Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2

WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2

2018-01-22 - G. Filiks     Tagi: M-Sport, WRC, Tanak, Toyota
Ott Tanak argumentuje swój transfer z M-Sportu do Toyoty na sezon 2018   WRC między innymi chęcią uwolnienia się od roli kierowcy numer 2 w zespole.

Opuszczając M-Sport po sezonie 2017, Estończyk zakończył sześcioletnią współpracę z brytyjskim teamem. W zeszłym roku ekipa Malcolma Wilsona zdobyła podwójne mistrzostwo świata, ale klasyfikację generalną kierowców wygrał oczywiście nie Tanak, a piąty raz z rzędu Sebastien Ogier.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
Przejęcie od utytułowanego Francuza roli lidera zespołu byłoby chyba niemożliwe. W Toyocie powinno być inaczej. Japoński koncern też już ma lidera - Jari-Matti Latvalę, lecz ambitny Tanak niewątpliwie będzie mógł podjąć rywalizację z Finem, jeśli tylko starczy mu umiejętności i doświadczenia.

Toyota zwabiła 30-latka również innymi aspektami.

„Szukałem dobrej szansy na walkę o mistrzostwo, a Toyota nawet w pierwszym roku poradziła sobie bardzo dobrze. Ma też duże możliwości postępu. To jedna sprawa". - tłumaczy Tanak.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
„Poza tym było naprawdę dobrze współpracować z Sebastienem i mieliśmy w M-Sporcie bardzo mocny team, ale czasami były ograniczone fundusze i mój samochód nie był rozwijany tak, jak Sebastiena".

„Byłem drugim kierowcą w zeszłym roku, jak i na przyszłość, zatem może to nie było tak miłe. Nie dawało mi to też największych szans na mistrzostwo".
„Przejście do Toyoty było mi potrzebne do rozwinięcia skrzydeł".


Tanak i Toyota w ostatnim sezonie odnieśli po dwa zwycięstwa.

Ott wierzy, że model Yaris WRC będzie umożliwiał walkę o triumf w inauguracyjnej rundzie sezonu 2018 - ruszającym za trzy dni Rajdzie Monte Carlo - ale w pierwszym starcie nowym dla siebie autem woli pojechać ostrożniej i zadowolić się po prostu solidnymi punktami.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
Poproszony o porównanie Toyoty Yaris WRC z Fordem Fiestą WRC, Tanak tłumaczył: „Zdecydowanie się od siebie różnią, ale nie potrafię znaleźć żadnych wad - oba auta są dobre. (Toyota) Jest innym samochodem i inaczej się zachowuje".

„Zdecydowanie stać ją na wygraną w Monte Carlo, lecz walka o zwycięstwo może nie byłaby najmądrzejszym zachowaniem. Pragnę zaprowadzić wóz na dobre miejsce i zdobyć trochę punktów. Po Monte są rajdy, w których będziemy mogli przycisnąć bardziej; Szwecja pasuje mnie, jak i samochodowi".
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2

WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
riderV8 2018-01-22 10:36
Kibicuje mu od dawna i mam mieszane uczucia co do tego przejścia do Toyoty. Nawet mimo słabszych nakładów na samochód w większości rajdów był szybszy od Ogiera, przed sezonem sam rozwijał Fiestę od zera, a Toyota to zagadka, jeśli nie będzie mu pasować (w walce, nie na testach) to będzie problem przy jego agresywnym stylu jazdy.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
vaginus 2018-01-23 10:13
Ott szybszy od Ogiera? jakby tak było to by został mistrzem. Może na niektórych odcinkach tak, ale problem jest jeden, ten sam co Meek, błędy. Coś mi się wydaje, że Tanak będzie latać tym Yarisem, ale też i rozbijać. Ciężko przewidywać, ale stawiam ponownie na Ogiera, reszta niestety popełnia za dużo błędów.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
riderV8 2018-01-23 20:23
Tanak w sezonie popełnił tylko dwa poważne błędy, na Korsyce i w Polsce, więc porównanie z Meekiem który rozbijał się praktycznie w każdym rajdzie jest średnio trafione. W tym roku to nie szybkość decydowała, bo Ogier był wolniejszy nie tylko od Tanaka ale i od Neuville'a, połączenie dwóch błędów Tanaka, dwóch Neuville'a i dwóch awarii tego ostatniego wystarczyło na tytuł dla Ogiera, czysto sportowo był najsłabszy z tej trójki.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
vaginus 2018-01-24 10:16
Na 13 rajdów Tanak w 6 był lepszy od Ogiera. w 9 Ogier stał na podium, Ott w 5. Ok źle porównałem Go do Meek'a, masz rację. Masz jakieś zestawienie wygranych OS? ciekawe jak wypadają względem siebie. Z tego co widzę to na Power Stage też Ott nie królował.
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
riderV8 2018-01-24 11:20
Neuville wygrał 54 OS-y, Tanak 30, Ogier 22.