W rajdach to nie był dzień Polaków - pech Sołowowa i Grzyba
2008-04-05 - Ł. Lach Tagi: Sołowow, Rajd Turcji
W przeciwieństwie do fanów Formuły 1 w Polsce, kibice rajdowi nie mieli dziś powodów do radości. Obie nasze załogi startujące za granicą w samochodach Fiat Abarth Grande Punto S2000 - Sołowow / Baran oraz Grzyb / Mazur wycofały się z rywalizacji.
Z powodu awarii silnika podczas czwartego odcinka specjalnego, załoga Fiat Cersanit Rally Team zmuszona była wycofać się z Rajdu Stambułu, pierwszej tegorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy oraz cyklu IRC. Michał Sołowow i Maciek Baran po OS-3 zajmowali ósme miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Grzegorz Grzyb, debiutujący za kierownicą Grande Punto S2000, zrezygnował również po czterech odcinkach Rajdu Eger, pierwszej rundy mistrzostw Słowacji i Węgier. Zawodnik Fiat Rufa Rally Team podjął taką decyzję po dwukrotnej wizycie w rowie co spowodowało kilkuminutową stratę. Przepadło 1. miejsce na rzecz najgroźniejszego rywala Polaka w mistrzostwach Słowacji, Jozefa Beresa (Punto), lidera na półmetku zawodów. Po pierwszym dniu Rajdu Stambułu na czele tabeli znajduje się Włoch Luca Rosetti, zwycięzca dwóch rund IRC w sezonie 2007. O kolejności decydowały dziś defekty opon BFGoodrich i awarie jednostek napędowych. Rosetti, autor dwóch najlepszych czasów, jako jedyny z czołówki pojechał bezbłędnie, co dało mu 37 s przewagi po dziewięciu odcinkach.
Hiszpan Dani Sola stracił 20 sekund, gdy jego Punto S2000 zachłysnęło się wodą na jednym z wodnych przełomów, ale późniejszy brak kapci i zwycięstwo na dwóch kończących dzień OS-ach dało mu awans na 2. miejsce po dniu. Lider po pierwszej pętli, Francuz Nicolas Vouilloz został po południu powstrzymany przez kapcia i awarię silnika co odbiło się na czasach - 3. miejsce i 52 sekundy starty do lidera.
Lider teamu Abarth, Giandomenico Basso za mocno przyciął zakręt na czwartym odcinku i rolował swoje Punto S2000. Błąd kosztował dziesięć minut i utratę 3. miejsca, nie wspominając o mocno sfatygowanej blacharce samochodu. Na listę pechowców wpisał się również Freddy Loix, który po złapanych dzisiaj kapciach zamyka pierwszą dziesiątkę.
W niedzielę zawodników czeka mniej, bo 6 odcinków specjalnych, ale wcale nie łatwiejszych, bo będą to dzisiejsze próby pokonywane w drugą stronę, a jak mogliśmy się przekonać, ogumienie BFGoodrich nie najlepiej radzi sobie z kamienistymi i twardymi tureckimi szutrami. Pierwsza szóstka klasyfikacji zamyka się w półtorej minuty, więc wszystko jest jeszcze możliwe.
Z powodu awarii silnika podczas czwartego odcinka specjalnego, załoga Fiat Cersanit Rally Team zmuszona była wycofać się z Rajdu Stambułu, pierwszej tegorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy oraz cyklu IRC. Michał Sołowow i Maciek Baran po OS-3 zajmowali ósme miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Grzegorz Grzyb, debiutujący za kierownicą Grande Punto S2000, zrezygnował również po czterech odcinkach Rajdu Eger, pierwszej rundy mistrzostw Słowacji i Węgier. Zawodnik Fiat Rufa Rally Team podjął taką decyzję po dwukrotnej wizycie w rowie co spowodowało kilkuminutową stratę. Przepadło 1. miejsce na rzecz najgroźniejszego rywala Polaka w mistrzostwach Słowacji, Jozefa Beresa (Punto), lidera na półmetku zawodów. Po pierwszym dniu Rajdu Stambułu na czele tabeli znajduje się Włoch Luca Rosetti, zwycięzca dwóch rund IRC w sezonie 2007. O kolejności decydowały dziś defekty opon BFGoodrich i awarie jednostek napędowych. Rosetti, autor dwóch najlepszych czasów, jako jedyny z czołówki pojechał bezbłędnie, co dało mu 37 s przewagi po dziewięciu odcinkach.
Lider teamu Abarth, Giandomenico Basso za mocno przyciął zakręt na czwartym odcinku i rolował swoje Punto S2000. Błąd kosztował dziesięć minut i utratę 3. miejsca, nie wspominając o mocno sfatygowanej blacharce samochodu. Na listę pechowców wpisał się również Freddy Loix, który po złapanych dzisiaj kapciach zamyka pierwszą dziesiątkę.
W niedzielę zawodników czeka mniej, bo 6 odcinków specjalnych, ale wcale nie łatwiejszych, bo będą to dzisiejsze próby pokonywane w drugą stronę, a jak mogliśmy się przekonać, ogumienie BFGoodrich nie najlepiej radzi sobie z kamienistymi i twardymi tureckimi szutrami. Pierwsza szóstka klasyfikacji zamyka się w półtorej minuty, więc wszystko jest jeszcze możliwe.
Rajd Stambułu 2008 - wyniki po I dniu (OS 9 z 15) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Rosetti / Chiarcossi | Peugeot 207 S2000 |
1:25:17,5 godz. |
2 | Sola / Sanchez | Abarth Grand Punto S2000 | +37,2 s |
3 | Vouilloz / Klinger | Peugeot 207 S2000 | +51,9 |
4 | Travaglia / Granai |
Abarth Grand Punto S2000 | +55,9 |
5 | Alen / Alenne | Abarth Grand Punto S2000 | +1:02,7 |
6 | Kopecky / Stary | Peugeot 207 S2000 | +1:24,3 |
7 | Isik / Ozsenler |
Abarth Grand Punto S2000 | +3:52,4 |
8 |
Besler / Guleren | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:55,6 |
9 | Donchev / Valchev | Subaru Impreza N14 |
+4:47,1 |
10 |
Loix / Buysmans |
Peugeot 207 S2000 | +4:49,4 |
V10.pl fot. ircseries.com, cersanitrally.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
W rajdach to nie był dzień Polaków - pech Sołowowa i Grzyba
Podobne: W rajdach to nie był dzień Polaków - pech Sołowowa i Grzyba
Michał Sołowow wygrał Rajd Stambułu »
Sołowow ustawiał Punto przed mistrzostwami Europy »
WRC 2: Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Turcji »
Kalendarz WRC na sezon 2018 oficjalnie bez Rajdu Polski »
Podobne galerie: W rajdach to nie był dzień Polaków - pech Sołowowa i Grzyba
Rajd Turcji 2008 - zdjęcia II »
WRC - Rajd Turcji 2018 »
Testy Rossettiego i Sołowowa w obiektywie Mateusza Banasia »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter