Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Seat Ibiza Kit-car

Seat Ibiza Kit-car

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Seat

W roku 1996 Seat Ibiza Kit-car pojawił się na rajdowych trasach. W rozpoczynającym sezon Rajdzie Monte Carlo Erwin Weber dojechał do mety na miejscu 10. w klasyfikacji generalnej i na 3. wśród samochodów napędzanych na jedną oś, natomiast Jesus Puras nie ukończył zawodów z powodu awarii silnika.

Mimo, że samochód nie dominował w rywalizacji, to dzięki punktowaniu w każdej rundzie, na koniec sezonu udało się sięgnąć po tytuł mistrzowski w kategorii F2.

Następny sezon był równie udany i Seat Ibiza Kit-car pewnie sięgnął po tytuł zdobywając prawie trzy razy tyle punktów co druga Skoda. Warto jednak nadmienić, że Seat wystawiał więcej samochodów, przy czym głównymi kierowcami byli: Harri Rovanpera i Oriol Gomez. W roku 1997 wprowadzono także drugą ewolucję rajdowej Ibizy, model oznaczony Evo II.
Ponieważ zespół równocześnie przygotowywał się do debiutu w kategrii WRC, od Rajdu Nowej Zelandii przedninapędowy Seat powędrował w ręce Toniego Gardemaistera. W Rajdzie Finalndii Harri Rovanpera i Oriol Gomez poprowadzili już Cordoby WRC.

Dzięki udostępnieniu nowej Ibizy innym zawodnikom (m.in. Salvador Canellas, Gwyndaf Evans) tytuł w kategorii samochodów napędzanych na jedną oś znowu powędrował do Seata. Był to ostatni sezon, kiedy hiszpańska marka walczyła o ten laur.

Seat Ibiza Kit-car największe tytuły święcił w Mistrzostwach Świata, natomiast w krajowych rozgrywkach nigdy nie był wysatarczająco wspierany przez lokalnych przedstawicieli, prawdopodobnie również z tego względu nie był zbyt popularny. Mimo jeździli nim tacy zawodnicy jak: Andrej Jereb, Raimund Baumschlager czy Fabrizio Ratiglia.W Polsce w sezonach 1998 i 1999 bez sukcesów samochodu takiego używał Mariusz Ficoń.

Seat Ibiza Kit-car Evo II
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Silnik
Wykonanie 4 cylindry, 16 zaworów, DOHC, atmosferyczny
Pojemność 1984 cc
Średnica tłoka 84 mm
Skok tłoka 89,5 mm
Moc 270 KM przy 7800 obr/min
Moment obrotowy
220 Nm przy 6500 obr/min
Wtrysk paliwa
Magneti Marelli
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Układ napędowy
Rodzaj stały napęd na przednią oś
Skrzynia biegów 6 przełożeniowa Hewland
Sprzęgło
węglowe, 3-płytowe
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Zawieszenie
Przód / tył MacPherson / wahacz wzdłużny
Koła
18"x7 (asfalt), 15"x6 (szuter)
OponyMichelin
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Hamulce
Asfalt: przód / tył wentylowane tarcze: 376 mm, 6-tłoczkowe zaciski / 280 mm, 2-tłoczkowe zaciski
Szuter: przód / tyłwentylowane tarcze: 295 mm / 280 mm
Seat Ibiza Kit-car Evo II - Wymiary
Długość 3869 mm
Szerokość 1763 mm
Wysokość
1369 mm
Rozstaw osi
2440 mm
Waga 960kg

 

 




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Seat Ibiza Kit-car

Podobne: Seat Ibiza Kit-car
Podobne galerie: Seat Ibiza Kit-car
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Seat