Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Auta S2000 1.6 turbo, a nie WRC w regionalnych mistrzostwach
Auta S2000 1.6 turbo, a nie WRC w regionalnych mistrzostwach

Auta S2000 1.6 turbo, a nie WRC w regionalnych mistrzostwach

2010-12-11 - M. Zabolski     Tagi: WRC, FIA, R4, Power Stage, S2000 1.6 T, RGT
Dość nieprecyzyjnie wyraził się niedawno dyrektor firmy Prodrive, David Richards informując o dopuszczeniu samochodów WRC do regionalnych mistrzostw FIA. Jest to pół prawdy, ponieważ FIA opublikowała najnowsze regulaminy, z których wynika, że chodzi o samochody Super 2000 z silnikiem 1.6 turbo. Te pojazdy od potworów klasy WRC będzie przede wszystkim odróżniać mniejsza zwężka na turbinie. W przyszłym roku takie auta będą mogły startować w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a od 2012 r. również w regionalnych czempionatach. Do listy kategorii doszła zapowiadana grupa R4, mająca wyprzeć N4, a także RGT dla aut typu GT (np. Porsche, Aston Martin).
Klasy samochodów dopuszczone do Rajdowych Mistrzostw Świata 2011
klasa kategorie
WRC
WRC (2011): silnik 1.6 T z kitem WRC
1
Super 2000 1.6 T
2 Super 2000 2.0 (silnik atmosferyczny), R4
3
N4
4
RGT
5
A7, S1600, R2C, R3C, R3T i R3D
6 A6, R2B i kit cary (pojemności od 1400 do 1600 ccm)
7
A5 i kit cary (pojemności do 1400 ccm)
8 N3 (pojemności od 1600 do 2000 ccm)
9
N2 i R1B (pojemności od 1400 do 1600 ccm)
10
N1 i R1A (pojemności do 1400 ccm)
Podano również klucz bonusowych punktów za odcinki typu Power Stage w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zwycięzca takiego oesu otrzyma 3 bonusowe punkty do klasyfikacji rocznej. Za drugie miejsce będzie można dopisać sobie 2 „oczka”, a za trzeci rezultat na próbie 1 punkt.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Auta S2000 1.6 turbo, a nie WRC w regionalnych mistrzostwach