Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » WRC: Mikkelsen liderem Rajdu Australii, Ogier dopiero ósmy

WRC: Mikkelsen liderem Rajdu Australii, Ogier dopiero ósmy
Andreas Mikkelsen prowadzi po pierwszym dniu wieńczącego sezon WRC Rajdu Australii.
Nowy kierowca Hyundaia dyktuje warunki w szutrowej imprezie na Antypodach podobnie, jak rok temu. Jest liderem od pierwszego odcinka specjalnego. Wykorzystując swoją dogodną pozycję startową, był najlepszy łącznie na pięciu z ośmiu pokonanych w piątek oesów. Szybko i bezbłędnie jadący Norweg na koniec dnia wyprzedza o 20,1 sekundy najbliższego rywala - zespołowego kolegę Thierry'ego Neuville'a.
Belg na ostatnim dzisiejszym oesie odebrał pozycję wicelidera Krisowi Meeke'owi. Kierowca Citroena pewnie byłby nadal drugi, gdyby wcześniej na chwilę nie wypadł z drogi. Choć i tak miał szczęście, że wjazd do lasu nie skończył się gorzej.
Meeke o ile spadł za Neuville'a, o tyle traci do niego mniej niż sekundę.
Tymczasem już pewny mistrzowskiego tytułu Sebastien Ogier jest dopiero ósmy. Gwiazdor M-Sportu został blisko 50 sekund w tyle za liderem, bo nie dość, że "odkurzał" drogę ruszając do oesów jako pierwszy, to jeszcze miał kłopoty ze zmienianiem biegów. Rzadko działały mu łopatki przy kierownicy i musiał używać zwykłej dźwigni. Dodatkowo po południu zgubił tylny dyfuzor. Przed Ogierem plasują się jeszcze Jari-Matti Latvala (4. miejsce), Craig Breen (5. miejsce), Ott Tanak (6. miejsce) i Hayden Paddon (7. miejsce). Każdemu z nich także przytrafiły się jakieś problemy.
Latvali na pierwszym odcinku niedomagał interkom i lider Toyoty nie słyszał wszystkich podpowiedzi pilota. Potem ponadto stracił przedni splitter. Do tego zbiła mu się przednia szyba.
Breenowi na czwartym oesie zsunęła się opona z felgi. Mimo tego pozostawał na świetnej trzeciej pozycji, ale potem spadł o dwa miejsca gubiąc po drobnych błędach zarówno przedni splitter, jak i tylny dyfuzor.
Tanak jest kolejnym kierowcą, który stracił tylny dyfuzor - i to dwukrotnie.Paddonowi też to się przydarzyło.
Czołową dziesiątkę zamykają Stephane Lefebvre oraz Elfyn Evans.
Lefebvre'owi dwukrotnie przebiła się opona - i po każdym kapciu musiał jechać ostrożnie, bo nie miał kolejnego zapasowego koła.
Z kolei Evans wygrał poprzedni rajd w dużej mierze dzięki oponom DMACK, ale w Australii używane wyłącznie przez niego angielskie ogumienie nie spisuje się dobrze w panujących warunkach.W najgorszej sytuacji jest Esapekka Lappi, któremu na pierwszej pętli wysiadło wspomaganie kierownicy. Fin w efekcie zajmuje 11. miejsce ze stratą przeszło dwóch minut do TOP 10.
W sobotę kierowcy przejadą kolejne osiem oesów.
skrót oesów 1-3
skrót oesów 4-6
Nowy kierowca Hyundaia dyktuje warunki w szutrowej imprezie na Antypodach podobnie, jak rok temu. Jest liderem od pierwszego odcinka specjalnego. Wykorzystując swoją dogodną pozycję startową, był najlepszy łącznie na pięciu z ośmiu pokonanych w piątek oesów. Szybko i bezbłędnie jadący Norweg na koniec dnia wyprzedza o 20,1 sekundy najbliższego rywala - zespołowego kolegę Thierry'ego Neuville'a.
Belg na ostatnim dzisiejszym oesie odebrał pozycję wicelidera Krisowi Meeke'owi. Kierowca Citroena pewnie byłby nadal drugi, gdyby wcześniej na chwilę nie wypadł z drogi. Choć i tak miał szczęście, że wjazd do lasu nie skończył się gorzej.
Meeke o ile spadł za Neuville'a, o tyle traci do niego mniej niż sekundę.
Tymczasem już pewny mistrzowskiego tytułu Sebastien Ogier jest dopiero ósmy. Gwiazdor M-Sportu został blisko 50 sekund w tyle za liderem, bo nie dość, że "odkurzał" drogę ruszając do oesów jako pierwszy, to jeszcze miał kłopoty ze zmienianiem biegów. Rzadko działały mu łopatki przy kierownicy i musiał używać zwykłej dźwigni. Dodatkowo po południu zgubił tylny dyfuzor. Przed Ogierem plasują się jeszcze Jari-Matti Latvala (4. miejsce), Craig Breen (5. miejsce), Ott Tanak (6. miejsce) i Hayden Paddon (7. miejsce). Każdemu z nich także przytrafiły się jakieś problemy.
Latvali na pierwszym odcinku niedomagał interkom i lider Toyoty nie słyszał wszystkich podpowiedzi pilota. Potem ponadto stracił przedni splitter. Do tego zbiła mu się przednia szyba.
Tanak jest kolejnym kierowcą, który stracił tylny dyfuzor - i to dwukrotnie.Paddonowi też to się przydarzyło.
Czołową dziesiątkę zamykają Stephane Lefebvre oraz Elfyn Evans.
Lefebvre'owi dwukrotnie przebiła się opona - i po każdym kapciu musiał jechać ostrożnie, bo nie miał kolejnego zapasowego koła.
Z kolei Evans wygrał poprzedni rajd w dużej mierze dzięki oponom DMACK, ale w Australii używane wyłącznie przez niego angielskie ogumienie nie spisuje się dobrze w panujących warunkach.W najgorszej sytuacji jest Esapekka Lappi, któremu na pierwszej pętli wysiadło wspomaganie kierownicy. Fin w efekcie zajmuje 11. miejsce ze stratą przeszło dwóch minut do TOP 10.
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - Rajd Australii - klasyfikacja generalna po 8 z 21 odcinków specjalnych (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca (Pilot) | Samochód | Czas | ||
1. | Andreas Mikkelsen (Anders Jaeger) | Hyundai i20 Coupe WRC | 57m 51,9s | |
2. | Thierry Neuville (Nicolas Gilsoul) | Hyundai i20 Coupe WRC | +20,1s | |
3. | Kris Meeke (Paul Nagle) | Citroen C3 WRC | +20,8s | |
4. | Jari-Matti Latvala (Miikka Anttila) | Toyota Yaris WRC | +29,9s | |
5. | Craig Breen (Scott Martin) | Citroen C3 WRC | +30,8s | |
6. | Ott Tanak (Martin Jarveoja) | Ford Fiesta WRC | +33s | |
7. | Hayden Paddon (Sebastian Marshall) | Hyundai i20 Coupe WRC | +38,2s | |
8. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia) | Ford Fiesta WRC | +47,9s | |
9. | Stephane Lefebvre (Gabin Moreau) | Citroen C3 WRC | +57,3s | |
10. | Elfyn Evans (Daniel Barritt) | Ford Fiesta WRC | +1m 13,8s |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WRC: Mikkelsen liderem Rajdu Australii, Ogier dopiero ósmy
Podobne: WRC: Mikkelsen liderem Rajdu Australii, Ogier dopiero ósmy




Podobne galerie: WRC: Mikkelsen liderem Rajdu Australii, Ogier dopiero ósmy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Hyundai
Newsletter
Galerie zdjęć