rajd Korsyki.
„Myślami jesteśmy już w Korsyce. Teraz testujemy różne warianty ustawienia samochodu i chyba jest nieźle bo wygraliśmy ten odcinek. Walka o mistrzostwo jest już dla nas skończona. Trzeba myśleć o następnym sezonie” - powiedział Kościuszko, najszybszy na króciutkim OS 15
Rajd Katalonii 2008 - wyniki po OS 15 z 18 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 2:52:02.0 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +25.6 |
3. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 08 | +51.3 |
4. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +1:11.4 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +3:23.4 |
6. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +3:23.5 |
7. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +3:59.1 |
8. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +4:03.4 |
9. | Mikkelsen / Andersson | Ford Focus WRC 07 | +4:55.9 |
10. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +7:11.8 |
V10.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Katalonii po OS15: Byle do mety
Podobne: Rajd Katalonii po OS15: Byle do mety




Podobne galerie: Rajd Katalonii po OS15: Byle do mety
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć