
W roku 1996 Seat Ibiza Kit-car pojawił się na rajdowych trasach. W rozpoczynającym sezon Rajdzie Monte Carlo Erwin Weber dojechał do mety na miejscu 10. w klasyfikacji generalnej i na 3. wśród samochodów napędzanych na jedną oś, natomiast Jesus Puras nie ukończył zawodów z powodu awarii silnika.
Mimo, że samochód nie dominował w rywalizacji, to dzięki punktowaniu w każdej rundzie, na koniec sezonu udało się sięgnąć po tytuł mistrzowski w kategorii F2.Następny sezon był równie udany i Seat Ibiza Kit-car pewnie sięgnął po tytuł zdobywając prawie trzy razy tyle punktów co druga Skoda. Warto jednak nadmienić, że Seat wystawiał więcej samochodów, przy czym głównymi kierowcami byli: Harri Rovanpera i Oriol Gomez. W roku 1997 wprowadzono także drugą ewolucję rajdowej Ibizy, model oznaczony Evo II. Ponieważ zespół równocześnie przygotowywał się do debiutu w kategrii WRC, od Rajdu Nowej Zelandii przedninapędowy Seat powędrował w ręce Toniego Gardemaistera. W Rajdzie Finalndii Harri Rovanpera i Oriol Gomez poprowadzili już Cordoby WRC.
Dzięki udostępnieniu nowej Ibizy innym zawodnikom (m.in. Salvador Canellas, Gwyndaf Evans) tytuł w kategorii samochodów napędzanych na jedną oś znowu powędrował do Seata. Był to ostatni sezon, kiedy hiszpańska marka walczyła o ten laur.
Seat Ibiza Kit-car największe tytuły święcił w Mistrzostwach Świata, natomiast w krajowych rozgrywkach nigdy nie był wysatarczająco wspierany przez lokalnych przedstawicieli, prawdopodobnie również z tego względu nie był zbyt popularny. Mimo jeździli nim tacy zawodnicy jak: Andrej Jereb, Raimund Baumschlager czy Fabrizio Ratiglia.W Polsce w sezonach 1998 i 1999 bez sukcesów samochodu takiego używał Mariusz Ficoń.
Seat Ibiza Kit-car Evo II | |
---|---|
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Silnik | |
Wykonanie | 4 cylindry, 16 zaworów, DOHC, atmosferyczny |
Pojemność |
1984 cc |
Średnica tłoka | 84 mm |
Skok tłoka | 89,5 mm |
Moc | 270 KM przy 7800 obr/min |
Moment obrotowy | 220 Nm przy 6500 obr/min |
Wtrysk paliwa | Magneti Marelli |
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały napęd na przednią oś |
Skrzynia biegów | 6 przełożeniowa Hewland |
Sprzęgło | węglowe, 3-płytowe |
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Zawieszenie | |
Przód / tył | MacPherson / wahacz wzdłużny |
Koła | 18"x7 (asfalt), 15"x6 (szuter) |
Opony | Michelin |
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze: 376 mm, 6-tłoczkowe zaciski / 280 mm, 2-tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód / tył | wentylowane tarcze: 295 mm / 280 mm |
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Wymiary | |
Długość | 3869 mm |
Szerokość | 1763 mm |
Wysokość | 1369 mm |
Rozstaw osi | 2440 mm |
Waga | 960kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Seat Ibiza Kit-car
Podobne: Seat Ibiza Kit-car
Podobne galerie: Seat Ibiza Kit-car
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Seat
Newsletter
Galerie zdjęć