.jpg)
Trzy pytania do Yvesa Mattona - szefa Citroen Racing
Już za kilka dni rozpocznie się pierwsza tegoroczna runda Rajdowych Mistrzostw Świata. I choć koniec rajdowej kariery Sebastiena Loeba może wydawać się również końcem pewnej epoki, to szef zespołu Citroena stawia takie same cele, jak przez ostatnią dekadę: końcowy triumf w obu klasyfikacjach i zdobycie podwójnej korony. Mikko Hirvonen i Dani Sordo zostaną więc poddani dużej presji już od pierwszych tegorocznych rund, choć ma im nieco pomóc obecność Loeba w czterech rajdach, w tym dwóch rozpoczynających sezon w Monte Carlo i Szwecji. Oto co na ten temat powiedział Yves Matton w krótkim wywiadzie dla oficjalnej witryny Citroena.
Pytanie: "Na początek nowego sezonu zwyczajowe pytanie: co obieracie sobie za cel w 2013 roku?
Yves Matton: "Tak jak w poprzednich latach, będziemy celowali w wygranie tytułu mistrzowskiego dla kierowcy i producenta. Po dziewięciu kolejnych tytułach Sebastien Loeb i Daniel Elena wezmą udział tylko w czterech rajdach, co jest jednocześniem początkiem nowej ery w Rajdowych Mistrzostwach Świata. My zrobimy wszystko, by Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zostali następnymi mistrzami. Kończyli sezony na drugim miejscu aż czterokrotnie w ostatnich pięciu latach, więc myślę iż możemy powiedzieć, że są gotowi by wykonać ostatni krok. Uważam, że mając też Daniego Sordo z Carlosem del Barrio mamy trzy szybkie i niezawodne załogi, i każda z nich może zdobywać pokaźne ilości punktów. To będzie klucz do wygrania dziewiątego mistrzostwa w klasyfikacji producentów." P.:"Zamierzacie żonglować załogami z jednego rajdu na drugi. Nie obawiacie się, że może to być niszczące dla zespołu?"
Y.M.:"Zespół zawsze był zorganizowany w taki sposób, że nie ma ludzi niezastąpionych. Myślę, że mamy szczęście mogąc liczyć na Seba i Daniela w kilku imprezach. Poza ich wkładem punktowym, będziemy mogli liczyć na to że ich obecność pozwoli nam stopniowo się przekształcić. Mikko w nieco bardziej spokojny sposób obejmie rolę kierowcy numer #1 w zespole, a Dani wykona powrót w dwóch pierwszych rajdach, zanim dostanie jedno z dwóch fabrycznych miejsc podczas rundy w Meksyku."
P."Sezon mistrzostw świata rozpoczyna się bez Khalida Al Qassimi i Scotta Martina, którzy rozpoczną jazdę w Szwecji. Z jakiego powodu?
Y.M.:"Nasz program startów planowaliśmy biorąc pod uwagę nasze ludzkie i fizyczne możliwości, które nie są nieograniczone. Khalid będzie miał napięty sezon. Miał już wiele testów w DS3 RRC, będzie też kontynuować testy aż do początku Rajdowych Mistrzostw Środkowego Wschodu, które ruszają 25-26 stycznia w Katarze. To ważny cykl dla Citroena. Wierzymy, że konieczne będzie dla niego, aby skoncentrował się na tym jednym zadaniu."
Yves Matton: "Tak jak w poprzednich latach, będziemy celowali w wygranie tytułu mistrzowskiego dla kierowcy i producenta. Po dziewięciu kolejnych tytułach Sebastien Loeb i Daniel Elena wezmą udział tylko w czterech rajdach, co jest jednocześniem początkiem nowej ery w Rajdowych Mistrzostwach Świata. My zrobimy wszystko, by Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zostali następnymi mistrzami. Kończyli sezony na drugim miejscu aż czterokrotnie w ostatnich pięciu latach, więc myślę iż możemy powiedzieć, że są gotowi by wykonać ostatni krok. Uważam, że mając też Daniego Sordo z Carlosem del Barrio mamy trzy szybkie i niezawodne załogi, i każda z nich może zdobywać pokaźne ilości punktów. To będzie klucz do wygrania dziewiątego mistrzostwa w klasyfikacji producentów." P.:"Zamierzacie żonglować załogami z jednego rajdu na drugi. Nie obawiacie się, że może to być niszczące dla zespołu?"
Y.M.:"Zespół zawsze był zorganizowany w taki sposób, że nie ma ludzi niezastąpionych. Myślę, że mamy szczęście mogąc liczyć na Seba i Daniela w kilku imprezach. Poza ich wkładem punktowym, będziemy mogli liczyć na to że ich obecność pozwoli nam stopniowo się przekształcić. Mikko w nieco bardziej spokojny sposób obejmie rolę kierowcy numer #1 w zespole, a Dani wykona powrót w dwóch pierwszych rajdach, zanim dostanie jedno z dwóch fabrycznych miejsc podczas rundy w Meksyku."
Y.M.:"Nasz program startów planowaliśmy biorąc pod uwagę nasze ludzkie i fizyczne możliwości, które nie są nieograniczone. Khalid będzie miał napięty sezon. Miał już wiele testów w DS3 RRC, będzie też kontynuować testy aż do początku Rajdowych Mistrzostw Środkowego Wschodu, które ruszają 25-26 stycznia w Katarze. To ważny cykl dla Citroena. Wierzymy, że konieczne będzie dla niego, aby skoncentrował się na tym jednym zadaniu."
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Trzy pytania do Yvesa Mattona - szefa Citroen Racing
Podobne: Trzy pytania do Yvesa Mattona - szefa Citroen Racing




Podobne galerie: Trzy pytania do Yvesa Mattona - szefa Citroen Racing
.jpg)
.jpg)

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter