
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
Ott Tanak argumentuje swój transfer z M-Sportu do Toyoty na sezon 2018 WRC między innymi chęcią uwolnienia się od roli kierowcy numer 2 w zespole.
Opuszczając M-Sport po sezonie 2017, Estończyk zakończył sześcioletnią współpracę z brytyjskim teamem. W zeszłym roku ekipa Malcolma Wilsona zdobyła podwójne mistrzostwo świata, ale klasyfikację generalną kierowców wygrał oczywiście nie Tanak, a piąty raz z rzędu Sebastien Ogier. Przejęcie od utytułowanego Francuza roli lidera zespołu byłoby chyba niemożliwe. W Toyocie powinno być inaczej. Japoński koncern też już ma lidera - Jari-Matti Latvalę, lecz ambitny Tanak niewątpliwie będzie mógł podjąć rywalizację z Finem, jeśli tylko starczy mu umiejętności i doświadczenia.
Toyota zwabiła 30-latka również innymi aspektami.
„Szukałem dobrej szansy na walkę o mistrzostwo, a Toyota nawet w pierwszym roku poradziła sobie bardzo dobrze. Ma też duże możliwości postępu. To jedna sprawa". - tłumaczy Tanak. „Poza tym było naprawdę dobrze współpracować z Sebastienem i mieliśmy w M-Sporcie bardzo mocny team, ale czasami były ograniczone fundusze i mój samochód nie był rozwijany tak, jak Sebastiena".
„Byłem drugim kierowcą w zeszłym roku, jak i na przyszłość, zatem może to nie było tak miłe. Nie dawało mi to też największych szans na mistrzostwo".
„Przejście do Toyoty było mi potrzebne do rozwinięcia skrzydeł".
Tanak i Toyota w ostatnim sezonie odnieśli po dwa zwycięstwa.
Ott wierzy, że model Yaris WRC będzie umożliwiał walkę o triumf w inauguracyjnej rundzie sezonu 2018 - ruszającym za trzy dni Rajdzie Monte Carlo - ale w pierwszym starcie nowym dla siebie autem woli pojechać ostrożniej i zadowolić się po prostu solidnymi punktami.Poproszony o porównanie Toyoty Yaris WRC z Fordem Fiestą WRC, Tanak tłumaczył: „Zdecydowanie się od siebie różnią, ale nie potrafię znaleźć żadnych wad - oba auta są dobre. (Toyota) Jest innym samochodem i inaczej się zachowuje".
„Zdecydowanie stać ją na wygraną w Monte Carlo, lecz walka o zwycięstwo może nie byłaby najmądrzejszym zachowaniem. Pragnę zaprowadzić wóz na dobre miejsce i zdobyć trochę punktów. Po Monte są rajdy, w których będziemy mogli przycisnąć bardziej; Szwecja pasuje mnie, jak i samochodowi".
Opuszczając M-Sport po sezonie 2017, Estończyk zakończył sześcioletnią współpracę z brytyjskim teamem. W zeszłym roku ekipa Malcolma Wilsona zdobyła podwójne mistrzostwo świata, ale klasyfikację generalną kierowców wygrał oczywiście nie Tanak, a piąty raz z rzędu Sebastien Ogier. Przejęcie od utytułowanego Francuza roli lidera zespołu byłoby chyba niemożliwe. W Toyocie powinno być inaczej. Japoński koncern też już ma lidera - Jari-Matti Latvalę, lecz ambitny Tanak niewątpliwie będzie mógł podjąć rywalizację z Finem, jeśli tylko starczy mu umiejętności i doświadczenia.
Toyota zwabiła 30-latka również innymi aspektami.
„Szukałem dobrej szansy na walkę o mistrzostwo, a Toyota nawet w pierwszym roku poradziła sobie bardzo dobrze. Ma też duże możliwości postępu. To jedna sprawa". - tłumaczy Tanak. „Poza tym było naprawdę dobrze współpracować z Sebastienem i mieliśmy w M-Sporcie bardzo mocny team, ale czasami były ograniczone fundusze i mój samochód nie był rozwijany tak, jak Sebastiena".
„Byłem drugim kierowcą w zeszłym roku, jak i na przyszłość, zatem może to nie było tak miłe. Nie dawało mi to też największych szans na mistrzostwo".
Tanak i Toyota w ostatnim sezonie odnieśli po dwa zwycięstwa.
Ott wierzy, że model Yaris WRC będzie umożliwiał walkę o triumf w inauguracyjnej rundzie sezonu 2018 - ruszającym za trzy dni Rajdzie Monte Carlo - ale w pierwszym starcie nowym dla siebie autem woli pojechać ostrożniej i zadowolić się po prostu solidnymi punktami.Poproszony o porównanie Toyoty Yaris WRC z Fordem Fiestą WRC, Tanak tłumaczył: „Zdecydowanie się od siebie różnią, ale nie potrafię znaleźć żadnych wad - oba auta są dobre. (Toyota) Jest innym samochodem i inaczej się zachowuje".
„Zdecydowanie stać ją na wygraną w Monte Carlo, lecz walka o zwycięstwo może nie byłaby najmądrzejszym zachowaniem. Pragnę zaprowadzić wóz na dobre miejsce i zdobyć trochę punktów. Po Monte są rajdy, w których będziemy mogli przycisnąć bardziej; Szwecja pasuje mnie, jak i samochodowi".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
Podobne: WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2




Podobne galerie: WRC: Tanak nie chciał być dłużej kierowcą numer 2
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć


Newsletter