 
									
					
					
					
					
						Skoda Motorsport do udanych zaliczyła debiut Fabii S2000 na odcinkach specjalnych podczas Barum Rally Zlin i zamierza kontynuować prace rozwojowe przed pełnym programem startów w IRC 2009.
Testowy egzemplarz jechał na Barum z jednym zerem na boku, więc nie mogło być mowy o oficjalnym pomiarze czasu. Nieoficjalnie mówi się jednak, że porównanie osiągów i międzyczasów z Peugeotami i Fiatami wypadło bardzo obiecująco. Do podobnych wniosków skłania również jazda Jana Kopeckiego oglądana na żywo. Tempo zerówki w niczym nie ustępowało jadącym po chwili kierowcom z czołówki walczącym o zwycięstwo. Kopecky nie doniósł o żadnych problemach. Fabia bez większych kłopotów przejechała cały rajd.
Miesiąc po Rajdzie Barum Skoda zamierza znowu sprawdzić samochód na odcinkach specjalnych. Tym razem Fabia S2000 będzie otwierać 8. rundę IRC, asfaltowy Rajd Sanremo.
Są już także plany na przyszły na przyszły sezon. Po latach startów w cyklu WRC, najpierw Felicją i Octavią Kitcar, później Octavią WRC, aż w końcu Fabią WRC, Skoda nie jest już zainteresowana mistrzostwami światami.
Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport, tłumaczy, że cykl Intercontinental Rally Challenge wydaje się być znacznie atrakcyjniejszy - zarówno dla producentów samochodów jak i dla kibiców.
	
	
	
	
						Dlatego Skoda zamierza wystawić do walki z Peugeotem i Abarthem trzy egzemplarze Fabii S2000 w przyszłorocznej edycji cyklu. Na razie wiadomo, że jedną z nich z nich pojedzie Kopecky.
"Program WRC był zbyt kosztowny, a potencjalny zysk w stosunku do poniesionych kosztów wypadał kiepsko. Super 2000 to znacznie ciekawsza alternatywa. Będziemy oferować samochód zarówno prywatnym zespołom, jak i tym, którzy będą chcieli współpracować z lokalnymi importerami Skody. Cześć pewnie będzie wolała startować w PCWRC, inni w krajowych rozgrywkach" - mówi Hrabanek.
"Seria IRC wciąż się rozwija, a dzięki temu także klasa S2000. Korzyści są po obu stronach. IRC to nie tylko drugie rangą mistrzostwach po WRC, ale także fantastyczne widowisko. Mamy dziś bardzo wysoki poziom w IRC, ponieważ różnice pomiędzy kierowcami są niewielkie. IRC może się nawet okazać ciekawsze od WRC i przyciągnąć jeszcze więcej fanów".
"Rajdy to nie Formuła 1. Ten sport powinien być bliski kibicom, a S2000 na pewno się do tego przyczynia ponieważ samochody przypominają ich drogowe wersje. Kibice liczą się z tym i zwracają na to uwagę. Cykl WRC też jest wspaniały ale IRC jest chyba bliższe kibicom".
					
Testowy egzemplarz jechał na Barum z jednym zerem na boku, więc nie mogło być mowy o oficjalnym pomiarze czasu. Nieoficjalnie mówi się jednak, że porównanie osiągów i międzyczasów z Peugeotami i Fiatami wypadło bardzo obiecująco. Do podobnych wniosków skłania również jazda Jana Kopeckiego oglądana na żywo. Tempo zerówki w niczym nie ustępowało jadącym po chwili kierowcom z czołówki walczącym o zwycięstwo. Kopecky nie doniósł o żadnych problemach. Fabia bez większych kłopotów przejechała cały rajd.
Miesiąc po Rajdzie Barum Skoda zamierza znowu sprawdzić samochód na odcinkach specjalnych. Tym razem Fabia S2000 będzie otwierać 8. rundę IRC, asfaltowy Rajd Sanremo.
Są już także plany na przyszły na przyszły sezon. Po latach startów w cyklu WRC, najpierw Felicją i Octavią Kitcar, później Octavią WRC, aż w końcu Fabią WRC, Skoda nie jest już zainteresowana mistrzostwami światami.
Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport, tłumaczy, że cykl Intercontinental Rally Challenge wydaje się być znacznie atrakcyjniejszy - zarówno dla producentów samochodów jak i dla kibiców.
"Program WRC był zbyt kosztowny, a potencjalny zysk w stosunku do poniesionych kosztów wypadał kiepsko. Super 2000 to znacznie ciekawsza alternatywa. Będziemy oferować samochód zarówno prywatnym zespołom, jak i tym, którzy będą chcieli współpracować z lokalnymi importerami Skody. Cześć pewnie będzie wolała startować w PCWRC, inni w krajowych rozgrywkach" - mówi Hrabanek.
"Seria IRC wciąż się rozwija, a dzięki temu także klasa S2000. Korzyści są po obu stronach. IRC to nie tylko drugie rangą mistrzostwach po WRC, ale także fantastyczne widowisko. Mamy dziś bardzo wysoki poziom w IRC, ponieważ różnice pomiędzy kierowcami są niewielkie. IRC może się nawet okazać ciekawsze od WRC i przyciągnąć jeszcze więcej fanów".
"Rajdy to nie Formuła 1. Ten sport powinien być bliski kibicom, a S2000 na pewno się do tego przyczynia ponieważ samochody przypominają ich drogowe wersje. Kibice liczą się z tym i zwracają na to uwagę. Cykl WRC też jest wspaniały ale IRC jest chyba bliższe kibicom".
źródło: autosport.pt fot. ircseries.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Skoda Fabia S2000 w IRC 2009
Podobne: Skoda Fabia S2000 w IRC 2009
				 Kopecky już na stałe w Fabii S2000? »
Kopecky już na stałe w Fabii S2000? »
					
					 Hanninen najszybszy na testowym Rajdu Rosji »
Hanninen najszybszy na testowym Rajdu Rosji »
					
					 Skoda Fabia vRS S2000 w limitowanej serii »
Skoda Fabia vRS S2000 w limitowanej serii »
					
					 Video: Juho Hanninen i Nicolas Voullioz testowali nową Skodę Fabię S2000 »
Video: Juho Hanninen i Nicolas Voullioz testowali nową Skodę Fabię S2000 »
					
				Podobne galerie: Skoda Fabia S2000 w IRC 2009
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit Skoda
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Kopecky jechał na Barum szybko i efektownie
Kopecky jechał na Barum szybko i efektownie

 
						
						 
						
						 Tapety Skoda
						
						Tapety Skoda  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Ford
Tapety Ford  Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - wyścig
Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - wyścig  NASCAR 2009 - najlepsze zdjęcia sezonu
NASCAR 2009 - najlepsze zdjęcia sezonu  
 
			
 
 
			