Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka
Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka
2016-01-18 - P. Krupka Tagi: Rajd Monte Carlo, WRC, Ogryzek
Ponad 377 kilometrów oesowych, 16 odcinków specjalnych oraz 4 dni sportowej rywalizacji - oto co czeka na uczestników najstarszego, kontynuowanego cyklicznie do dzisiaj, rajdu samochodowego na świecie - 84. Rajdu Monte-Carlo (21-24.01.2016). Rajd rozgrywany jest z krótkimi przerwami od 1911 roku, z honorowym startem i metą w księstwie Monaco. W tym roku na jego starcie staną 4 polskie załogi, w tym zwycięzcy zeszłorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) w klasie ERC3, 32. Rajdu Jänner - Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel.
Sławomir Ogryzek: Styczeń zawsze był dla naszego zespołu bardzo dobry pod względem sportowym - osiągaliśmy z początkiem roku doskonałe rezultaty. Start w jednej z rund WRC sezonu 2016, to kolejne wyzwanie jakie postawiłem sobie po wygraniu w klasie ERC3 - 32. Rajdu Jänner (runda ERC). W listopadzie 2015 roku podjęliśmy wspólnie zespołową decyzję o starcie w najstarszej imprezie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) - styczniowym 84. Rajdzie Monte-Carlo.
Obejrzałem kilkanaście onboardów z poprzednich lat, różnych kierowców startujących różnymi samochodami. Warunki jakie można spotkać na trasie są nieprzewidywalne, co czyni ten rajd najbardziej wyjątkowym w całym cyklu. Tak naprawdę, dużo rzeczy będzie dla nas nowe. Standardem na niektórych odcinkach specjalnych jest nietypowy dobór ogumienia, jak slicki i opony z kolcami zakładane „na krzyż”. Odcinki specjalne mierzą od nieco ponad 12 kilometrów oesowych, aż po mordercze dwie sobotnie próby Lardier et Valenca - Faye mierzące ponad 51 kilometrów.
W sumie mamy do pokonania ponad 377 kilometrów odcinków specjalnych, podczas 4 dni sportowej rywalizacji. Od grudnia 2015 roku, mocno testowaliśmy, tak aby jak najlepiej przygotować się do zawodów. Ostatnie testy zaliczyliśmy 8 stycznia na Podkarpaciu, sprawdzając finalne ustawienia zawieszenia oraz jazdę na różnym typie rajdowego ogumienia. Nagrodą będzie przejazd przez przełęcz Col de Turini (jedno z najsłynniejszych miejsc w rajdowym świecie i obowiązkowe miejsce dla każdego kibica rajdowego) oraz osiągnięcie mety w Monaco w niedzielne popołudnie 24 stycznia.
Chcemy wraz z Jakubem zaprezentować dobre rajdowego tempo. Liczmy na doping kibiców, będziemy wypatrywać polskich flag, których - ze względu na duże podobieństwo do tych z księstwa Monaco - może być dużo! Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo wspierają: ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro oraz Navitel - wiodący dostawca samochodowych rozwiązań nawigacyjnych, który wyposażył naszą załogę w kompaktową 5-calową nawigację Navitel E500 do sprawnego poruszania się podczas rajdu. Obsługą samochodu rajdowego Peugeot 208 R2 zajmie się zespół serwisowy Rallytechnology.
Sławomir Ogryzek: Styczeń zawsze był dla naszego zespołu bardzo dobry pod względem sportowym - osiągaliśmy z początkiem roku doskonałe rezultaty. Start w jednej z rund WRC sezonu 2016, to kolejne wyzwanie jakie postawiłem sobie po wygraniu w klasie ERC3 - 32. Rajdu Jänner (runda ERC). W listopadzie 2015 roku podjęliśmy wspólnie zespołową decyzję o starcie w najstarszej imprezie w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) - styczniowym 84. Rajdzie Monte-Carlo.
Obejrzałem kilkanaście onboardów z poprzednich lat, różnych kierowców startujących różnymi samochodami. Warunki jakie można spotkać na trasie są nieprzewidywalne, co czyni ten rajd najbardziej wyjątkowym w całym cyklu. Tak naprawdę, dużo rzeczy będzie dla nas nowe. Standardem na niektórych odcinkach specjalnych jest nietypowy dobór ogumienia, jak slicki i opony z kolcami zakładane „na krzyż”. Odcinki specjalne mierzą od nieco ponad 12 kilometrów oesowych, aż po mordercze dwie sobotnie próby Lardier et Valenca - Faye mierzące ponad 51 kilometrów.
Chcemy wraz z Jakubem zaprezentować dobre rajdowego tempo. Liczmy na doping kibiców, będziemy wypatrywać polskich flag, których - ze względu na duże podobieństwo do tych z księstwa Monaco - może być dużo! Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo wspierają: ROS-SWEET Sp.z o.o., Melbake's, Lulido, orzechy.pl, GoPro oraz Navitel - wiodący dostawca samochodowych rozwiązań nawigacyjnych, który wyposażył naszą załogę w kompaktową 5-calową nawigację Navitel E500 do sprawnego poruszania się podczas rajdu. Obsługą samochodu rajdowego Peugeot 208 R2 zajmie się zespół serwisowy Rallytechnology.
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka
Podobne: Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka
Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel na mecie 84. Rajdu Monte Carlo »
WRC: Ogier zdradza szczegóły problemu z pedałem gazu w Rajdzie Monte Carlo »
WRC: Ogier o włos lepszy od Neuville'a w Rajdzie Monte Carlo »
WRC: Ogier utrzymuje minimalną przewagę nad Neuville'em w Rajdzie Monte Carlo »
Podobne galerie: Start w 84. Rajdzie Monte-Carlo, kolejnym rajdowym wyzwaniem Sławomira Ogryzka
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit