Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Podsumowanie pierwszej części sezonu WRC - Petter Solberg WRT
.jpg)
Podsumowanie pierwszej części sezonu WRC - Petter Solberg WRT
Zespół Pettera Solberga przeżył na początku sezonu WRC 2011 wiele wzlotów i upadków. Szef zespołu Ken Rees zaznacza jednak, że w zespole jest poczucie słabych wyników.
Były mistrz świata, który startuje w zespole nazwanym jego imieniem i nazwiskiem potrafi wygrywać pojedyncze odcinki oraz etapy. Różne zagrywki taktyczne nie pozwalają Norwegowi na odniesienia zwycięstwa w rundzie mistrzostw świata. Mamy prędkość i przyzwyczailiśmy się do samochodu, ale w aktualnej chwili nie jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być. Po zeszłorocznym, udanym sezonie liczyliśmy na czołową trójkę. Czasy na odcinkach i etapach odzwierciedlają to, ale jesteśmy na piątym miejscu po siedmiu rundach - mówił Rees. Z pewnością Petter Solberg nie podda się w walce o odniesienie zwycięstwa w rundzie WRC. Często na przeszkodzie stoi jednak ograniczony budżet, który nie pozwala na pełne przygotowanie do startu.
W Rajdzie Szwecji, gdzie Solberg walczył o podium. Ostatniego dnia musiał oddać fotel kierowcy swojemu pilotowi, Chrisowi Pattersonowi. Norweg stracił prawo jazdy za nadmierną prędkość.
W Meksyku, gdzie również walczył o czołową trójką dopadł go pech. Awarii uległa elektronika Citroena DS3 WRC i Norweg zanotował ponad siedem minut straty. W Jordanii Solberg wypadł z trasy, a na Sardynii oddał pozycję lidera rajdu po awarii turbosprężarki.
W Argentynie, gdzie był jednym z faworytów przegrał z awarią wspomagania kierownicy, a na Akropolu, gdzie prowadził w rajdzie, ostatniego dnia spadł za czołową trójkę. Musimy próbować. Będzie dobrze w Finlandii, a w Niemczech, patrząc na zeszły rok, mamy szansę na dobry wynik. Następnie czeka nas Rajd Australii na nowych trasach, więc musimy być pozytywnie nastawieni i mamy zamiar wygrać ten rajd - dodał Rees.
Pomimo, że samochód Pettera Solberga podczas rajdów jest obsługiwany przez serwis Citroena, to zespół jest samodzielny i sam finalizuje swoje starty. Jesteśmy klientami z małym budżetem. Walka o budżet oznacza, że Petter zawsze jest zmęczony. Praca kierowców fabrycznych ma tą zaletę, że można więcej testować i nie martwić się niczym innym niż jazdą. Jeśli Petter jeździłby, jako taki kierowca wygrywałby rajd za rajdem. Notuje on czasy takie same jak Loeb i Ogier. Brakuje nam jednak szczęścia - zakończył.
Były mistrz świata, który startuje w zespole nazwanym jego imieniem i nazwiskiem potrafi wygrywać pojedyncze odcinki oraz etapy. Różne zagrywki taktyczne nie pozwalają Norwegowi na odniesienia zwycięstwa w rundzie mistrzostw świata. Mamy prędkość i przyzwyczailiśmy się do samochodu, ale w aktualnej chwili nie jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być. Po zeszłorocznym, udanym sezonie liczyliśmy na czołową trójkę. Czasy na odcinkach i etapach odzwierciedlają to, ale jesteśmy na piątym miejscu po siedmiu rundach - mówił Rees. Z pewnością Petter Solberg nie podda się w walce o odniesienie zwycięstwa w rundzie WRC. Często na przeszkodzie stoi jednak ograniczony budżet, który nie pozwala na pełne przygotowanie do startu.
W Rajdzie Szwecji, gdzie Solberg walczył o podium. Ostatniego dnia musiał oddać fotel kierowcy swojemu pilotowi, Chrisowi Pattersonowi. Norweg stracił prawo jazdy za nadmierną prędkość.
W Argentynie, gdzie był jednym z faworytów przegrał z awarią wspomagania kierownicy, a na Akropolu, gdzie prowadził w rajdzie, ostatniego dnia spadł za czołową trójkę. Musimy próbować. Będzie dobrze w Finlandii, a w Niemczech, patrząc na zeszły rok, mamy szansę na dobry wynik. Następnie czeka nas Rajd Australii na nowych trasach, więc musimy być pozytywnie nastawieni i mamy zamiar wygrać ten rajd - dodał Rees.
Pomimo, że samochód Pettera Solberga podczas rajdów jest obsługiwany przez serwis Citroena, to zespół jest samodzielny i sam finalizuje swoje starty. Jesteśmy klientami z małym budżetem. Walka o budżet oznacza, że Petter zawsze jest zmęczony. Praca kierowców fabrycznych ma tą zaletę, że można więcej testować i nie martwić się niczym innym niż jazdą. Jeśli Petter jeździłby, jako taki kierowca wygrywałby rajd za rajdem. Notuje on czasy takie same jak Loeb i Ogier. Brakuje nam jednak szczęścia - zakończył.
źródło: wrc.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Podsumowanie pierwszej części sezonu WRC - Petter Solberg WRT
Podobne: Podsumowanie pierwszej części sezonu WRC - Petter Solberg WRT




Podobne galerie: Podsumowanie pierwszej części sezonu WRC - Petter Solberg WRT
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć