Rajdy » Mistrzostwa Europy » Aktualności » Kajetanowicz: Rajd Wysp Kanaryjskich wymaga zuchwałości, precyzji i pokory

Kajetanowicz: Rajd Wysp Kanaryjskich wymaga zuchwałości, precyzji i pokory
2016-03-03 - P. Krupka Tagi: Kajetanowicz, ERC, Rajd Wysp Kanaryjskich
Trudno o bardziej spektakularne i emocjonujące otwarcie sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy niż rywalizacja na malowniczych i wymagających drogach Gran Canarii z udziałem aktualnych mistrzów z LOTOS Rally Team. Dla Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana, zaplanowany na 10-12 marca Rajd Wysp Kanaryjskich będzie pierwszym krokiem na trudnej drodze do obrony wywalczonego w ubiegłym roku tytułu Rajdowych Mistrzów Europy. W swoim debiucie w hiszpańskiej rundzie FIA ERC Kajetanowicz postara się wycisnąć jak najwięcej z swojej rajdowej broni, czyli Forda Fiesty R5 Evo, jadąc na oponach Pirelli.
Organizowany od 1977 roku rajd już pięć lat później znalazł się w kalendarzu czempionatu Starego Kontynentu. Na 39 rozegranych dotychczas edycji imprezy, aż 22 odbyło się w randze rundy Mistrzostw Europy, a zwycięstwo w Rajdzie Wysp Kanaryjskich mają na swoim koncie m.in. Mistrzowie Świata - Carlos Sainz i Didier Auriol. Znakiem rozpoznawczym tego rajdu są żywiołowo reagujący, spontaniczni hiszpańscy kibice, którzy co roku licznie gromadzą się wzdłuż odcinków specjalnych.
W tym roku czeka ich wyjątkowo ekscytująca rywalizacja, bowiem chęć udziału w inauguracyjnej rundzie FIA ERC 2016 zgłosiło aż 55 załóg z 14 krajów. 17 z nich pojedzie najmocniejszymi i najszybszymi samochodami klasy R5 - to rekord w historii dotychczasowych rund europejskiego czempionatu. Wśród zawodników dysponujących „R-piątkami” będą m.in. uczestnik 92 rund WRC, 4. zawodnik ubiegłorocznych Mistrzostw Świata i fabryczny kierowca M-Sportu Mads Ostberg oraz 3. kierowca FIA ERC 2015 - Rosjanin Aleksiej Łukjaniuk.
Kręte oesy wytyczone na szorstkich asfaltowych drogach wyspy Gran Canaria zapewniają dużo przyczepności, ale jednocześnie wymagają niezwykle precyzyjnej jazdy i perfekcyjnego dobierania linii w zakrętach. Skalę trudności podnosi zmienna pogoda panująca na górskich serpentynach wspinających się na ponad 1850 m npm. Różnice wysokości większe niż w legendarnym Rajdzie Monte Carlo sprawiają, że nawet na jednym odcinku specjalnym warunki pogodowe mogą się zmieniać kilkukrotnie. Walka o zwycięstwo w jubileuszowej - 40. edycji Rajdu Wysp Kanaryjskich rozegra się na 12 oesach. W sumie najlepsze załogi Europy czeka 213 km ścigania. Wyniki pierwszej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy powinniśmy poznać 12 marca około 16:30 polskiego czasu.
Kajetan Kajetanowicz: - Obrona tytułu Rajdowych Mistrzów Europy to fascynujące wyzwanie, któremu można podołać tylko zespołowo - przy wsparciu Grupy LOTOS, Cube.ITG oraz Driving Experience. To niesamowite, że zmierzymy się z tym zadaniem w niezmienionym składzie - razem z naszymi wieloletnimi partnerami, a to - obok wywalczonych wspólnie tytułów - spektakularny dowód pięknej i udanej współpracy. Już na samym początku tegorocznej przygody w FIA ERC czeka nas debiut na drogach, na których zbliżenie się do granicy przyczepności wymaga zuchwałości, precyzji i dużej pokory jednocześnie.
Od naszego poprzedniego startu w asfaltowej rundzie Mistrzostw Europy minęło już prawie 200 dni, więc możecie sobie wyobrazić jak wielki jest mój głód jazdy i jak bardzo ekipa LOTOS Rally Team spragniona jest rywalizacji z najlepszymi zespołami Europy. A na Wyspach Kanaryjskich na pewno będzie się z kim ścigać. 17 załóg w topowych samochodach R5 - najwięcej w całej historii Mistrzostw Europy - sprawia, że moje tętno już jest wysokie :-)
Kajetan Kajetanowicz: - Obrona tytułu Rajdowych Mistrzów Europy to fascynujące wyzwanie, któremu można podołać tylko zespołowo - przy wsparciu Grupy LOTOS, Cube.ITG oraz Driving Experience. To niesamowite, że zmierzymy się z tym zadaniem w niezmienionym składzie - razem z naszymi wieloletnimi partnerami, a to - obok wywalczonych wspólnie tytułów - spektakularny dowód pięknej i udanej współpracy. Już na samym początku tegorocznej przygody w FIA ERC czeka nas debiut na drogach, na których zbliżenie się do granicy przyczepności wymaga zuchwałości, precyzji i dużej pokory jednocześnie.
Od naszego poprzedniego startu w asfaltowej rundzie Mistrzostw Europy minęło już prawie 200 dni, więc możecie sobie wyobrazić jak wielki jest mój głód jazdy i jak bardzo ekipa LOTOS Rally Team spragniona jest rywalizacji z najlepszymi zespołami Europy. A na Wyspach Kanaryjskich na pewno będzie się z kim ścigać. 17 załóg w topowych samochodach R5 - najwięcej w całej historii Mistrzostw Europy - sprawia, że moje tętno już jest wysokie :-)
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kajetanowicz: Rajd Wysp Kanaryjskich wymaga zuchwałości, precyzji i pokory
Podobne: Kajetanowicz: Rajd Wysp Kanaryjskich wymaga zuchwałości, precyzji i pokory




Podobne galerie: Kajetanowicz: Rajd Wysp Kanaryjskich wymaga zuchwałości, precyzji i pokory
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć