
Instytut Bezpieczeństwa FIA otrzymał nagrodę za tegoroczne osiągnięcia w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa załóg samochodów WRC. Nagrody w 7 kategoriach przyznawano podczas kończącej się dziś trzydniowej wystawy Professional MotorSport World Expo 2008 w Niemczech.
Pracownicy instytutu pod przewodnictwem Andy'ego Mellor'a opracowali m.in. 200 milimetrową piankę, mocowaną przy fotelu na wysokości kasku, która absorbuje potężne siły działające na głowę przy najniebezpieczniejszych uderzeniach bocznych. Drugą innowacją są nowe fotele ProADV, stworzone we współpracy z firmą Sparco. Ich montaż będzie obowiązkowy we wszystkich WRC począwszy od sezonu 2009. Mocniejsza i nieco cięższa w stosunku do starszych modeli konstrukcja lepiej chroni bark, klatkę i miednicę, a więc części ciała najbardziej narażone na kontuzję w razie wypadku.
Uzupełnieniem nowego kubełkowego siedziska są zmieniony punkty mocowania pasów i przeprojektowane szyny trzymające fotel. Stosowanie się do nich zostanie również uwzględnione w przyszłorocznych regulaminach.
Na stanowisku Sparco mogliśmy obejrzeć nowe kombinezony wykonane z lżejszej odmiany ognioodpornego nomexu oraz dwa nowe modele rękawiczek, zapewniające lepszą absorpcję wibracji i przyczepność do koła kierownicy.
W kategorii "Innowacja roku w dziedzinie napędu" skrzynia biegów Imprezy WRC2008 stworzona przez Subaru i Xtrac przegrała z systemem Heat2power, pozwalającym zamienić ciepło wytwarzane przez motor na siłę napędową.
Pracownicy instytutu pod przewodnictwem Andy'ego Mellor'a opracowali m.in. 200 milimetrową piankę, mocowaną przy fotelu na wysokości kasku, która absorbuje potężne siły działające na głowę przy najniebezpieczniejszych uderzeniach bocznych. Drugą innowacją są nowe fotele ProADV, stworzone we współpracy z firmą Sparco. Ich montaż będzie obowiązkowy we wszystkich WRC począwszy od sezonu 2009. Mocniejsza i nieco cięższa w stosunku do starszych modeli konstrukcja lepiej chroni bark, klatkę i miednicę, a więc części ciała najbardziej narażone na kontuzję w razie wypadku.
Uzupełnieniem nowego kubełkowego siedziska są zmieniony punkty mocowania pasów i przeprojektowane szyny trzymające fotel. Stosowanie się do nich zostanie również uwzględnione w przyszłorocznych regulaminach.
Na stanowisku Sparco mogliśmy obejrzeć nowe kombinezony wykonane z lżejszej odmiany ognioodpornego nomexu oraz dwa nowe modele rękawiczek, zapewniające lepszą absorpcję wibracji i przyczepność do koła kierownicy.
V10.pl fot. Ford, professionalmotorsport-expo.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Instytut Bezpieczeństwa FIA dostał nagrodę
Podobne: Instytut Bezpieczeństwa FIA dostał nagrodę




Podobne galerie: Instytut Bezpieczeństwa FIA dostał nagrodę
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit