 
									
					
					Bouffier poznał miejsce w europejskiej stawce
							2008-10-27 - Ł. Lach     Tagi: Peugeot, Rajd du Valais, IRC, Peugeot 207, Bouffier
						
						
						Zwycięzcy klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2008, Bryan Bouffier i Xavier Panseri w Peugeot 207 Super 2000 wystartowali w Rallye du Valais, przedostatniej tegorocznej rundzie cyklu Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Dla reprezentantów zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team był to drugi występ w serii w tym sezonie - poprzednio uczestniczyli w Rajdzie Barum. Konkurencja w szwajcarskim Rallye du Valais była niezwykle silna - na liście startowej znalazły się nazwiska wszystkich załóg, które liczą się w rozgrywkach. Faworytami wydawali się być liderzy klasyfikacji Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 Super 2000) oraz Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto Abarth S2000). Rajd składał się z siedemnastu OS-ów, podzielonych na trzy etapy. Pierwszy odcinek zawodów wygrali właśnie Basso i Dotta, i oni zostali pierwszymi liderami. Bryan i Xavier rozpoczęli doskonale zajmując trzecia lokatę ze stratą zaledwie 3,7 sekundy do Włochów.
Kolejne dwa odcinki pierwszego dnia przynosiły zmianę na pozycji liderów - zostawali nimi kolejno Freddy Loix i Robin Buysmans oraz Umberto Scandola i Guido D'Amore, którzy przewodzili w rajdzie po pierwszym dniu. Bouffier i Panseri zajmowali odpowiednio 5 i 4 pozycję, co, pozwoliło im walczyć o podium - sklasyfikowani byli na czwartym miejscu o 6,1 sekundy za liderami.
	
	
	
	
						Niestety drugi dzień rywalizacji rozpoczął się dla reprezentantów Peugeot Sport Polska Rally Team bardzo pechowo. Na pierwszym, liczącym 40 kilometrów odcinku specjalnym nasi mistrzowie przebili oponę, tracąc do konkurentów 53,2 sekundy. Bryan i Xavier spadli na siódmą pozycję...Na kolejnych próbach załoga w Peugeot 207 Super 2000 jechała jednak znakomicie. Już na następnym OS-ie awansowała na czwarte miejsce w klasyfikacji. Potem toczyła wyrównany pojedynek o poprawienie miejsca z aktualnymi Mistrzami Europy - Lucą Rosettim i Matteo Chiarcossim. Po drugim etapie Bouffier i Panseri tracili do konkurentów zaledwie 31,9 sekundy.
Nie inaczej było podczas decydującego, trzeciego etapu. Podczas sześciu końcowych porób Bryan i Xavier odnieśli jedno zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, dwukrotnie zajmowali drugie lokaty.
Ostatecznie załodze Peugeot Polska nie udało się jednak odrobić strat związanych z przebiciem opony na czwartej próbie: Bouffier i Panseri zajęli ostatecznie w rajdzie miejsce tuż za podium. Zostali wyprzedzeniu przez trzy załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000...
Model 207 S2000 dominował zresztą z zawodach zdecydowanie - w pierwszej „dziesiątce” klasyfikacji znalazło się aż siedem w nim jadących załóg.
Zwycięzcami Rallye du Valais zostali Freddy Loix i Robin Buysmans. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger przegrali co prawda zawody, prowadząc w nich do ostatniego odcinka specjalnego, ale zapewnili sobie już końcowy sukces w serii IRC 2008 (do rozegrania została jeszcze jedna runda).
Bryan Bouffier i Xavier Panseri zajmują w rozgrywkach dziewiąte miejsce, choć przecież uczestniczyli zaledwie w dwóch, spośród dziewięciu rund!
"Jestem zadowolony z występu w tym rajdzie" - podsumował Bryan Bouffier. "Przede wszystkim pragnę podziękować wszystkim, dzięki którym start doszedł do skutku: Peugeot Polska i wszystkim sponsorom. Dziękuję całemu zespołowi za wspaniałą jak zwykle pracę. Jechało mi się zdecydowanie lepiej niż przed tygodniem w Rajdzie Antibes. Szkoda straconej szansy, związanej z „kapciem”, ale to niestety w tym sporcie się zdarza. Ważne, że wiem, jakie miejsce zajmuję w stawce!
					
Dla reprezentantów zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team był to drugi występ w serii w tym sezonie - poprzednio uczestniczyli w Rajdzie Barum. Konkurencja w szwajcarskim Rallye du Valais była niezwykle silna - na liście startowej znalazły się nazwiska wszystkich załóg, które liczą się w rozgrywkach. Faworytami wydawali się być liderzy klasyfikacji Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 Super 2000) oraz Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto Abarth S2000). Rajd składał się z siedemnastu OS-ów, podzielonych na trzy etapy. Pierwszy odcinek zawodów wygrali właśnie Basso i Dotta, i oni zostali pierwszymi liderami. Bryan i Xavier rozpoczęli doskonale zajmując trzecia lokatę ze stratą zaledwie 3,7 sekundy do Włochów.
Kolejne dwa odcinki pierwszego dnia przynosiły zmianę na pozycji liderów - zostawali nimi kolejno Freddy Loix i Robin Buysmans oraz Umberto Scandola i Guido D'Amore, którzy przewodzili w rajdzie po pierwszym dniu. Bouffier i Panseri zajmowali odpowiednio 5 i 4 pozycję, co, pozwoliło im walczyć o podium - sklasyfikowani byli na czwartym miejscu o 6,1 sekundy za liderami.
Nie inaczej było podczas decydującego, trzeciego etapu. Podczas sześciu końcowych porób Bryan i Xavier odnieśli jedno zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, dwukrotnie zajmowali drugie lokaty.
Ostatecznie załodze Peugeot Polska nie udało się jednak odrobić strat związanych z przebiciem opony na czwartej próbie: Bouffier i Panseri zajęli ostatecznie w rajdzie miejsce tuż za podium. Zostali wyprzedzeniu przez trzy załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000...
Model 207 S2000 dominował zresztą z zawodach zdecydowanie - w pierwszej „dziesiątce” klasyfikacji znalazło się aż siedem w nim jadących załóg.
Zwycięzcami Rallye du Valais zostali Freddy Loix i Robin Buysmans. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger przegrali co prawda zawody, prowadząc w nich do ostatniego odcinka specjalnego, ale zapewnili sobie już końcowy sukces w serii IRC 2008 (do rozegrania została jeszcze jedna runda).
Bryan Bouffier i Xavier Panseri zajmują w rozgrywkach dziewiąte miejsce, choć przecież uczestniczyli zaledwie w dwóch, spośród dziewięciu rund!
"Jestem zadowolony z występu w tym rajdzie" - podsumował Bryan Bouffier. "Przede wszystkim pragnę podziękować wszystkim, dzięki którym start doszedł do skutku: Peugeot Polska i wszystkim sponsorom. Dziękuję całemu zespołowi za wspaniałą jak zwykle pracę. Jechało mi się zdecydowanie lepiej niż przed tygodniem w Rajdzie Antibes. Szkoda straconej szansy, związanej z „kapciem”, ale to niestety w tym sporcie się zdarza. Ważne, że wiem, jakie miejsce zajmuję w stawce!
źródło: Peugeot Polska
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Bouffier poznał miejsce w europejskiej stawce
Podobne: Bouffier poznał miejsce w europejskiej stawce
				 Peugeot 207 S2000 »
Peugeot 207 S2000 »
					
					 Meeke ma kontrakt na IRC »
Meeke ma kontrakt na IRC »
					
					 Kryterium Asów bez mistrzów Polski »
Kryterium Asów bez mistrzów Polski »
					
				Podobne galerie: Bouffier poznał miejsce w europejskiej stawce
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit Peugeot
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			










 
						
						 
						
						 Tapety Peugeot
						
						Tapety Peugeot  Tapety MV Agusta
Tapety MV Agusta  Pebble Beach Tour d'Elegance 2010
Pebble Beach Tour d'Elegance 2010  Amerykańskie pickupy prężą muskuły
Amerykańskie pickupy prężą muskuły  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec 
 
			
 
 
			