
Jeszcze dwie rundy RSMP dzielą nas od zakończenia pucharu Castrol EDGE Fiesta
Trophy, który wystartował podczas kwietniowego Rajdu Świdnickiego. Rozegrany w
drugi weekend sierpnia Rajd Rzeszowski stanowił półmetek tych rozgrywek. Na razie
liderem i kandydatem do końcowego triumfu jest Radosław Typa.
Zawody Castrol EDGE Fiesta Trophy (CEFT) są wliczane do cyklu Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach klasy 6 i są organizowane przez firmę G4
Garage we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym. Głównym sponsorem pucharu
jest Castrol EDGE, znana marka olejów syntetycznych. Do tegorocznej edycji CEFT
wybrano pięć rajdów - Rajd Świdnicki, Rajd Karkonoski, Rajd Rzeszowski, Rajd
Polski oraz Rajd Dolnośląski. Do udziału w CEFT dopuszczeni są zawodnicy
startujący samochodami Ford Fiesta R2 i R1. Główną nagrodą dla zwycięzcy
pucharu jest auto o wartości 60 tysięcy zł, a do wygrania podczas każdej rundy
są również nagrody pieniężne.
Na starcie pierwszych zawodów w ramach CEFT w Świdnicy stanęło siedmiu kierowców. Po trzech dniach rywalizacji zwycięzcą okazał się Radosław Typa. Podczas Rajdu Karkonoskiego do stawki dołączyli bracia Nivette. Od mocnego wejścia rozpoczął Filip, który w debiucie za kierownicą Forda Fiesty R2 zgarnął komplet punktów. Na Rajdzie Rzeszowskim w CEFT wystartowało aż dziewięć zespołów, co stanowi tegoroczny rekord frekwencji. Śliskie, podkarpackie asfalty były dużym wyzwaniem dla zawodników. Ostatecznie, po raz drugi w sezonie najszybszy okazał się Typa i z dorobkiem 74 punktów prowadzi w klasyfikacji generalnej. 59 oczek zgromadził na swoim koncie bardzo równo jeżdżący Łukasz Byśkiniewicz, a siedem punktów mniej zebrał Aleksander Jaroszewicz. Przed zawodnikami jeszcze dwie bardzo wymagające imprezy, które wiele mogą zmienić w tej klasyfikacji. „Jak pokazały rajdy rozegrane do tej pory puchar jest nieprzewidywalny i każdy ma szansę na wygraną” - mówi Byśkiniewicz.
Castrol EDGE Fiesta Trophy to jedyne zawody w Polsce, gdzie jest zapewniony dostęp
do zintegrowanego serwisu dla wszystkich startujących załóg, wzorowany na
mistrzostwach świata. W strefie serwisowej pucharu znajduje się namiot dla
zawodników, zaproszonych gości i dziennikarzy, w którym mieści się m.in.
103-calowy telewizor. Prezentowane są na nim wyniki na żywo oraz relacje i
on-boardy z odcinków specjalnych. Organizator zadbał o jednolitą kolorystykę
wszystkich elementów scenerii zawodów, takich jak przestrzeń parku serwisowego,
kombinezony zawodników, oklejenie samochodów, ścianki prasowe itp. Na terenie
strefy serwisowej jest dostęp do bezprzewodowego internetu. „Czegoś takiego w
polskich rajdach wcześniej nie było, mamy do czynienia naprawdę z poziomem
mistrzostw świata” - mówi Rafał Stalmach. „Miasteczko CEFT wygląda
niesamowicie, a wspólna strefa serwisowa to bardzo dobre rozwiązanie” - dodaje
Hubert Ptaszek. Te opinie potwierdza Aleksander Jaroszewicz: „Na początku sezonu
wiedzieliśmy, że szykuje się ciekawy puchar, ale nie sądziliśmy, że aż tak
profesjonalnie to wszystko będzie wyglądało”.
Puchar Fiesty to jednak nie tylko miejsce rywalizacji zawodników. Podczas każdego rajdu rozgrywany jest Castrol EDGE Serwis Dream Team, czyli konkurs dla mechaników. Aby wygrać, trzeba nie tylko prawidłowo wykonać zadanie serwisowe, lecz także zrobić to w jak najkrótszym czasie. Do tej pory dwuosobowe drużyny musiały zmierzyć się ze zmianą koła, klocków hamulcowych oraz opony. Nagrodą główną w konkursie jest Ford Ka.
Organizatorzy CEFT już teraz pracują nad rozszerzeniem pucharu o zawodników z zagranicy i w przyszłym roku chcą stworzyć międzynarodowy puchar Forda Fiesty, w którym znajdzie się sześć rajdów - trzy asfaltowe i trzy szutrowe.
Tytularny sponsor zawodów, firma Castrol, od lat angażuje się w sporty motorowe. Opracowując specjalne oleje przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych. „Castrol EDGE to nasza wiodąca marka. Poprzez sponsoring rajdów podkreślamy jej kluczowe wartości, takie jak ekstremalna wytrzymałość i osiąganie maksymalnych rezultatów w każdych warunkach” - mówi Dorota Staszewska-Kumiszcze, Castrol Sponsorship Manager. W gronie pozostałych sponsorów pucharu znajdują się: G4 Garage, Karo BHZ, Unimetalex, Michelin, GoPro, MSP, Grupawrc, Monster Energy, Hetan, Yato, Pol Motors, Centrum TMT oraz Marwit.
Na starcie pierwszych zawodów w ramach CEFT w Świdnicy stanęło siedmiu kierowców. Po trzech dniach rywalizacji zwycięzcą okazał się Radosław Typa. Podczas Rajdu Karkonoskiego do stawki dołączyli bracia Nivette. Od mocnego wejścia rozpoczął Filip, który w debiucie za kierownicą Forda Fiesty R2 zgarnął komplet punktów. Na Rajdzie Rzeszowskim w CEFT wystartowało aż dziewięć zespołów, co stanowi tegoroczny rekord frekwencji. Śliskie, podkarpackie asfalty były dużym wyzwaniem dla zawodników. Ostatecznie, po raz drugi w sezonie najszybszy okazał się Typa i z dorobkiem 74 punktów prowadzi w klasyfikacji generalnej. 59 oczek zgromadził na swoim koncie bardzo równo jeżdżący Łukasz Byśkiniewicz, a siedem punktów mniej zebrał Aleksander Jaroszewicz. Przed zawodnikami jeszcze dwie bardzo wymagające imprezy, które wiele mogą zmienić w tej klasyfikacji. „Jak pokazały rajdy rozegrane do tej pory puchar jest nieprzewidywalny i każdy ma szansę na wygraną” - mówi Byśkiniewicz.
Puchar Fiesty to jednak nie tylko miejsce rywalizacji zawodników. Podczas każdego rajdu rozgrywany jest Castrol EDGE Serwis Dream Team, czyli konkurs dla mechaników. Aby wygrać, trzeba nie tylko prawidłowo wykonać zadanie serwisowe, lecz także zrobić to w jak najkrótszym czasie. Do tej pory dwuosobowe drużyny musiały zmierzyć się ze zmianą koła, klocków hamulcowych oraz opony. Nagrodą główną w konkursie jest Ford Ka.
Organizatorzy CEFT już teraz pracują nad rozszerzeniem pucharu o zawodników z zagranicy i w przyszłym roku chcą stworzyć międzynarodowy puchar Forda Fiesty, w którym znajdzie się sześć rajdów - trzy asfaltowe i trzy szutrowe.
Tytularny sponsor zawodów, firma Castrol, od lat angażuje się w sporty motorowe. Opracowując specjalne oleje przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych. „Castrol EDGE to nasza wiodąca marka. Poprzez sponsoring rajdów podkreślamy jej kluczowe wartości, takie jak ekstremalna wytrzymałość i osiąganie maksymalnych rezultatów w każdych warunkach” - mówi Dorota Staszewska-Kumiszcze, Castrol Sponsorship Manager. W gronie pozostałych sponsorów pucharu znajdują się: G4 Garage, Karo BHZ, Unimetalex, Michelin, GoPro, MSP, Grupawrc, Monster Energy, Hetan, Yato, Pol Motors, Centrum TMT oraz Marwit.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Castrol Edge Fiesta Trophy na półmetku
Podobne: Castrol Edge Fiesta Trophy na półmetku




Podobne galerie: Castrol Edge Fiesta Trophy na półmetku

.jpg)

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć