Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
2012-04-26 - Ł. Łuniewski Tagi: Rajd Świdnicki, RSMP, PZM
Rajd Świdnicki, który w tym roku stanowił drugą rundę RSMP z pewnością zapisze się na karty historii również rekordowo dużą ilością ukaranych zawodników za zagłośny wydech, dzięki czemu Polski Związek Motorowy wzbogacił się o ponad 20 tysięcy zł.
Przypomnijmy, że po pierwszym etapie zmagań w Biurze Rajdu ukazał się komunikat o ukaraniu prawie całej stawki RSMP karami finansowymi w wysokości 300 i 600 zł za przekroczenie poziomu głośności wydechu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że ukarani zostali również kierowcy Peugeotów 207 S2000, w tym Grzegorz Grzyb startujący samochodem z Peugeot Polska. Okazuje się, że homologacja najnowocześniejszych samochodów na świecie (pomijając samochody klasy WRC) jest w Polsce niezgodna z regulaminami. Polski Związek Motorowy z pewnością mógł nadać tylko upomnienia za to wykoroczenie, podobnie jak to miało miejsce z zawodnikami, którzy przekraczali dopuszczalną prędkość na dojazdówce, jednak kilkadziesiąt tysięcy złotych, które pojawi się na koncie federacji z pewnością wpłynie m.in. na "rozwój" kadry narodowej oraz "wsparcie" młodych rajdowych talentów.
Sam związek jednak nie jest w stanie przestrzegać regulaminów stworzonych na sezon 2012. Aktualnie oficjalne wyniki Rajdu Świdnickiego 2012 na stronie pzm.pl traktują klasę HR, Open oraz HR-P jako nierozegraną. W wynikach zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w tych klasach, pomimo zapisu 17.6 Regulaminu RSMP na sezon 2012:
Zawodnicy Klas Narodowych klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie i znajdą się na oficjalnej liście wyników w klasyfikacji generalnej. Przy każdym takim zawodniku musi znaleźć się gwiazdka (*) z odnośnikiem: „klasyfikowany wyłącznie w: klasie „OPEN”, klasie „HR” lub klasie „HR P”.
Podobnie rzecz się ma w przypadku wyników Rajdu Lotos, gdzie również zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w klasach HR, HR-P oraz Open, ale, co mogą zrobić zawodnicy, którzy często na rajdzie traktowani są jak zło konieczne i "darczyńcy" Polskiego Związku Motorowego.
Przypomnijmy, że po pierwszym etapie zmagań w Biurze Rajdu ukazał się komunikat o ukaraniu prawie całej stawki RSMP karami finansowymi w wysokości 300 i 600 zł za przekroczenie poziomu głośności wydechu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że ukarani zostali również kierowcy Peugeotów 207 S2000, w tym Grzegorz Grzyb startujący samochodem z Peugeot Polska. Okazuje się, że homologacja najnowocześniejszych samochodów na świecie (pomijając samochody klasy WRC) jest w Polsce niezgodna z regulaminami. Polski Związek Motorowy z pewnością mógł nadać tylko upomnienia za to wykoroczenie, podobnie jak to miało miejsce z zawodnikami, którzy przekraczali dopuszczalną prędkość na dojazdówce, jednak kilkadziesiąt tysięcy złotych, które pojawi się na koncie federacji z pewnością wpłynie m.in. na "rozwój" kadry narodowej oraz "wsparcie" młodych rajdowych talentów.
Zawodnicy Klas Narodowych klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie i znajdą się na oficjalnej liście wyników w klasyfikacji generalnej. Przy każdym takim zawodniku musi znaleźć się gwiazdka (*) z odnośnikiem: „klasyfikowany wyłącznie w: klasie „OPEN”, klasie „HR” lub klasie „HR P”.
Podobnie rzecz się ma w przypadku wyników Rajdu Lotos, gdzie również zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w klasach HR, HR-P oraz Open, ale, co mogą zrobić zawodnicy, którzy często na rajdzie traktowani są jak zło konieczne i "darczyńcy" Polskiego Związku Motorowego.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
10
Komentarze do:
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
s.a 2012-04-26 21:28
cóż PZM jak PZPN
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
piti 2012-04-26 21:36
mogli od razu wszystkich wykluczyć albo zabrać licencje za oszustwo :-)
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Grzegorz W. 2012-04-26 22:08
Nie wspominajmy już o tym, że nie wszyscy dostali puchary za zdobycie 1,2,3 miejsca w klasach RPP. Oczywiście art. 18.1 Regulaminu Ramowego RPP nakazuje ich wręczenie.
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
jm12 2012-04-26 22:16
okradają swoich zawodnikow którzy płacą za te denne imprezy - patałachy jakich mało !!!
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
organizator imprez 2012-04-27 14:39
od ładnych paru lat zajmuję się zawodowo organizowaniem imprez sportowych w różnych dziedzinach i jest sposób na nieprzyjazne związki sportowe. Organizatorzy rajdów skrzyknijcie się i przestańcie płacić pieniądze za "klasę" rajdu zawiążcie między sobą porozumienie i zróbcie ze swoich imprez cykl nieoficjalnego RPP. Wy nie będziecie musieli płacić danin do związku, będziecie mieli własny regulamin i będziecie mogli szanować swoich zawodników tak jak na to zasługują.
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Michał M 2012-04-27 17:51
Prosta sprawa jak z tym walczyć - jeśli badanie nie było przeprowadzone zgodnie z Polską Normą (Norma PN-92/S-04051) dotyczącą dopuszczalnego poziomu hałasu zewnętrznego (a nie było) to jest nieważne ...Trzeba rzeczowo odwołać się od decyzji PZM, a jeśli jej odpowiednio nie rozpatrzą to do sądu...
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
co driver 2012-04-27 23:20
jak zawodników traktują w Polsce i kpią szyderczo wiadomo nie od dzis! Zawsze tak było i to sie nie zmieni, nawet SZR tu nie pomoże... Ja osobiscie rozważam zakończenie startów w rsmp, nie mam zamiaru dłużej tkwić w tym gównie i sie denerwować. Rozumiem różne sprawy, bezpieczeństwa, itp, ale generalnie starty w rajdach mają być przyjemnością, spełnieniem dla wielu zawodników pasji, a nie użeraniem sie z dziadostwem... Wolę wyjechać z rodziną i miło spędzić czas niż jechać na zawody, wkurzać sie i wracać do domu rozgoryczonym! Darek Gurdziołek

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
ARON 2012-04-29 15:05
Za głośny wydech w...aucie rajdowym, czyli wyczynowym - to jakiś absurd jak cały ten PZMot rzekomo interesujący się motoryzacją...
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Witcher1990 2012-04-29 16:00
Nie taki do końca absurd bo jakieś regulacje jednak obowiązują. Pamiętasz jak było w przypadku speedwayu?
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
JAAN 2012-05-03 21:35
No cóż , jaki dyrektor i reszta władz taki rajd. Jakoś nikt nic nie wspomina o warunkach , w których przeprowadzono "pomiar decybeli" Czy było "zgodne z przepisami" I coś słychać było o nielegalnym serwisie na trasie , a może to są plotki..??? nic tylko płakać na rozlanym mlekiem .......
Podobne: PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów



Podobne galerie: PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter