
Fiat Punto S2000 to pierwszy samochód tej kategorii z homologacją FIA. Obecnie może się pochwalić największą liczbą startów i zwycięstw spośród samochodów tego typu. W roku 2006 Giandomenico Basso, reprezentujący oficjalny zespół Fiata, zdobył tym pojazdem tytuł Mistrza Europy, a Paolo Andreucci tytuł Mistrza Włoch.
W skrócie wszystkie pojazdy S2000 charakteryzują się atmosferycznym silnikiem o pojemności 2 litrów, napędem na cztery kola, sekwencyjną skrzynią biegów (firmy Sadev, choć już pojawiają się odstępstwa od tej reguły). Na początku obawiano się, czy droższe samochód S2000 będą w stanie poradzić sobie z pojazdami grupy N nie posiadając turbosprężarki. Rzeczywistość pokazała jednak, iż są one szybsze zarówno na szutrze jak i na asfalcie.
Od sezonu 2007 możemy oglądać Punto S2000 również w Polsce, za kierownicą którego zasiada Maciej Lubiak. Również inny zawodnik z kraju nad Wisłą będzie używał najnowszej rajdowej broni włoskiej marki. Michał Sołowow wykorzysta go do walki o prymat na starym kontynencie.
Liczba rajdówek Fiat Punto S2000 sukcesywnie się zwiększa w wielu krajach. W Portugalii Jose Pedro Fontes nie będzie miał lekko, gdyż przeciwko niemu wystąpi kilka pojazdów tej kategorii. Fin Anton Alen, syn słynnego Markku Alena, będzie używał Fiata do walki w Intercontinental Rally Challenge, gdzie konkurować z nim będą Andrea Navarra oraz Umberto Scandola i mimo, że wszyscy reprezentują ten sam zespół, to możemy być pewni ciekawej walki.
Liczba rajdówek Fiat Punto S2000 sukcesywnie się zwiększa w wielu krajach. W Portugalii Jose Pedro Fontes nie będzie miał lekko, gdyż przeciwko niemu wystąpi kilka pojazdów tej kategorii. Fin Anton Alen, syn słynnego Markku Alena, będzie używał Fiata do walki w Intercontinental Rally Challenge, gdzie konkurować z nim będą Andrea Navarra oraz Umberto Scandola i mimo, że wszyscy reprezentują ten sam zespół, to możemy być pewni ciekawej walki.
Fiat Punto S2000 (2006) | |
---|---|
Fiat Punto S2000 - Silnik | |
Wykonanie | 4 cylindry, atmosferyczny |
Pojemność | 2000 cc |
Moc |
270 KM przy 8250 obr/min |
Moment |
220 Nm przy 6500 obr/min |
Fiat Punto S2000 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | 6 przełożen, sekwencyjna |
Rozdział mocy | 50/50 |
Dyferencjały | przedni, tylny, centralny - mechaniczne z możliwością regulacji |
Fiat Punto S2000 - Zawieszenie | |
Przód / tył |
niezależne, McPherson (przód) i wahacze wleczone (tył), regulowane amortyzatory, stabilizatory przechyłu |
Fiat Punto S2000- Hamulce | |
Asfalt: przód / tył |
wentylowane tarcze 355 mm, 4 tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód i tył |
wentylowane tarcze 300 mm, 4 tłoczkowe zaciski |
Felgi: asfalt / szuter | 8" x 18" / 6.5" x 15" |
Opony: asfalt / szuter |
20/65-18 / 19/65-15 |
Fiat Punto S2000 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Fiat Punto S2000 - Wymiary | |
Długość | 4030 mm |
Szerokość | 1800 mm |
Wysokość | 1425 mm |
Rozstaw osi |
2510 mm |
Waga | 1100 kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat Punto S2000
Podobne: Fiat Punto S2000




Podobne galerie: Fiat Punto S2000
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Fiat
Galerie zdjęć
Newsletter