Toyota konkretyzuje plany powrotu do WRC
2012-06-29 - Ł. Łuniewski Tagi: Toyota, WRC, S2000, 1,6 Turbo, 1600 Turbo, S2000 1.6 T
Po nieco ponad dwunastu latach od opuszczenia szeregów WRC przez Toyotę, marka zaczyna konkretyzować swoje plany związane z powrotem na rajdowe trasy i najprawdopodobniej od 2014 roku do rywalizacji powróci fabryczny zespół japońskiej marki.
Nie jest tajemnicą, że Toyota buduje Yarisa S2000 wyposażonego w silnik 1,6T, który odbył już pierwsze testy, po których Toyota Motorsport GmbH otrzymała zgodę na budowę nadwozia nowej rajdówki. Cały samochód ma być gotowy na przełomie roku. Obecny projekt S2000 finansowany jest przez TMG w Kolonii. Oczywiście chcemy odzyskać zainwestowane pieniądze. Z pomocą S2000 i Global Race Engine chcemy działać na rzecz naszych klientów z możliwością przejścia do WRC. Prezes TMG, Yoshiaki Kinoshita, była zaangażowany w prace nad silnikiem Corolli WRC i naciska na topowy projekt rajdowy - mówił Rob Leupen.
Zdecydowaliśmy się na S2000 i zrezygnowaliśmy z R4T. Ta klasa jest najbliższa WRC i możemy być na całym świecie, wystawiając samochody w Ameryce Południowej, czy Afryce. R4T nie dawało takich możliwości i wiązało się z większymi kosztami - dodał.
Dołączenie do grona WRC jest póki co nadzieją. Decyzja nie zapada tutaj, tylko w Japonii w Toyota Motor Corporation, podobnie jak to miało miejsce z projektem LMP1. Trzeba przyznać, że za czasów Ove Anderssona mieliśmy większy wpływ na sportowy program marki.
Mamy nadzieję, że będziemy gotowi na sezon 2014. Naszym celem jest program WRC. Trzeba wykonać wiele kroków, by powrócić. Od naszego ostatniego startu z firmy odeszło wiele osób. Obecnie nie mamy rajdowej wiedzy. Musimy budować silniki, homologować nadwozie i uczyć się. Wówczas będziemy gotowi - dodał Yoshiaki Kinoshita.
Nie jest tajemnicą, że Toyota buduje Yarisa S2000 wyposażonego w silnik 1,6T, który odbył już pierwsze testy, po których Toyota Motorsport GmbH otrzymała zgodę na budowę nadwozia nowej rajdówki. Cały samochód ma być gotowy na przełomie roku. Obecny projekt S2000 finansowany jest przez TMG w Kolonii. Oczywiście chcemy odzyskać zainwestowane pieniądze. Z pomocą S2000 i Global Race Engine chcemy działać na rzecz naszych klientów z możliwością przejścia do WRC. Prezes TMG, Yoshiaki Kinoshita, była zaangażowany w prace nad silnikiem Corolli WRC i naciska na topowy projekt rajdowy - mówił Rob Leupen.
Zdecydowaliśmy się na S2000 i zrezygnowaliśmy z R4T. Ta klasa jest najbliższa WRC i możemy być na całym świecie, wystawiając samochody w Ameryce Południowej, czy Afryce. R4T nie dawało takich możliwości i wiązało się z większymi kosztami - dodał.
Dołączenie do grona WRC jest póki co nadzieją. Decyzja nie zapada tutaj, tylko w Japonii w Toyota Motor Corporation, podobnie jak to miało miejsce z projektem LMP1. Trzeba przyznać, że za czasów Ove Anderssona mieliśmy większy wpływ na sportowy program marki.
źródło: rallye-magazin.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota konkretyzuje plany powrotu do WRC
Podobne: Toyota konkretyzuje plany powrotu do WRC
Producenci planują tańsze S2000 »
Ford zaprezentował nową Fiestę S2000 i R1 »
Proton planuje rajdówkę z silnikiem 1,6 turbo »
Skoda przerwała projekt Fabii S2000 z silnikiem 1,6 turbo »
Podobne galerie: Toyota konkretyzuje plany powrotu do WRC
Ford Fiesta RRC i R1 »
Prezentacja zespołu Loeb Racing »
Mikulas Rally Slusovice 2009 w obiektywie Grzegorza Rybarskiego »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Newsletter