
Silnik nowej generacji oparty na jednostce 1,6 turbo ma zostać zaakceptowany podczas marcowego spotkania Rady Światowej FIA.
Jean Todt przyznał jednak, że jeszcze nie ma żadnych oficjalnych informacji i że wszelkie decyzje zostaną podjęte za miesiąc w Bahrajnie.
Zapytany, kiedy można spodziewać się jakichkolwiek informacji o nowej jednostce napędowej odpowiedział: Wkrótce, wkrótce. Następne posiedzenie Rady Światowej odbędzie się w marcu i tam powinny zapaść pierwsze decyzje.
Rozumiemy frustrację FIA, która widzi dwa zespoły rywalizujące w WRC. Myślę, że ludzie wolą oglądać pięć fabryk niż dwie i do tego dążymy - dodał Todt. Dwaj obecnie w WRC producenci mają już przygotowane nadwozia nowych rajdówek, jednak zarówno Ford jak i Citroen poszły różnymi drogami w kwestii jednostki napędowej. Błękitny owal póki co testuje silnik S2000, a francuska marka skupiła się na osłabionym silniku z obecnych WRC.
Szef zespołu Citroena przyznał jednak, że spodziewał się wprowadzenia silnika 1,6 turbo nad którym już pracuje.
Byłem tego pewien. Mieliśmy spotkanie i wiem, że 1,6 turbo jest dobrym rozwiązaniem. Liczymy na ogłoszenie wkrótce dobrych wieści - mówi Quesnel. Nie mogę was kłamać. Rozpoczęliśmy pracę nad tym silnikiem. Mamy nadzieję, że uruchomimy go w DS3 latem. Data zależy od sprecyzowania przepisów. Mam nadzieję, że we wrześniu będzie już wszystko OK.
Prace nad nową jednostka napędową potwierdził także szef zespołu Forda, Malcolm Wilson.
Testujemy i oceniamy. Naszym celem jest uruchomienie silnika we wrześniu - krótko komentował.
Jean Todt przyznał jednak, że jeszcze nie ma żadnych oficjalnych informacji i że wszelkie decyzje zostaną podjęte za miesiąc w Bahrajnie.
Zapytany, kiedy można spodziewać się jakichkolwiek informacji o nowej jednostce napędowej odpowiedział: Wkrótce, wkrótce. Następne posiedzenie Rady Światowej odbędzie się w marcu i tam powinny zapaść pierwsze decyzje.
Rozumiemy frustrację FIA, która widzi dwa zespoły rywalizujące w WRC. Myślę, że ludzie wolą oglądać pięć fabryk niż dwie i do tego dążymy - dodał Todt. Dwaj obecnie w WRC producenci mają już przygotowane nadwozia nowych rajdówek, jednak zarówno Ford jak i Citroen poszły różnymi drogami w kwestii jednostki napędowej. Błękitny owal póki co testuje silnik S2000, a francuska marka skupiła się na osłabionym silniku z obecnych WRC.
Byłem tego pewien. Mieliśmy spotkanie i wiem, że 1,6 turbo jest dobrym rozwiązaniem. Liczymy na ogłoszenie wkrótce dobrych wieści - mówi Quesnel. Nie mogę was kłamać. Rozpoczęliśmy pracę nad tym silnikiem. Mamy nadzieję, że uruchomimy go w DS3 latem. Data zależy od sprecyzowania przepisów. Mam nadzieję, że we wrześniu będzie już wszystko OK.
Prace nad nową jednostka napędową potwierdził także szef zespołu Forda, Malcolm Wilson.
Testujemy i oceniamy. Naszym celem jest uruchomienie silnika we wrześniu - krótko komentował.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Silnik 1,6 turbo pojawi się w WRC w 2011 roku
Podobne: Silnik 1,6 turbo pojawi się w WRC w 2011 roku




Podobne galerie: Silnik 1,6 turbo pojawi się w WRC w 2011 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter