
Wraz z 37. Rajdem Elmot - Krause rusza Citroën Racing Trophy Polska - nowe wcielenie, goszczącego od dwóch lat na krajowych oesach, markowego pucharu organizowanego przez Citroën Polska. Rozgrywki zyskały w tym roku szerszy, ogólnoeuropejski wymiar, stając się częścią programu obejmującego: Czechy, Francję, Portugalię, Wielką Brytanię, Irlandię oraz kraje Beneluksu. W praktyce oznacza to, że załogi będą miały możliwość startu oraz walki o atrakcyjne nagrody poza granicami macierzystego kraju aż w 67 rajdach.
Kolejną istotną nowością jest konieczność posiadania przez startujących tzw. Maxa, czyli najlepszej istniejącej specyfikacji rajdowego Citroëna C2-R2. Zabieg ten, ma na celu wyrównanie szans poprzez zniwelowanie wpływu sprzętu na wynik. Partnerami przedsięwzięcia są: Citroën Racing, Total, Michelin oraz Hewlett-Packard.
Asfaltowe trasy, rozgrywanego u stóp Sudetów, Rajdu Elmot, wraz z legendarnymi walimskimi „patelniami” w powszechnej opinii uchodzą za jedne najatrakcyjniejszych w Polsce. W tym roku zawodnikom przyjdzie rywalizować na piętnastu rozsianych na południe od Świdnicy odcinkach specjalnych o łącznej długości blisko 152 kilometrów.
W pierwszej tegorocznej eliminacji Citroën Racing Trophy Polska udział zadeklarowało siedem załóg. Jan Chmielewski, Marcin Dobrowolski, Ariel Piotrowski i Tomasz Porębski to kierowcy znani ze startów Citroënami w latach ubiegłych, natomiast Sławomir Sawicki, Tomasz Gryc i Szymon Kornicki stanowią dla pucharu zastrzyk świeżej krwi.
„W Rajdzie Elmot, jednej z moich ulubionych rund, wystartujemy oczywiście Citroenem C2-R2 w specyfikacji MAX” - powiedział Jan Chmielewski. „Program Citroen Racing Trophy Polska, w którym kontynuujemy starty po zeszłorocznym zwycięstwie, zapowiada się w tym roku jeszcze bardziej kolorowo. Wierzę, że nowa forma, nagrody i szybcy kierowcy zapewnią ciekawą rywalizację. W barwach NEO Rally Team weźmiemy udział we wszystkich rundach RSMP, walczymy również o możliwość startu w Rajdzie Polski”.
Pilot, Chmielewskiego, Szymon Gospodarczyk, dodaje: „Bardzo się cieszę, że w końcu zaczynamy rajdowanie w Polsce. Piękne, a zarazem trudne trasy Elmotu to klasyki najbardziej znane w RSMP, dlatego już się nie możemy doczekać startu do pierwszego odcinka specjalnego. Serdecznie zapraszamy wszystkich kibiców do gorącego dopingu. Warto wykorzystać doskonałą okazję do spędzenia weekendu w Górach Sowich”.
„Nowy sezon RSMP zaczynamy od 37. Rajdu Elmot - Krause, w którym to wystartujemy Citroenem C2-R2 MAX. Jednocześnie rozpoczynamy rywalizacje w polskiej edycji Citroen Racing Trophy, gdzie mamy zamiar walczyć o jak najwyższe lokaty - powiedział przed startem Tomasz Porębski.
„Nasz C2R2 MAX to nowo zbudowany egzemplarz, który powstał w firmie H&P Autosport w Bielsku-Białej. Wielkie słowa uznania dla Wiesława Bąka oraz Pawła Wisełki za setki godzin spędzone przy budowie samochodu, a także dla pozostałych członków zespołu, którzy dołożyli wszelkich starań aby jak najlepiej przygotować samochód”.
„Podczas testów nasz C2-R2 MAX spisywał się perfekcyjnie. Nastawy zawieszeń opracowane przez inżynierów z Citroen Racing bardzo mi odpowiadają i myślę że już od pierwszego oesu pojedziemy dobrym tempem. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie Rajdu Elmot” - podsumował kierowca.
„Bardzo cieszymy się z Arielem, że możemy wspólnie powrócić na odcinki specjalne właśnie od Rajdu Elmot do którego oboje mamy wielki sentyment” - dodaje pilotka Ariela Piotrowskiego, Anna Wódkiewicz. „W ubiegłym roku udało nam się wygrać zmagania w Górach Sowich, liczymy na dobry wynik również w tym roku. Warunki udziału w tegorocznych rozgrywkach Citroen Trophy trochę się zmieniły, wymogiem jest posiadanie samochodu Citroen C2 R2 w wersji Max. Na Elmocie pojawimy się jeszcze w zeszłorocznej specyfikacji naszego Citroena ale nie przeszkodzi to nam pokazać się z jak najlepszej strony i postarać się powalczyć z konkurencją, chociaż po tak długiej przerwie będziemy starali się jechać swoje".
Z pewnością dla wszystkich miłośników sportów motorowych miłą niespodzianką będzie obecność na Rajdzie Elmot-Krause legendy Simon-Jean Josepha, obecnie szefa ds. zawodów klienckich w Citroën Racing.
„Bardzo się cieszę, że będę mógł obserwować przebieg rywalizacji podczas pierwszego rajdu z cyklu Citroën Racing Trophy Polska. Nowy sezon zaczyna się zupełnie nową formułą międzynarodowego programu. Cieszymy się, że w tym roku możemy zaproponować znacznie większą i bardziej atrakcyjną pulę nagród, możliwość dowolnego skomponowania cyklu startów oraz, co bardzo ważne, możliwość startów w siedmiu krajach Europy. Rywalizacja w ramach Citroën Racing Trophy zapowiada się bardzo interesująco, tym bardziej, że zgodnie z naszą formułą wszyscy kierowcy walczą o najlepsze miejsca w klasach A6 i A7. Zapewniam, że C2-R2 Max, między innymi dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, jest samochodem, który umożliwia zajęcie bardzo wysokich miejsc w grupie R” - powiedział Simon Jean-Joseph.
Która spośród załóg rajdowych „cedwójek” najszybciej pokona kręte asfaltowe „oesy”? Na to pytanie odpowiedz poznamy w sobotę, około godziny 18:30.
„W Rajdzie Elmot, jednej z moich ulubionych rund, wystartujemy oczywiście Citroenem C2-R2 w specyfikacji MAX” - powiedział Jan Chmielewski. „Program Citroen Racing Trophy Polska, w którym kontynuujemy starty po zeszłorocznym zwycięstwie, zapowiada się w tym roku jeszcze bardziej kolorowo. Wierzę, że nowa forma, nagrody i szybcy kierowcy zapewnią ciekawą rywalizację. W barwach NEO Rally Team weźmiemy udział we wszystkich rundach RSMP, walczymy również o możliwość startu w Rajdzie Polski”.
Pilot, Chmielewskiego, Szymon Gospodarczyk, dodaje: „Bardzo się cieszę, że w końcu zaczynamy rajdowanie w Polsce. Piękne, a zarazem trudne trasy Elmotu to klasyki najbardziej znane w RSMP, dlatego już się nie możemy doczekać startu do pierwszego odcinka specjalnego. Serdecznie zapraszamy wszystkich kibiców do gorącego dopingu. Warto wykorzystać doskonałą okazję do spędzenia weekendu w Górach Sowich”.
„Nowy sezon RSMP zaczynamy od 37. Rajdu Elmot - Krause, w którym to wystartujemy Citroenem C2-R2 MAX. Jednocześnie rozpoczynamy rywalizacje w polskiej edycji Citroen Racing Trophy, gdzie mamy zamiar walczyć o jak najwyższe lokaty - powiedział przed startem Tomasz Porębski.
„Nasz C2R2 MAX to nowo zbudowany egzemplarz, który powstał w firmie H&P Autosport w Bielsku-Białej. Wielkie słowa uznania dla Wiesława Bąka oraz Pawła Wisełki za setki godzin spędzone przy budowie samochodu, a także dla pozostałych członków zespołu, którzy dołożyli wszelkich starań aby jak najlepiej przygotować samochód”.
„Podczas testów nasz C2-R2 MAX spisywał się perfekcyjnie. Nastawy zawieszeń opracowane przez inżynierów z Citroen Racing bardzo mi odpowiadają i myślę że już od pierwszego oesu pojedziemy dobrym tempem. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie Rajdu Elmot” - podsumował kierowca.
„Bardzo cieszymy się z Arielem, że możemy wspólnie powrócić na odcinki specjalne właśnie od Rajdu Elmot do którego oboje mamy wielki sentyment” - dodaje pilotka Ariela Piotrowskiego, Anna Wódkiewicz. „W ubiegłym roku udało nam się wygrać zmagania w Górach Sowich, liczymy na dobry wynik również w tym roku. Warunki udziału w tegorocznych rozgrywkach Citroen Trophy trochę się zmieniły, wymogiem jest posiadanie samochodu Citroen C2 R2 w wersji Max. Na Elmocie pojawimy się jeszcze w zeszłorocznej specyfikacji naszego Citroena ale nie przeszkodzi to nam pokazać się z jak najlepszej strony i postarać się powalczyć z konkurencją, chociaż po tak długiej przerwie będziemy starali się jechać swoje".
Z pewnością dla wszystkich miłośników sportów motorowych miłą niespodzianką będzie obecność na Rajdzie Elmot-Krause legendy Simon-Jean Josepha, obecnie szefa ds. zawodów klienckich w Citroën Racing.
„Bardzo się cieszę, że będę mógł obserwować przebieg rywalizacji podczas pierwszego rajdu z cyklu Citroën Racing Trophy Polska. Nowy sezon zaczyna się zupełnie nową formułą międzynarodowego programu. Cieszymy się, że w tym roku możemy zaproponować znacznie większą i bardziej atrakcyjną pulę nagród, możliwość dowolnego skomponowania cyklu startów oraz, co bardzo ważne, możliwość startów w siedmiu krajach Europy. Rywalizacja w ramach Citroën Racing Trophy zapowiada się bardzo interesująco, tym bardziej, że zgodnie z naszą formułą wszyscy kierowcy walczą o najlepsze miejsca w klasach A6 i A7. Zapewniam, że C2-R2 Max, między innymi dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, jest samochodem, który umożliwia zajęcie bardzo wysokich miejsc w grupie R” - powiedział Simon Jean-Joseph.
Która spośród załóg rajdowych „cedwójek” najszybciej pokona kręte asfaltowe „oesy”? Na to pytanie odpowiedz poznamy w sobotę, około godziny 18:30.
źródło: Citroen Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Startuje Citroen Racing Trophy Polska
Podobne: Startuje Citroen Racing Trophy Polska
.jpg)

Podobne galerie: Startuje Citroen Racing Trophy Polska
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć