
Skoda Fabia S2000 - samochód czesko... francuski!
2008-03-11 - Ł. Lach Tagi: Skoda, S2000, Skoda Fabia
Skoda Motorsport bardzo poważnie traktuje swój najnowszy projekt pod nazwą Skoda Fabia Super 2000. Czesi nawiązali właśnie współpracę z Oreca Motorsport, francuskim gigantem w dziedzinie przygotowania samochodów do rajdów i wyścigów. Ponad 30-letnie doświadczenie firmy ma pomóc w przygotowaniu konkurencyjnego samochodu w klasie S2000.
Intensywne testy nowego samochodu ruszyły na początku lutego. Za kierownicą Fabii S2000 zasiadali już Czech Jan Kopecky, Fin Sebastian Lindholm i Austriak Raimund Baumschlager. Premiera ma jednak nastąpić dopiero jesienią bieżącego roku.
"Być może zaprezentowaliśmy nasz projekt za wcześnie" - przyznaje Dr. Eckhard Scholz, członek zarządu Škoda Auto. "Samochód jest budowany od postaw. Potrzebujemy czasu na podjęcie właściwych decyzji i wybranie najlepszych dostawców podzespołów".
Modyfikacji wymaga m.in. pakiet aerodynamiczny, który w obecnej postaci nie jest dostosowany do zwartej konstrukcji Fabii S2000 oraz dwulitrowa, atmosferyczna jednostka napędowa, która podczas testów nie wykazała dostatecznej wytrzymałości.
Nad czesko-francuską współpracą będzie czuwał, znany w świecie rajdów, 37-letni Włoch Mario Fornaris, główny inżynier fabrycznego zespołu Mitsubishi w latach 2003-2005, aktualnie pracownik Oreki i menedżer Gigi Galliego.
Oreca od wielu lat regularnie wystawia swój zespół 24-godzinnych wyścigach Le Mans Series, ale w działalności firmy nie brakuje rajdowych akcentów. W 2004 roku Oreca przygotowała Renault Clio dla mistrza Europy, Simona Jean Josepha.
Przed sezonem 2006, kiedy koncern PSA oświadczył wycofanie z WRC swoich marek - Peugeota i Citroena, Oreca miała wystawić Xsary WRC dla Loeba i Gronholma, ale projekt przejął belgijski Kronos Racing.
Oreca ma także doświadczenia z samochodami klasy S2000. Francuzi brali udział przy tworzeniu Dacii Logan S2000. Samochód miał już za sobą pierwsze testy, ale nie został ukończony i nigdy nie wyjechał na odcinki specjalne.
"Być może zaprezentowaliśmy nasz projekt za wcześnie" - przyznaje Dr. Eckhard Scholz, członek zarządu Škoda Auto. "Samochód jest budowany od postaw. Potrzebujemy czasu na podjęcie właściwych decyzji i wybranie najlepszych dostawców podzespołów".
Modyfikacji wymaga m.in. pakiet aerodynamiczny, który w obecnej postaci nie jest dostosowany do zwartej konstrukcji Fabii S2000 oraz dwulitrowa, atmosferyczna jednostka napędowa, która podczas testów nie wykazała dostatecznej wytrzymałości.
Nad czesko-francuską współpracą będzie czuwał, znany w świecie rajdów, 37-letni Włoch Mario Fornaris, główny inżynier fabrycznego zespołu Mitsubishi w latach 2003-2005, aktualnie pracownik Oreki i menedżer Gigi Galliego.
Przed sezonem 2006, kiedy koncern PSA oświadczył wycofanie z WRC swoich marek - Peugeota i Citroena, Oreca miała wystawić Xsary WRC dla Loeba i Gronholma, ale projekt przejął belgijski Kronos Racing.
Oreca ma także doświadczenia z samochodami klasy S2000. Francuzi brali udział przy tworzeniu Dacii Logan S2000. Samochód miał już za sobą pierwsze testy, ale nie został ukończony i nigdy nie wyjechał na odcinki specjalne.
źródło: rallye-magazin.de fot. Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Skoda Fabia S2000 - samochód czesko... francuski!
Podobne: Skoda Fabia S2000 - samochód czesko... francuski!




Podobne galerie: Skoda Fabia S2000 - samochód czesko... francuski!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Skoda