Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Sordo i Gardemeister zaliczyli fiński O.K. Auto Ralli
Sordo i Gardemeister zaliczyli fiński O.K. Auto Ralli
2008-07-13 - Ł. Lach Tagi: Citroen, Gardemeister, Sordo
Dani Sordo wygrał piątą rundę mistrzostw Finlandii, O.K. Auto Ralli, kończąc tym samym przygotowania zespołu Citroen Total World Rally Team do odbywającej się w Finlandii za 3 tygodnie 9. rundy mistrzostw świata.
W ubiegłym roku Sordo także trenował w rajdzie z bazą w Kouvoli, ale rozbił samochód na OS 5. Tym razem zespołowy kolega Loeba był bezkonkurencyjny na szybkiej, szutrowej trasie - prowadził od startu do mety notując najlepsze czasy na wszystkich ośmiu odcinkach specjalnych. Citroen C4 hiszpańskiego kierowcy był jednym z ośmiu samochodów WRC w stawce, jednak to grupa N uzupełniła podium. "Enkę" wygrał Juha Salo w Mitsubishi Evo IX dzięki czemu zrównał się w punktacji mistrzostw kraju z Jarim Ketomą, który w konkurencyjnym Subaru N14 był drugi.
"Ten start był dla nas cenny z dwóch powodów" - mówi Laurent Frégosi odpowiedzialny w Citroen Sport za projektowanie nadwozi. "Gdy Dani i Marc mogli popracować nad swoją szybkością, zespół sprawdził poprawność ustawień wypracowanych podczas wcześniejszych testów. Była to także pierwsza okazja do przetestowania miękkiej mieszanki opon Pirelli w bojowych warunkach". "Skupiałem się na notatkach dyktowanych przez Marka" powiedział Dani Sordo. "Samochód prowadził pewnie, ustawienia spisały się dobrze w tego typu terenie. Tuż przed rajdem, jak i w jego trakcie trochę padał deszcz więc odcinki były dość mokre. Dla nas takie warunki były nowością, więc zebraliśmy kolejne cenne dane".
"Jeśli chodzi o moją jazdę to nabrałem pewności siebie na fińskich odcinkach przed obywającą się tam kolejną rundą WRC. Fajnie że udało się wygrać, choć to nie było naszym priorytetem. To moje pierwsze zwycięstwo za kierownicą WRC.. Mam nadzieję, że to tylko przedsmak!", zakończył Sordo.
W rajdzie wystartował także inny fabryczny kierowca - Toni Gardemeister, który dostał od Suzuki dyspensę i po 10 miesiącach wyciągnął z garażu swoje BMW M3, aby przed własną publicznością popisać się efektownymi "bokami". Tomi Tuominen był wezwany przez obowiązki zawodowe, więc na prawym fotelu zasiadła narzeczona Toniego, Miia Katajala.
Zmierzając po raz kolejny po miażdżącego zwycięstwie w grupie F, Gardemeister musiał się wycofać gdy przygotowane w 10 dni BMW odmówiło posłuszeństwa na ostatnim odcinku specjalnym.
W ubiegłym roku Sordo także trenował w rajdzie z bazą w Kouvoli, ale rozbił samochód na OS 5. Tym razem zespołowy kolega Loeba był bezkonkurencyjny na szybkiej, szutrowej trasie - prowadził od startu do mety notując najlepsze czasy na wszystkich ośmiu odcinkach specjalnych. Citroen C4 hiszpańskiego kierowcy był jednym z ośmiu samochodów WRC w stawce, jednak to grupa N uzupełniła podium. "Enkę" wygrał Juha Salo w Mitsubishi Evo IX dzięki czemu zrównał się w punktacji mistrzostw kraju z Jarim Ketomą, który w konkurencyjnym Subaru N14 był drugi.
"Ten start był dla nas cenny z dwóch powodów" - mówi Laurent Frégosi odpowiedzialny w Citroen Sport za projektowanie nadwozi. "Gdy Dani i Marc mogli popracować nad swoją szybkością, zespół sprawdził poprawność ustawień wypracowanych podczas wcześniejszych testów. Była to także pierwsza okazja do przetestowania miękkiej mieszanki opon Pirelli w bojowych warunkach". "Skupiałem się na notatkach dyktowanych przez Marka" powiedział Dani Sordo. "Samochód prowadził pewnie, ustawienia spisały się dobrze w tego typu terenie. Tuż przed rajdem, jak i w jego trakcie trochę padał deszcz więc odcinki były dość mokre. Dla nas takie warunki były nowością, więc zebraliśmy kolejne cenne dane".
"Jeśli chodzi o moją jazdę to nabrałem pewności siebie na fińskich odcinkach przed obywającą się tam kolejną rundą WRC. Fajnie że udało się wygrać, choć to nie było naszym priorytetem. To moje pierwsze zwycięstwo za kierownicą WRC.. Mam nadzieję, że to tylko przedsmak!", zakończył Sordo.
Zmierzając po raz kolejny po miażdżącego zwycięstwie w grupie F, Gardemeister musiał się wycofać gdy przygotowane w 10 dni BMW odmówiło posłuszeństwa na ostatnim odcinku specjalnym.
O.K. Auto Ralli - wyniki końcowe po OS 11 | |||
---|---|---|---|
po | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Sordo / Marti |
Citroen C4 WRC |
44:56,2 |
2 | Salo / Stenberg |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:20,9 |
3 | Ketomaa / Teiskonen | Subaru Impreza N14 |
+1:31,4 |
4 | Katajamaki / Hijvijarvi | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:13,2 |
5 | Hiltunen / Kalliolepo |
Ford Focus WRC 03 | +2:18,4 |
6 | Vihavainen / Sairanen |
Ford Focus WRC 01 | +2:31,2 |
7 | Pinomaki / Kaskinen |
Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:08,4 |
8 |
Nikko / Alanen | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:31,8 |
v10.pl fot. Toni Ollikainen/toniollikainen.com, tonigardemeister.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Sordo i Gardemeister zaliczyli fiński O.K. Auto Ralli
Podobne: Sordo i Gardemeister zaliczyli fiński O.K. Auto Ralli
WRC: Zespoły i ich kierowcy na sezon 2019 »
WRC: Sordo prowadzi w Meksyku po piątku, Loeb drugi »
Trzy pytania do Yvesa Mattona - szefa Citroen Racing »
Sordo czuje większy głód zwycięstwa niż kiedykolwiek »
Podobne galerie: Sordo i Gardemeister zaliczyli fiński O.K. Auto Ralli
Citroen C4 WRC - testy - galeria »
Testy Toniego Gardemeistera w obiektywie Mateusza Banasia »
Testy Toniego Gardemeistera w obiektywie Tomasza Macherzyńskiego »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć