Rajdy » Dakar 2010 - Zdecydowane prowadzenie Volkswagena na półmetku

Dakar 2010 - Zdecydowane prowadzenie Volkswagena na półmetku
2010-01-09 - Ł. Łuniewski Tagi: Rajd Dakar, Sainz, 4x4, Al-Attiyah, de Villiers, Miller
Po siedmiu z czternastu etapów „Dakaru” 2010 Volkswagen umocnił swoją przewagę. Na czele klasyfikacji generalnej najtrudniejszego rajdu świata znajdują się trzy Race Touaregi. Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) prowadzą z przewagą 11 minut
i 3 sekund nad kolegami z zespołu Nasserem Al-Attiyah/Timo Gottschalkiem (Q/D)
i 22 minut i 6 sekund nad Markiem Millerem/Ralphem Pitchfordem (USA/ ZA). Zajmujący czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej duet Guerlain Chicherit/Tina Thörner (F/S) jadący BMW X-Raid traci do lidera ponad dwie godziny.
Trasa najdłuższego dotychczas, 600-kilometrowego etapu z Iquique do Antofagasta na chilijskiej pustyni Atacama najpierw prowadziła przez wydmy, następnie solnisko zwane „Salar”, a kończyła się odcinkami kamienistymi. Najszybszy w tych warunkach był kierowca Volkswagena Nasser Al-Attiyah. Po zaciętym pojedynku dojechał do mety 3 minuty
i 29 sekund przed załogą Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret (F/F) jadącą BMW
X-Raid. Na pierwszych 80 kilometrach obaj kierowcy odbierali sobie wzajemnie prowadzenie kilka razy. Dla Al-Attiyah było to drugie etapowe zwycięstwo w tegorocznym „Dakarze”.
Carlos Sainz ukończył dzisiejszy etap jako trzeci. Mark Miller zajął czwartą pozycję. Zeszłoroczni zwycięzcy Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz (ZA/D) zajęli szóste miejsce
w klasyfikacji etapowej, lecz ze względu na wcześniejszą stratę, w klasyfikacji generalnej znajdują się na dziesiątej pozycji.
Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport)
Czapki z głów przed naszymi kierowcami, pilotami i Race Touaregiem. Najdłuższy dzień zakończyliśmy zwycięstwem etapowym i miejscami od pierwszego do trzeciego w klasyfikacji generalnej. Jutro czeka nas dzień przerwy, podczas którego mechanicy będą mieli mnóstwo pracy, a kierowcy i piloci będą mogli trochę odpocząć. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ale wiemy też, że przed nami jeszcze połowa rajdu.
300 - Giniel de Villiers, 6. miejsce w klasyfikacji dnia, 10. w klasyfikacji generalnej
Dzisiejszy dzień także przyniósł nam kilka przykrych niespodzianek. Dwa razy zabłądziliśmy i wjechaliśmy na wielkie pole kamieni, gdzie straciliśmy trochę czasu. Również dwa razy musieliśmy wymienić uszkodzone opony. Ostatnią część odcinka specjalnego przejechaliśmy z tylko jednym kołem zapasowym, dlatego byliśmy szczególnie ostrożni. Naszym celem pozostaje wspieranie kolegów z zespołu aż do mety w Buenos Aires. 303 - Carlos Sainz, 3. miejsce w klasyfikacji dnia, 1. w klasyfikacji generalnej
Wysokie wydmy i szybkie odcinki składały się na pierwszą cześć dnia. Przez mały błąd w nawigacji straciliśmy trochę czasu i wtedy na krótko wyprzedził nas Nasser Al-Attiyah. Narzucił wyśmienite tempo i zasłużył na to, by wygrać etap.
305 - Mark Miller, 4. miejsce w klasyfikacji dnia, 3. w klasyfikacji generalnej
Myślę, że kiedy jechaliśmy właściwą drogą, byliśmy szybcy. To był dzień dla wszechstronnych kierowców. Niestety straciliśmy dzisiaj czas przez błąd w nawigacji, bo roadbook w niektórych miejscach był trudny do zrozumienia. Ale najważniejsze, że w połowie rajdu jesteśmy na trzecim miejscu. Drugi tydzień „Dakaru” chcemy wykorzystać na to, aby poprawić swoją pozycję.
306 - Nasser Al-Attiyah, 1 miejsce w klasyfikacji dnia, 2. w klasyfikacji generalnej
Podzielony na dwie części odcinek specjalny z pewnością nie był łatwy i przyniósł wielką różnorodność terenu. Przed etapem postanowiłem zaatakować i udało się. Wygraliśmy odcinek specjalny i jesteśmy na dobrej pozycji przed pozostałą częścią rajdu.
Liczba dnia
Podczas pierwszego tygodnia rajdu kierowcy fabryczni i piloci zaliczyli łącznie 49,5 godziny zabiegów fizjoterapeutycznych. Służyły one regeneracji i rozluźnieniu mięśni napiętych podczas odcinków rajdu liczących niekiedy nawet 700 kilometrów.
Z biwaku Volkswagena
Wielokulturowość: 16 narodowości w zespole Volkswagena. Team Volkswagena podczas Rajdu Dakar ma międzynarodowy skład: obok sześciu narodowości kierowców i pilotów, którzy pochodzą z Brazylii, Hiszpanii, Niemiec, Kataru, RPA i USA, zespół serwisowy składa się z przedstawicieli kolejnych dziesięciu krajów: Austrii, Belgii, Chin, Danii, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Polski, Turcji i Włoch.
Volkswagen Amarok w teście wytrzymałości: cztery pojazdy serwisowe na trasie „Dakaru”. Produkowany w Argentynie Amarok ma swoją premierę podczas Rajdu Dakar 2010, gdzie udowadnia ekstremalną wytrzymałość i przydatność do jazdy terenowej. Organizator rajdu wykorzystuje cztery mocne pickupy z napędem wysokoprężnym TDI jako tak zwane samochody serwisowe, które zabierają tych uczestników rajdu, którzy nie są w stanie kontynuować jazdy o własnych siłach. Przystosowany specjalnie do bardzo trudnych warunków terenowych Amarok wyśmienicie sprostał wymaganiom pierwszego tygodnia rajdu.
Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport)
Czapki z głów przed naszymi kierowcami, pilotami i Race Touaregiem. Najdłuższy dzień zakończyliśmy zwycięstwem etapowym i miejscami od pierwszego do trzeciego w klasyfikacji generalnej. Jutro czeka nas dzień przerwy, podczas którego mechanicy będą mieli mnóstwo pracy, a kierowcy i piloci będą mogli trochę odpocząć. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ale wiemy też, że przed nami jeszcze połowa rajdu.
Dzisiejszy dzień także przyniósł nam kilka przykrych niespodzianek. Dwa razy zabłądziliśmy i wjechaliśmy na wielkie pole kamieni, gdzie straciliśmy trochę czasu. Również dwa razy musieliśmy wymienić uszkodzone opony. Ostatnią część odcinka specjalnego przejechaliśmy z tylko jednym kołem zapasowym, dlatego byliśmy szczególnie ostrożni. Naszym celem pozostaje wspieranie kolegów z zespołu aż do mety w Buenos Aires. 303 - Carlos Sainz, 3. miejsce w klasyfikacji dnia, 1. w klasyfikacji generalnej
Wysokie wydmy i szybkie odcinki składały się na pierwszą cześć dnia. Przez mały błąd w nawigacji straciliśmy trochę czasu i wtedy na krótko wyprzedził nas Nasser Al-Attiyah. Narzucił wyśmienite tempo i zasłużył na to, by wygrać etap.
305 - Mark Miller, 4. miejsce w klasyfikacji dnia, 3. w klasyfikacji generalnej
Myślę, że kiedy jechaliśmy właściwą drogą, byliśmy szybcy. To był dzień dla wszechstronnych kierowców. Niestety straciliśmy dzisiaj czas przez błąd w nawigacji, bo roadbook w niektórych miejscach był trudny do zrozumienia. Ale najważniejsze, że w połowie rajdu jesteśmy na trzecim miejscu. Drugi tydzień „Dakaru” chcemy wykorzystać na to, aby poprawić swoją pozycję.
306 - Nasser Al-Attiyah, 1 miejsce w klasyfikacji dnia, 2. w klasyfikacji generalnej
Podzielony na dwie części odcinek specjalny z pewnością nie był łatwy i przyniósł wielką różnorodność terenu. Przed etapem postanowiłem zaatakować i udało się. Wygraliśmy odcinek specjalny i jesteśmy na dobrej pozycji przed pozostałą częścią rajdu.
Liczba dnia
Podczas pierwszego tygodnia rajdu kierowcy fabryczni i piloci zaliczyli łącznie 49,5 godziny zabiegów fizjoterapeutycznych. Służyły one regeneracji i rozluźnieniu mięśni napiętych podczas odcinków rajdu liczących niekiedy nawet 700 kilometrów.
Z biwaku Volkswagena
Wielokulturowość: 16 narodowości w zespole Volkswagena. Team Volkswagena podczas Rajdu Dakar ma międzynarodowy skład: obok sześciu narodowości kierowców i pilotów, którzy pochodzą z Brazylii, Hiszpanii, Niemiec, Kataru, RPA i USA, zespół serwisowy składa się z przedstawicieli kolejnych dziesięciu krajów: Austrii, Belgii, Chin, Danii, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Polski, Turcji i Włoch.
Volkswagen Amarok w teście wytrzymałości: cztery pojazdy serwisowe na trasie „Dakaru”. Produkowany w Argentynie Amarok ma swoją premierę podczas Rajdu Dakar 2010, gdzie udowadnia ekstremalną wytrzymałość i przydatność do jazdy terenowej. Organizator rajdu wykorzystuje cztery mocne pickupy z napędem wysokoprężnym TDI jako tak zwane samochody serwisowe, które zabierają tych uczestników rajdu, którzy nie są w stanie kontynuować jazdy o własnych siłach. Przystosowany specjalnie do bardzo trudnych warunków terenowych Amarok wyśmienicie sprostał wymaganiom pierwszego tygodnia rajdu.
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dakar 2010 - Zdecydowane prowadzenie Volkswagena na półmetku
Podobne: Dakar 2010 - Zdecydowane prowadzenie Volkswagena na półmetku




Podobne galerie: Dakar 2010 - Zdecydowane prowadzenie Volkswagena na półmetku



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć