
Skoda Fabia S2000 - nowa historia czeskich rajdów
2009-11-04 - Ł. Łuniewski Tagi: Kopecky, IRC, Skoda Fabia, Hanninen
Trzy lata przygotowań i rok testów, tak w skrócie można opisać Skodę Fabię S2000, która w stuletniej historii marki okazała się jedną z lepszych rajdówek.
Zespół zaprezentował swoją nową broń podczas Rajdu Monte Carlo, gdzie od razu zyskał uznanie w oczach rajdowego świata. Po udanym debiucie przyszedł czas na pierwsze sukcesy. Wygrany przez Juho Hanninena Rajd Rosji oraz zwycięstwa Jana Kopecky’ego w domowym Rajdzie Barum oraz hiszpańskim Rajdzie Asturii pozwoliły realnie myśleć o tytułach mistrzowskich. Ostatecznie Skoda została sklasyfikowana na drugim miejscu w klasyfikacji producentów IRC, a Jan Kopecky wywalczył tytuł wicemistrza serii, mimo nie zrealizowania pełnego kalendarza startów. Zaczęliśmy ten projekt z trzema jasnymi celami: udziałem w rajdach, gdzie priorytetem były starty w IRC, kontaktem z klientami i sprzedaży 10-15 samochodów oraz współpraca z lokalnymi importerami - mówi Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport.
Wszystkie trzy cele zostały zrealizowane i jesteśmy zadowoleni z ogólnych wyników w sezonie 2009. Osiągaliśmy dobre wyniki, zanim jeszcze gotowe było niezawodne i szybkie auto, które w późniejszym czasie w połączeniu z doskonałą załogą mogło walczyć o zwycięstwo. Prywatne zespoły korzystające z Skody Fabii S2000 również odnosiły sukcesy. Patrik Sandell wygrał w PCWRC Rajd Norwegii i Cypru, Lambrosb Athanassoulas zwyciężył w Rajdzie Grecji, a Eyvind Brinyldsen wygrał grupę N w Rajdzie Katalonii. Skoda odnosiła także sukcesy w lokalnych mistrzostwach, zwłaszcza w Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Ponadto sprzedaliśmy trzynaście egzemplarzy w prywatne ręce i do końca roku zamierzamy sprzedać jeszcze trzy. Popyt w znacznym stopniu przewyższa nasze możliwości produkcyjne, co pokazuje, że Fabia S2000 jest świetnym produktem, a my z zadowoleniem patrzymy na zaangażowanie lokalnych importerów.
Planujemy teraz umocnić swoje wpływy na rynkach w Austrii, Hiszpanii, Czechach, Włoszech, Belgii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Chcemy również wybrać kilka nowych rynków, które oferują wspaniały potencjał tj. Niemcy, Polska, Francja, Słowacja i Skandynawia.
Nasz obecny program jest już zakończony. Priorytetem podobnie jak w tym roku będzie IRC. Wystartujemy w wybranych rundach, których ilość będzie większa niż w ty6m sezonie. Z pewnością pojawimy się w Monte Carlo, które dzięki Eurosportowi stanowi kamień milowy w historii rajdów.
Zespół zaprezentował swoją nową broń podczas Rajdu Monte Carlo, gdzie od razu zyskał uznanie w oczach rajdowego świata. Po udanym debiucie przyszedł czas na pierwsze sukcesy. Wygrany przez Juho Hanninena Rajd Rosji oraz zwycięstwa Jana Kopecky’ego w domowym Rajdzie Barum oraz hiszpańskim Rajdzie Asturii pozwoliły realnie myśleć o tytułach mistrzowskich. Ostatecznie Skoda została sklasyfikowana na drugim miejscu w klasyfikacji producentów IRC, a Jan Kopecky wywalczył tytuł wicemistrza serii, mimo nie zrealizowania pełnego kalendarza startów. Zaczęliśmy ten projekt z trzema jasnymi celami: udziałem w rajdach, gdzie priorytetem były starty w IRC, kontaktem z klientami i sprzedaży 10-15 samochodów oraz współpraca z lokalnymi importerami - mówi Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport.
Wszystkie trzy cele zostały zrealizowane i jesteśmy zadowoleni z ogólnych wyników w sezonie 2009. Osiągaliśmy dobre wyniki, zanim jeszcze gotowe było niezawodne i szybkie auto, które w późniejszym czasie w połączeniu z doskonałą załogą mogło walczyć o zwycięstwo. Prywatne zespoły korzystające z Skody Fabii S2000 również odnosiły sukcesy. Patrik Sandell wygrał w PCWRC Rajd Norwegii i Cypru, Lambrosb Athanassoulas zwyciężył w Rajdzie Grecji, a Eyvind Brinyldsen wygrał grupę N w Rajdzie Katalonii. Skoda odnosiła także sukcesy w lokalnych mistrzostwach, zwłaszcza w Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Ponadto sprzedaliśmy trzynaście egzemplarzy w prywatne ręce i do końca roku zamierzamy sprzedać jeszcze trzy. Popyt w znacznym stopniu przewyższa nasze możliwości produkcyjne, co pokazuje, że Fabia S2000 jest świetnym produktem, a my z zadowoleniem patrzymy na zaangażowanie lokalnych importerów.
Nasz obecny program jest już zakończony. Priorytetem podobnie jak w tym roku będzie IRC. Wystartujemy w wybranych rundach, których ilość będzie większa niż w ty6m sezonie. Z pewnością pojawimy się w Monte Carlo, które dzięki Eurosportowi stanowi kamień milowy w historii rajdów.
źródło: ewrc.cz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda Fabia S2000 - nowa historia czeskich rajdów
Podobne: Skoda Fabia S2000 - nowa historia czeskich rajdów



Podobne galerie: Skoda Fabia S2000 - nowa historia czeskich rajdów
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć