Rajdy » Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta

Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta
2016-12-31 - G. Filiks Tagi: Terranova, Al-Rajhi, Hirvonen, de Villiers, Al-Attiyah, Przygoński, Despres, Loeb, Sainz, Peterhansel, Toyota, Mini, Peugeot, Rajd Dakar
Od samego startu Rajdu Dakar 2017 - do którego zostały już tylko dwa dni - będziemy świadkami rywalizacji kierowców Peugeota, Toyoty i Mini. Gwiazdą pierwszego z wymienionych producentów jest zwycięzca ostatniej edycji maratonu Stephane Peterhansel, liderem drugiego Nasser Al-Attiyah, a trzeciego Mikko Hirvonen.
Peterhansel zwany nie bez powodu “Mr. Dakar”, ma szanse na swoje trzynaste zwycięstwo i siódme w kategorii samochodów, co byłoby wynikiem chyba niemożliwym do pobicia kiedykolwiek przez kogokolwiek. W nowym Peugeocie 3008 DKR wyeliminowano niedoskonałości poprzedniego modelu. Jednak rekordzista Dakaru wie jak nikt inny, jak zdradliwy i okrutny potrafi być legendarny maraton, szczególnie na najwyższym poziomie rywalizacji, gdy stawka jest niezwykle wyrównana.
Nie wolno lekceważyć też pozostałych reprezentantów Peugeota - Carlosa Sainza, Cyrila Despresa i Sebastiena Loeba.
Sainz wygrał Dakar w 2010 roku za sterami Volkswagena Touarega 2, a w latach 90. dwukrotnie został mistrzem WRC, Despres to pięciokrotny triumfator Dakaru na motocyklu, zaś Loeb ma na koncie rekordowe 9 tytułów w WRC i cztery etapowe zwycięstwa w Dakarze odniesione w 2016 roku Peugeotem 2008 DKR w swoim debiucie w tych zawodach.
Tymczasem pełny skład Toyoty - która wystawia Hiluxa 4x4 - to Al-Attiyah oraz Giniel de Villiers. Pierwszy z wymienionych zwyciężył Dakar w latach 2011 i 2015 (najpierw VW Touaregiem 3, potem Mini All4 Racing), a tego roku trzeci raz w karierze wygrał Puchar Świata FIA w rajdach terenowych. Może się pochwalić także dwoma tytułami w WRC-2, czy mistrzostwem PWRC. Natomiast de Villiers to zwycięzca pierwszego Dakaru w Ameryce Południowej (prowadził VW Touarega 2). Al-Attiyah opuścił zespół X-Raid, ale nowy Mini John Cooper Works ma bez wątpienia wielki potencjał. Zwycięstwo jest z pewnością na celowniku Mikko Hirvonena, czwartego w swym dakarowym debiucie w 2016 roku. Bryce Menzies nie wystartuje z powodu kontuzji. Zastępujący go Orlando Terranova, który był piąty w latach 2013 i 2014, celuje w miejsce na podium, podobnie jak Yazeed Al-Rajhi - trzeci w 2015 roku na trzy dni przed metą, do której nie dotarł przez defekt samochodu.
Mini poprowadzi też jedyny Polak w kategorii samochodów - Kuba Przygoński. Niestety, nie będzie miał do dyspozycji najnowszego modelu. Nasz rodak debiutując w Dakarze na czterech kołach w 2016 roku, zajął 15. lokatę. Wcześniej sześć razy występował w najtrudniejszym rajdzie terenowym globu na jednośladzie.Teraz 31-latek chce znaleźć się przynajmniej w czołowej dziesiątce.
Zobacz także: Przygoński gotowy na Rajd Dakar (wideo) »Daleko za plecami czołówki walkę o zwycięstwo w nowej kategorii SSV stoczy 8 lekkich pojazdów z silnikami o pojemności skokowej do 1000 cm3. Ta klasa szybko zdobywa popularność, będąc znakomitym “przedszkolem” dla kierowców, którzy w przyszłości chcą startować większymi pojazdami. Brazilijczyk Leandro Torres czy Rosjanin Rawił Maganow w Polarisach, Hiszpanie Joan Font i Santi Navarro w pojazdach Yamaha - którykolwiek z nich wygra, wejdzie do historii jako pierwszy zwycięzca w tej kategorii.
Peterhansel zwany nie bez powodu “Mr. Dakar”, ma szanse na swoje trzynaste zwycięstwo i siódme w kategorii samochodów, co byłoby wynikiem chyba niemożliwym do pobicia kiedykolwiek przez kogokolwiek. W nowym Peugeocie 3008 DKR wyeliminowano niedoskonałości poprzedniego modelu. Jednak rekordzista Dakaru wie jak nikt inny, jak zdradliwy i okrutny potrafi być legendarny maraton, szczególnie na najwyższym poziomie rywalizacji, gdy stawka jest niezwykle wyrównana.
Nie wolno lekceważyć też pozostałych reprezentantów Peugeota - Carlosa Sainza, Cyrila Despresa i Sebastiena Loeba.
Sainz wygrał Dakar w 2010 roku za sterami Volkswagena Touarega 2, a w latach 90. dwukrotnie został mistrzem WRC, Despres to pięciokrotny triumfator Dakaru na motocyklu, zaś Loeb ma na koncie rekordowe 9 tytułów w WRC i cztery etapowe zwycięstwa w Dakarze odniesione w 2016 roku Peugeotem 2008 DKR w swoim debiucie w tych zawodach.
Tymczasem pełny skład Toyoty - która wystawia Hiluxa 4x4 - to Al-Attiyah oraz Giniel de Villiers. Pierwszy z wymienionych zwyciężył Dakar w latach 2011 i 2015 (najpierw VW Touaregiem 3, potem Mini All4 Racing), a tego roku trzeci raz w karierze wygrał Puchar Świata FIA w rajdach terenowych. Może się pochwalić także dwoma tytułami w WRC-2, czy mistrzostwem PWRC. Natomiast de Villiers to zwycięzca pierwszego Dakaru w Ameryce Południowej (prowadził VW Touarega 2). Al-Attiyah opuścił zespół X-Raid, ale nowy Mini John Cooper Works ma bez wątpienia wielki potencjał. Zwycięstwo jest z pewnością na celowniku Mikko Hirvonena, czwartego w swym dakarowym debiucie w 2016 roku. Bryce Menzies nie wystartuje z powodu kontuzji. Zastępujący go Orlando Terranova, który był piąty w latach 2013 i 2014, celuje w miejsce na podium, podobnie jak Yazeed Al-Rajhi - trzeci w 2015 roku na trzy dni przed metą, do której nie dotarł przez defekt samochodu.
Zobacz także: Przygoński gotowy na Rajd Dakar (wideo) »
źródło: informacja prasowa/info własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta
Podobne: Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta




Podobne galerie: Dakar 2017: Samochody - trudno wskazać faworyta
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit MINI
Newsletter
Galerie zdjęć