Rajdy » Rajd Dakar 2018 - samochody: Zwycięstwo na pożegnanie na celowniku Peugeota, Polska dopinguje Przygońskiego
Rajd Dakar 2018 - samochody: Zwycięstwo na pożegnanie na celowniku Peugeota, Polska dopinguje Przygońskiego
2018-01-05 - G. Filiks Tagi: Peugeot, Przygoński, Rajdy Terenowe, Dakar
Ponad 100 załóg w samochodach przystąpi jutro w stolicy Peru - Limie do 40. edycji Rajdu Dakar. Zespół Peugeota wystartuje po raz ostatni, a Stephane Peterhansel będzie walczył o swoje czternaste zwycięstwo.
Jednak Nasser Al-Attiyah (Toyota) i Mikko Hirvonen (X-Raid) zrobią wszystko, aby pokonać francuski „dream team”. My trzymamy kciuki za Kubę Przygońskiego, chcącego poprawić 7. miejsce z zeszłego roku. W akcji poza tym pojawi się 13 buggy zwanych UTV czy też "Side by Side" lub w skrócie SxS. Faworytem wśród kierowców tych pojazdów będzie Camelia Liparoti, znana do tej pory od roku 2009 ze startów w kategorii quadów.
Powrót Peugeota w 2015 roku otworzył nowy rozdział w historii Dakaru.
Lwy zaryczały po raz pierwszy na trasach najtrudniejszego rajdu terenowego świata w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia, gdy kierowcami francuskiej marki byli legendarni latający Finowie - Ari Vatanen i Juha Kankkunen. Kilka dekad później lwy znów są królami dżungli. Po trudnym debiucie Stephane Peterhansel poprowadził do zwycięstwa model 2008 w roku 2016, a przed rokiem powtórzył sukces modelem 3008, pokonując swych kolegów z zespołu - słynnego Sebastiena Loeba i Cyrila Despresa, którzy zajęli dwa pozostałe miejsca na podium. Peugeot postanowił zaprzestać startów w Dakarze po 2018 roku i chce odejść w wielkim stylu. Tę determinację umacniają plotki o rychłym zakończeniu kariery przez Peterhansela, po 30 latach startów. Doświadczenie dakarowe Loeba jest znacznie mniejsze, ale były dziewięciokrotny mistrz świata WRC wielokrotnie błysnął talentem. W dóch dotychczasowych występach na Dakarze wygrał dziewięć etapów i zakończył ubiegłoroczną rywalizację na drugim miejscu w generalce. Przegrał z Peterhanselem o zaledwie 5 minut i 13 sekund.
Despres po pięciu zwycięstwach w kategorii motocykli szybko
przystosował się do nowego pojazdu i finiszował na trzeciej pozycji w
2017 roku, w swoim zaledwie trzecim starcie na czterech kołach. Wreszcie
Carlos Sainz, który dni największej chwały chyba ma już za sobą, nie ukończył
pięciu ostatnich edycji, ale także zapowiada walkę o zwycięstwo. „Dream
Team” ma się naprawdę dobrze!
Jednak rywale nie oddadzą tegorocznego Dakaru bez walki. Al-Attiyah nie ukrywa, że interesuje go tylko triumf. Katarczyk był liderem ubiegłorocznego rajdu, ale wykluczył go z walki defekt samochodu podczas trzeciego etapu. Później trzeci raz w karierze sięgnął po Puchar Świata. W Rajdzie Maroka wywalczył ważne pod względem psychologicznym zwycięstwo nad Loebem. Za Al-Attiyahem przemawia wielkie doświadczenie, jak również bardzo obiecujące poprawki wprowadzone ostatnio przez Toyotę do modelu Hilux. Będzie chciał wykorzystać je także zwycięzca Dakaru z 2009 roku Giniel De Villiers.Zespół X-Raid wystawi dwa różne modele Mini. Nowym buggy z napędem na jedną oś pojadą Mikko Hirvonen, nowicjusz Bryce Menzies oraz Yazeed Al-Rajhi. Dobrze znanymi samochodami z napędem 4x4 pojadą Joan "Nani" Roma, Orlando Terranova, no i oczywiście wielka nadzieja polskich kibiców - Kuba Przygoński z Orlen Teamu.Celem X-Raidu jest miejsce na podium. Niekoniecznie na najniższym stopniu...
Klasa SxS: nowe wyzwanie Camelii Liparoti
Pojazdy typu buggy ścigały się w Dakarze od dłuższego czasu, ale dopiero w 2017 roku stworzono dla nich osobną kategorię, a na starcie stanęło ośmiu zawodników. To bardzo atrakcyjna propozycja dla motocyklistów szukających nowych możliwości, a także dla kierowców samochodów o ograniczonym budżecie. To również okazja dla amatorów, marzących o starcie w Dakarze. W tym roku na starcie w Limie stanie 13 pojazdów SxS. O zwycięstwo będą walczyć pojazdy Polaris RZR Xtrem+ (takim jechał ubiegłoroczny zwycięzca, Brazylijczyk Leandro Torres), CAN-AM Mavrick X3, który zaliczy dakarowy debiut, oraz Yamaha 1000 YXZ.Camelia Liparoti, która może pochwalić się dziewięcioma kolejnymi startami i dziewięcioma finiszami w Dakarze, podejmie nowe wyzwanie za kierownicą Yamahy. Francuzka o włoskich korzeniach ukończyła w swoim debiucie Merzouga Rally na świetnym drugim miejscu w stawce 33 załóg. Wśród jej najgroźniejszych rywali będzie załoga z Peru: Juan Carlos Uribe / Javier Uribe. To dwukrotni zwycięzcy rajdu Baja Inca. Triumf w tej imprezie był ich przepustką do Dakaru.
Jednak Nasser Al-Attiyah (Toyota) i Mikko Hirvonen (X-Raid) zrobią wszystko, aby pokonać francuski „dream team”. My trzymamy kciuki za Kubę Przygońskiego, chcącego poprawić 7. miejsce z zeszłego roku. W akcji poza tym pojawi się 13 buggy zwanych UTV czy też "Side by Side" lub w skrócie SxS. Faworytem wśród kierowców tych pojazdów będzie Camelia Liparoti, znana do tej pory od roku 2009 ze startów w kategorii quadów.
Powrót Peugeota w 2015 roku otworzył nowy rozdział w historii Dakaru.
Lwy zaryczały po raz pierwszy na trasach najtrudniejszego rajdu terenowego świata w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia, gdy kierowcami francuskiej marki byli legendarni latający Finowie - Ari Vatanen i Juha Kankkunen. Kilka dekad później lwy znów są królami dżungli. Po trudnym debiucie Stephane Peterhansel poprowadził do zwycięstwa model 2008 w roku 2016, a przed rokiem powtórzył sukces modelem 3008, pokonując swych kolegów z zespołu - słynnego Sebastiena Loeba i Cyrila Despresa, którzy zajęli dwa pozostałe miejsca na podium. Peugeot postanowił zaprzestać startów w Dakarze po 2018 roku i chce odejść w wielkim stylu. Tę determinację umacniają plotki o rychłym zakończeniu kariery przez Peterhansela, po 30 latach startów. Doświadczenie dakarowe Loeba jest znacznie mniejsze, ale były dziewięciokrotny mistrz świata WRC wielokrotnie błysnął talentem. W dóch dotychczasowych występach na Dakarze wygrał dziewięć etapów i zakończył ubiegłoroczną rywalizację na drugim miejscu w generalce. Przegrał z Peterhanselem o zaledwie 5 minut i 13 sekund.
przystosował się do nowego pojazdu i finiszował na trzeciej pozycji w
2017 roku, w swoim zaledwie trzecim starcie na czterech kołach. Wreszcie
Carlos Sainz, który dni największej chwały chyba ma już za sobą, nie ukończył
pięciu ostatnich edycji, ale także zapowiada walkę o zwycięstwo. „Dream
Team” ma się naprawdę dobrze!
Jednak rywale nie oddadzą tegorocznego Dakaru bez walki. Al-Attiyah nie ukrywa, że interesuje go tylko triumf. Katarczyk był liderem ubiegłorocznego rajdu, ale wykluczył go z walki defekt samochodu podczas trzeciego etapu. Później trzeci raz w karierze sięgnął po Puchar Świata. W Rajdzie Maroka wywalczył ważne pod względem psychologicznym zwycięstwo nad Loebem. Za Al-Attiyahem przemawia wielkie doświadczenie, jak również bardzo obiecujące poprawki wprowadzone ostatnio przez Toyotę do modelu Hilux. Będzie chciał wykorzystać je także zwycięzca Dakaru z 2009 roku Giniel De Villiers.Zespół X-Raid wystawi dwa różne modele Mini. Nowym buggy z napędem na jedną oś pojadą Mikko Hirvonen, nowicjusz Bryce Menzies oraz Yazeed Al-Rajhi. Dobrze znanymi samochodami z napędem 4x4 pojadą Joan "Nani" Roma, Orlando Terranova, no i oczywiście wielka nadzieja polskich kibiców - Kuba Przygoński z Orlen Teamu.Celem X-Raidu jest miejsce na podium. Niekoniecznie na najniższym stopniu...
Klasa SxS: nowe wyzwanie Camelii Liparoti
Pojazdy typu buggy ścigały się w Dakarze od dłuższego czasu, ale dopiero w 2017 roku stworzono dla nich osobną kategorię, a na starcie stanęło ośmiu zawodników. To bardzo atrakcyjna propozycja dla motocyklistów szukających nowych możliwości, a także dla kierowców samochodów o ograniczonym budżecie. To również okazja dla amatorów, marzących o starcie w Dakarze. W tym roku na starcie w Limie stanie 13 pojazdów SxS. O zwycięstwo będą walczyć pojazdy Polaris RZR Xtrem+ (takim jechał ubiegłoroczny zwycięzca, Brazylijczyk Leandro Torres), CAN-AM Mavrick X3, który zaliczy dakarowy debiut, oraz Yamaha 1000 YXZ.Camelia Liparoti, która może pochwalić się dziewięcioma kolejnymi startami i dziewięcioma finiszami w Dakarze, podejmie nowe wyzwanie za kierownicą Yamahy. Francuzka o włoskich korzeniach ukończyła w swoim debiucie Merzouga Rally na świetnym drugim miejscu w stawce 33 załóg. Wśród jej najgroźniejszych rywali będzie załoga z Peru: Juan Carlos Uribe / Javier Uribe. To dwukrotni zwycięzcy rajdu Baja Inca. Triumf w tej imprezie był ich przepustką do Dakaru.
źródło: informacja prasowa/info własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Dakar 2018 - samochody: Zwycięstwo na pożegnanie na celowniku Peugeota, Polska dopinguje Przygońskiego
Podobne: Rajd Dakar 2018 - samochody: Zwycięstwo na pożegnanie na celowniku Peugeota, Polska dopinguje Przygońskiego
Rajd Dakar na mecie. Wygrana Sainza, piąte miejsce Przygońskiego, podium Gospodarczyka w UTV »
Rajd Dakar - 13. etap: Al-Attiyah znów najszybszy, Sainz o krok od końcowego zwycięstwa, Peterhansel miał kolejny wypadek, Przygoński już piąty »
Rajd Dakar - 11. etap: Ten Brinke pokonał Peugeoty »
Rajd Dakar - 10. etap: Kolejna wygrana Peterhansela »
Podobne galerie: Rajd Dakar 2018 - samochody: Zwycięstwo na pożegnanie na celowniku Peugeota, Polska dopinguje Przygońskiego
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Peugeot
Newsletter
Galerie zdjęć