
Rajd Argentyny - nowe Focusy i stare Imprezy
2008-03-27 - Ł. Lach Tagi: Ford, Subaru, Rajd Argentyny
Zespół BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team przygotował na Rajd Argentyny dwa, świeżo zbudowane i pachnące fabryką M-Sportu, Fordy Focusy WRC 07, natomiast Subaru użyje dokładnie tych samych Imprez WRC, które przed miesiącem ścigały się w Meksyku.
Imprezy WRC przeszły tylko obowiązkowy przegląd. Wszystko za sprawą obowiązującego regulaminu, któremu Subaru podporządkowuje się z myślą o, mającym nastąpić w dalszej części sezonu, debiucie nowej Imprezy WRC S14. Każdy z zespołów fabrycznych dla jednego swojego samochodu może użyć w tym roku tylko dziesięć nadwozi. Skorzystanie z kolejnych karane będzie jednorazowym doliczeniem pięciu minut. Podobnie jest z jednostkami napędowymi - limit na jeden samochód wynosi pięć sztuk. Dodatkowo zespoły musiały zdeklarować jeszcze przed sezonem „pary” rajdów, w których będą używane te same silniki i nadwozia.
Jeśli silnik zawiedzie, kolejna jednostka będzie musiała przetrwać więcej rajdów. Jego wcześniejsza zmiana wiąże się z karą czasową. Z drugiej strony, jeśli samochód nie ukończy rajdu, to w następnym rajdzie możliwa będzie wymiana silnika bez ponoszenia konsekwencji.
Dlatego Sebastien Loeb wycofał się z Rajdu Szwecji, a w Meksyku używał nowej jednostki. Gdy ta zawiodła, Citroen zdecydował się jednak ją naprawić unikając przy tym kary. Jakby tego było mało, ograniczona jest również ilość dostępnych części zamiennych - skrzyń biegów, dyferencjałów, amortyzatorów i wsporników piasty koła.
Z wymienionych wyżej powodów, Subaru World Rally Team stara się wyeksploatować komponenty w pierwszej części do maksimum ich możliwości. Wszystko po to, aby "zabezpieczyć" się przed chorobami wieku dziecięcgo nowej Imprezy i móc wprowadzić samochód w środku sezonu bez dodatkowych kar. Oprócz Forda, do Argentyny nowe jednostki przywiozły także Citroen i Suzuki.
Imprezy WRC przeszły tylko obowiązkowy przegląd. Wszystko za sprawą obowiązującego regulaminu, któremu Subaru podporządkowuje się z myślą o, mającym nastąpić w dalszej części sezonu, debiucie nowej Imprezy WRC S14. Każdy z zespołów fabrycznych dla jednego swojego samochodu może użyć w tym roku tylko dziesięć nadwozi. Skorzystanie z kolejnych karane będzie jednorazowym doliczeniem pięciu minut. Podobnie jest z jednostkami napędowymi - limit na jeden samochód wynosi pięć sztuk. Dodatkowo zespoły musiały zdeklarować jeszcze przed sezonem „pary” rajdów, w których będą używane te same silniki i nadwozia.
Jeśli silnik zawiedzie, kolejna jednostka będzie musiała przetrwać więcej rajdów. Jego wcześniejsza zmiana wiąże się z karą czasową. Z drugiej strony, jeśli samochód nie ukończy rajdu, to w następnym rajdzie możliwa będzie wymiana silnika bez ponoszenia konsekwencji.
Dlatego Sebastien Loeb wycofał się z Rajdu Szwecji, a w Meksyku używał nowej jednostki. Gdy ta zawiodła, Citroen zdecydował się jednak ją naprawić unikając przy tym kary. Jakby tego było mało, ograniczona jest również ilość dostępnych części zamiennych - skrzyń biegów, dyferencjałów, amortyzatorów i wsporników piasty koła.
V10.pl fot. rallyargentina.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Argentyny - nowe Focusy i stare Imprezy
Podobne: Rajd Argentyny - nowe Focusy i stare Imprezy




Podobne galerie: Rajd Argentyny - nowe Focusy i stare Imprezy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter