Rajdy » Mistrzostwa Europy » Aktualności » Szuter, kamienie i… błoto? - Chuchała startuje w Rajdzie Akropolu

Szuter, kamienie i… błoto? - Chuchała startuje w Rajdzie Akropolu
2016-05-04 - P. Krupka Tagi: Rajd Akropolu, ERC, Chuchała
Rajd Akropolu otwiera szutrową część sezonu dla Subaru Poland Rally Team. Po zwycięstwach w swojej klasie w dwóch pierwszych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) Wojtek Chuchała i Daniel Dymurski wystartują w legendarnej, greckiej rundzie czempionatu. Trasa Rajdu Akropolu uległa sporej zmianie względem zeszłorocznej edycji. Nawierzchnia jest w 100% szutrowa, a odcinki specjalne rozgrywane będą wokół Lamii, w lokalizacji znanej z rund Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC).
Kamieniste, pełne dziur oesy będą ogromnym wyzwaniem zarówno dla załogi SPRT, jak i dla zespołu, który musi przygotować Subaru Imprezę STI do niezwykle wymagających prób. Na cały tydzień prognozowana jest zmienna pogoda, w tym również ulewne opady deszczu, które mogą sprawić, że na odcinkach specjalnych będzie „błoto po pas”.
W piątek o 17:30 czasu polskiego rajd rozpocznie oficjalny start spod pomnika Leonidasa w Termopilach. Na sobotę organizatorzy zaplanowali 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 104.84 km. Niedziela również składać się będzie z 6 prób, a pierwszą pętlę jak i rajd zakończy najdłuższa z nich - „Elatia/Karya” - licząca 33.86 km. Wszystkie oesy będą w sumie liczyć 231.52 km, co stanowi 33.73% trasy rajdu.
W ERC 2 Subaru Poland Rally Team będzie miał 5 konkurentów. Na liście zgłoszeń widnieje 36 załóg.
Relacje w Eurosporcie 1 będzie można oglądać w niedzielę, 8 maja o 00:45, 8:00 i 21:15 oraz w poniedziałek 9 maja o 1:00 w nocy i 8:30. Na Eurosporcie 2 relacje będą nadawane w niedzielę 8 maja o 7:00 oraz 9 maja o 8:30.
Wojciech Chuchała: - Jesteśmy w pełni skoncentrowani na kolejnym celu - podbiciu Grecji naszą rajdową bronią. W Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) ogromna różnorodność poszczególnych rund przynosi wielkie emocje. W tym cyklu nie ma dwóch takich samych zakrętów, nie mówiąc już o całych odcinkach specjalnych. Grecja bardzo mi się podoba i sądzę, że będziemy tu konkurencyjni. Wyjątkowo nie możemy patrzeć na rywalizację z autami R5, bo na tych drogach będą wytrzymalsze od samochodu produkcyjnego, ale nie oznacza to, że będziemy jechać wolno. Trzymajcie za nas kciuki! Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Keratronik, Eneos, Raiffeisen Leasing, Franke, oraz SJS.
Daniel Dymurski: - Cieszę się, że wracam na szutry bo dawno nie ścigałem się na tej nawierzchni. Co więcej, są to legendarne i trudne trasy Rajdu Akropolu. Na rekonesansie czeka nas wytężona praca, by nanieść wszystkie potrzebne informacje. Musimy wziąć pod uwagę również zmieniającą się pogodę. W niektórych miejscach mogą utworzyć się błotniste partie, co utrudni nam zadanie i zdecydowanie podniesie i tak wysoko postawioną poprzeczkę.
W piątek o 17:30 czasu polskiego rajd rozpocznie oficjalny start spod pomnika Leonidasa w Termopilach. Na sobotę organizatorzy zaplanowali 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 104.84 km. Niedziela również składać się będzie z 6 prób, a pierwszą pętlę jak i rajd zakończy najdłuższa z nich - „Elatia/Karya” - licząca 33.86 km. Wszystkie oesy będą w sumie liczyć 231.52 km, co stanowi 33.73% trasy rajdu.
Relacje w Eurosporcie 1 będzie można oglądać w niedzielę, 8 maja o 00:45, 8:00 i 21:15 oraz w poniedziałek 9 maja o 1:00 w nocy i 8:30. Na Eurosporcie 2 relacje będą nadawane w niedzielę 8 maja o 7:00 oraz 9 maja o 8:30.
Wojciech Chuchała: - Jesteśmy w pełni skoncentrowani na kolejnym celu - podbiciu Grecji naszą rajdową bronią. W Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) ogromna różnorodność poszczególnych rund przynosi wielkie emocje. W tym cyklu nie ma dwóch takich samych zakrętów, nie mówiąc już o całych odcinkach specjalnych. Grecja bardzo mi się podoba i sądzę, że będziemy tu konkurencyjni. Wyjątkowo nie możemy patrzeć na rywalizację z autami R5, bo na tych drogach będą wytrzymalsze od samochodu produkcyjnego, ale nie oznacza to, że będziemy jechać wolno. Trzymajcie za nas kciuki! Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Keratronik, Eneos, Raiffeisen Leasing, Franke, oraz SJS.
Daniel Dymurski: - Cieszę się, że wracam na szutry bo dawno nie ścigałem się na tej nawierzchni. Co więcej, są to legendarne i trudne trasy Rajdu Akropolu. Na rekonesansie czeka nas wytężona praca, by nanieść wszystkie potrzebne informacje. Musimy wziąć pod uwagę również zmieniającą się pogodę. W niektórych miejscach mogą utworzyć się błotniste partie, co utrudni nam zadanie i zdecydowanie podniesie i tak wysoko postawioną poprzeczkę.
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Szuter, kamienie i… błoto? - Chuchała startuje w Rajdzie Akropolu
Podobne: Szuter, kamienie i… błoto? - Chuchała startuje w Rajdzie Akropolu




Podobne galerie: Szuter, kamienie i… błoto? - Chuchała startuje w Rajdzie Akropolu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć