Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Rajd Świdnicki fot. Szymon Wierzyk

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów

2012-04-26 - Ł. Łuniewski     Tagi: Rajd Świdnicki, RSMP, PZM
Rajd Świdnicki, który w tym roku stanowił drugą rundę RSMP z pewnością zapisze się na karty historii również rekordowo dużą ilością ukaranych zawodników za zagłośny wydech, dzięki czemu Polski Związek Motorowy wzbogacił się o ponad 20 tysięcy zł.

Przypomnijmy, że po pierwszym etapie zmagań w Biurze Rajdu ukazał się komunikat o ukaraniu prawie całej stawki RSMP karami finansowymi w wysokości 300 i 600 zł za przekroczenie poziomu głośności wydechu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że ukarani zostali również kierowcy Peugeotów 207 S2000, w tym Grzegorz Grzyb startujący samochodem z Peugeot Polska. Okazuje się, że homologacja najnowocześniejszych samochodów na świecie (pomijając samochody klasy WRC) jest w Polsce niezgodna z regulaminami. Polski Związek Motorowy z pewnością mógł nadać tylko upomnienia za to wykoroczenie, podobnie jak to miało miejsce z zawodnikami, którzy przekraczali dopuszczalną prędkość na dojazdówce, jednak kilkadziesiąt tysięcy złotych, które pojawi się na koncie federacji z pewnością wpłynie m.in. na "rozwój" kadry narodowej oraz "wsparcie" młodych rajdowych talentów.
Sam związek jednak nie jest w stanie przestrzegać regulaminów stworzonych na sezon 2012. Aktualnie oficjalne wyniki Rajdu Świdnickiego 2012 na stronie pzm.pl traktują klasę HR, Open oraz HR-P jako nierozegraną. W wynikach zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w tych klasach, pomimo zapisu 17.6 Regulaminu RSMP na sezon 2012:
Zawodnicy Klas Narodowych klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie i znajdą się na oficjalnej liście wyników w klasyfikacji generalnej. Przy każdym takim zawodniku musi znaleźć się gwiazdka (*) z odnośnikiem: „klasyfikowany wyłącznie w: klasie „OPEN”, klasie „HR” lub klasie „HR P”.

Podobnie rzecz się ma w przypadku wyników Rajdu Lotos, gdzie również zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w klasach HR, HR-P oraz Open, ale, co mogą zrobić zawodnicy, którzy często na rajdzie traktowani są jak zło konieczne i "darczyńcy" Polskiego Związku Motorowego.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów