Rajdy  »  Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta
Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta

Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta

Od samego startu Rajdu Dakar 2017 - do którego zostały już tylko dwa dni - będziemy świadkami rywalizacji kierowców Peugeota, Toyoty i Mini. Gwiazdą pierwszego z wymienionych producentów jest zwycięzca ostatniej edycji maratonu Stephane Peterhansel, liderem drugiego Nasser Al-Attiyah, a trzeciego Mikko Hirvonen.
 
Peterhansel zwany nie bez powodu “Mr. Dakar”, ma szanse na swoje trzynaste zwycięstwo i siódme w kategorii samochodów, co byłoby wynikiem chyba niemożliwym do pobicia kiedykolwiek przez kogokolwiek. W nowym Peugeocie 3008 DKR wyeliminowano niedoskonałości poprzedniego modelu. Jednak rekordzista Dakaru wie jak nikt inny, jak zdradliwy i okrutny potrafi być legendarny maraton, szczególnie na najwyższym poziomie rywalizacji, gdy stawka jest niezwykle wyrównana.

Nie wolno lekceważyć też pozostałych reprezentantów Peugeota - Carlosa Sainza, Cyrila Despresa i Sebastiena Loeba.

Sainz wygrał Dakar w 2010 roku za sterami Volkswagena Touarega 2, a w latach 90. dwukrotnie został mistrzem WRC, Despres to pięciokrotny triumfator Dakaru na motocyklu, zaś Loeb ma na koncie rekordowe 9 tytułów w WRC i cztery etapowe zwycięstwa w Dakarze odniesione w 2016 roku Peugeotem 2008 DKR w swoim debiucie w tych zawodach.
 
Tymczasem pełny skład Toyoty - która wystawia Hiluxa 4x4 - to Al-Attiyah oraz Giniel de Villiers. Pierwszy z wymienionych zwyciężył Dakar w latach 2011 i 2015 (najpierw VW Touaregiem 3, potem Mini All4 Racing), a tego roku trzeci raz w karierze wygrał Puchar Świata FIA w rajdach terenowych. Może się pochwalić także dwoma tytułami w WRC-2, czy mistrzostwem PWRC. Natomiast de Villiers to zwycięzca pierwszego Dakaru w Ameryce Południowej (prowadził VW Touarega 2). Al-Attiyah opuścił zespół X-Raid, ale nowy Mini John Cooper Works ma bez wątpienia wielki potencjał. Zwycięstwo jest z pewnością na celowniku Mikko Hirvonena, czwartego w swym dakarowym debiucie w 2016 roku. Bryce Menzies nie wystartuje z powodu kontuzji. Zastępujący go Orlando Terranova, który był piąty w latach 2013 i 2014, celuje w miejsce na podium, podobnie jak Yazeed Al-Rajhi - trzeci w 2015 roku na trzy dni przed metą, do której nie dotarł przez defekt samochodu.
Mini poprowadzi też jedyny Polak w kategorii samochodów - Kuba Przygoński. Niestety, nie będzie miał do dyspozycji najnowszego modelu. Nasz rodak debiutując w Dakarze na czterech kołach w 2016 roku, zajął 15. lokatę. Wcześniej sześć razy występował w najtrudniejszym rajdzie terenowym globu na jednośladzie.Teraz 31-latek chce znaleźć się przynajmniej w czołowej dziesiątce.Daleko za plecami czołówki walkę o zwycięstwo w nowej kategorii SSV stoczy 8 lekkich pojazdów z silnikami o pojemności skokowej do 1000 cm3. Ta klasa szybko zdobywa popularność, będąc znakomitym “przedszkolem” dla kierowców, którzy w przyszłości chcą startować większymi pojazdami. Brazilijczyk Leandro Torres czy Rosjanin Rawił Maganow w Polarisach, Hiszpanie Joan Font i Santi Navarro w pojazdach Yamaha - którykolwiek z nich wygra, wejdzie do historii jako pierwszy zwycięzca w tej kategorii.



źródło: informacja prasowa/info własne

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta