Mające się odbyć w grudniu najbliższe posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych FIA to już ostatni dzwonek, aby zatwierdzić nowe regulaminy dotyczące kształtu klasy WRC. Jeśli nie uda się osiągnąć konsensusu, to serialowi World Rally Championship grozi, że królewską klasę World Rally Car będą tworzyć zwykłe samochody S2000.
Morrie Chandler, szef komisji WRC, która zaprezentuje FIA stosowny dokument, zdradził Autosportowi, że kierunek w którym poszedł nowy regulamin zbyt daleko odbiegł od założeń, które wyznaczono 18 miesięcy temu. Koszty budowy przyszłościowego samochodu S2000+, są już niemal takie jak dzisiejszych WRC, co w dobie kryzysu jest niedopuszczalne.
Dyskusja o problemie została podniesiona na Rajdzie Japonii. Kilka dni później, 5 listopada na posiedzeniu w Paryżu regulamin nie mógł zostać zaakceptowany. S2000 zamiast WRC to najprostsze rozwiązanie, ale kolejne zmiany powodują, że zespoły wyraźnie tracą już cierpliwość.
"Muszę przyznać, że jestem już cały ogłupiały tym, co się dzieje" - mówi Richard Taylor z Subaru World Rally Team. "Ściśle współpracowaliśmy z FIA i wydawało nam się, że rozwiązaliśmy już wszystkie kwestie związane z nowym regulaminem".
W Citroenie podobnie komentują rozwój wydarzeń: "Byliśmy już tak blisko osiągnięcia celu i znowu wszystko się opóźniło. Nie rozumiem tego. Pracowaliśmy nad przepisami od bardzo dawna. Nie wiem jak można teraz wszystko zmienić w ciągu miesiąca".
Chandler dodał także, że wzorem tenisa, testowo już od przyszłego sezonu w rajdach będzie obowiązywał ranking kierowców, który zastąpi stosowanych dotychczas skomplikowany system priorytetów FIA.
Morrie Chandler, szef komisji WRC, która zaprezentuje FIA stosowny dokument, zdradził Autosportowi, że kierunek w którym poszedł nowy regulamin zbyt daleko odbiegł od założeń, które wyznaczono 18 miesięcy temu. Koszty budowy przyszłościowego samochodu S2000+, są już niemal takie jak dzisiejszych WRC, co w dobie kryzysu jest niedopuszczalne.
Dyskusja o problemie została podniesiona na Rajdzie Japonii. Kilka dni później, 5 listopada na posiedzeniu w Paryżu regulamin nie mógł zostać zaakceptowany. S2000 zamiast WRC to najprostsze rozwiązanie, ale kolejne zmiany powodują, że zespoły wyraźnie tracą już cierpliwość.
"Muszę przyznać, że jestem już cały ogłupiały tym, co się dzieje" - mówi Richard Taylor z Subaru World Rally Team. "Ściśle współpracowaliśmy z FIA i wydawało nam się, że rozwiązaliśmy już wszystkie kwestie związane z nowym regulaminem".
Chandler dodał także, że wzorem tenisa, testowo już od przyszłego sezonu w rajdach będzie obowiązywał ranking kierowców, który zastąpi stosowanych dotychczas skomplikowany system priorytetów FIA.
źródło: rallybuzz.stagetimes.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Grudzień kluczowy dla przyszłości WRC
Podobne: Grudzień kluczowy dla przyszłości WRC
S2000 jako WRC oficjalnie zatwierdzone »
S2000 zamiast WRC od 2010?! »
FIA oficjalnie: S2000+ zastąpi WRC »
WRC 2009-2010: Dużo pomysłów, mało konkretów »
Podobne galerie: Grudzień kluczowy dla przyszłości WRC
Prezentacja zespołu Loeb Racing »
Mikulas Rally Slusovice 2009 w obiektywie Grzegorza Rybarskiego »
Mikulas Rally Slusovice 2009 w obiektywie Katarzyny Rybki »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter