Już w najbliższy weekend "potwory", czyli najmocniejsze samochody wyścigowe, opanują Korczynę - niewielką miejscowość koło Krosna. Na inaugurację Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 4turbo.pl przywozi moc ponad 1300 KM i apetyt na walkę o czołowe miejsca.
Obecne spowolnienie gospodarcze na szczęście nie dotknęło w istotny sposób GSMP. Na starcie 1. i 2. rundy w Korczynie (01-03.05.) zobaczymy aż 13 mocnych, czteronapędowych samochodów. Trzy z nich będą przygotowane i obsługiwane przez katowicko-warszawską ekipę 4turbo.pl. W klasie Open 2000+ zadebiutuje Marcin Czernik, dwukrotny mistrz Polski w wyścigach równoległych. Pojedzie jedynym w stawce Subaru Imprezą. Prawie pięciusetkonny egzemplarz powstał na bazie modelu WRC ‘99. Dynamiczna trasa w Korczynie sprzyja takim samochodom, jednak miejscami wyboisty asfalt będzie stanowił sporą przeszkodę w wykorzystaniu mocy „najbardziej hardcore’owego Subaru w Polsce” - jak określił bolid Marcina magazyn tuningowy GT. Drugim debiutantem, którego samochód obsługuje 4turbo.pl, jest Marek Nyga z KORAX-KOMSTA Racing Team. Znakomity motocyklista wyścigowy przesiada się do Mitsubishi Lancera Evo IX, w poprzednim sezonie używanego przez Tomasza Nagórskiego. Intensywne testy przed sezonem, stale rosnące umiejętności Marka i topowo przygotowany sprzęt mogą doprowadzić do niespodzianki w klasie N +2000. Mariusz Łoś zyskał sympatię kibiców wyścigów górskich swoim widowiskowym stylem jazdy oraz pogodnym temperamentem. Znany również z występów na warszawskiej Barbórce i w memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, "Łosiu" powraca na trasy w zeszłorocznym Evo IX. W tym sezonie jego auto przejdzie kurację odchudzającą. To powinno uczynić pomarańczowo-biało-czarną "Dziewiątkę" bardziej konkurencyjną wobec najmocniejszych egzemplarzy z klasy Open 2000+.
Marcin Czernik: „Zamierzam wystartować w pełnym cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski za kierownicą Subaru Imprezy, przygotowanej i obsługiwanej przez 4turbo.pl. Auto zbudowano na bazie imprezy WRC z rocznika ’99 w Wielkiej Brytanii, jako samochód do wyścigów płaskich. Następnie został zmodyfikowany pod kątem GSMP. Przy zastosowaniu sportowego paliwa, Impreza dysponuje mocą prawie 500 KM i 600 Nm. Do tego waży poniżej 1200kg - powinna więc być konkurencyjna w klasie Open 2000+. Debiutuję w wyścigach górskich, dlatego też moim najważniejszym celem jest poznanie ich specyfiki, poszczególnych tras, a także zachowania samochodu w ekstremalnych warunkach. Dotychczas miałem możliwość jeździć tym autem jedynie na torze w Poznaniu oraz na dwóch lotniskach, gdzie warunki nieco odbiegają od tych na trasach GSMP. Pierwsze podjazdy treningowe na trasie w Korczynie będą więc moimi pierwszymi prawdziwymi jazdami pod górę z pomiarem czasu. Zdaję sobie sprawę, że przewaga doświadczenia leży po stronie rywali, ale zamierzam włączyć się do walki o czołowe miejsca w klasie i w generalce. Dysponuję szybkim autem i doświadczonym zespołem. Jestem przekonany, że ściganie się w górach może dać mnóstwo adrenaliny i dobrej zabawy zarówno mi jako zawodnikowi, jak i wszystkim kibicom. Chcecie się przekonać? Zapraszam już 1. maja do Korczyny koło Krosna!”Marek Nyga: „Uczucie wielkiej niewiadomej, szczególnie podczas debiutu, powoduje u mnie szybsze bicie serca. Jestem zupełnie nowym kierowcą w sportach samochodowych, jednak ciekawa przeszłość związana z wyścigami motocyklowymi znacznie poprawia mi nastrój. Po raz pierwszy do rajdówki wsiadłem pod koniec lutego tego roku. To krótki okres, żeby zrozumieć, wyczuć samochód i pojechać szybko, a do tego pewnie. Z drugiej strony myślę, ze zrobiłem wiele testów i czuję sie gotowy na pierwsze starty w GSMP. Dysponuję szybkim samochodem Evo IX w specyfikacji gr. N. Liczę, że w walce o podium pomoże również doświadczenie 4turbo.pl - ekipy, której powierzyłem przygotowanie i obsługę "Dziewiątki". Celem sportowym KORAX-KOMSTA Racing Team w nadchodzącym sezonie jest zebranie doświadczenia w wyścigach miedzy drzewami. Nigdy tego nie robiłem i tym bardziej jestem ciekaw prędkości podczas ostrej rywalizacji. Wyścigi górskie to jedyne sensowne rozwiązanie, które bez ponoszenia chorych kosztów daje możliwość prowadzenia szybkiego samochodu w zawodach o randze Mistrzostw Polski. Nie mogę sie doczekać pierwszego startu!”
Mariusz Łoś: „Dla mnie sezon trwa właściwie bez przerwy. Starty w warszawskiej Barbórce i memoriale w Wieliczce są naturalnymi etapami w treningu. Do tego dochodzi parę wyjazdów na Ułęż, Tychy, czy testy w Birczy. Moje Mitsubishi Lancer Evo IX to ten sam egzemplarz, którym startowałem w ubiegłym roku. Auto jest ciągle modyfikowane pod kątem GSMP i wkrótce spodziewam się kolejnych udoskonaleń. Chciałbym rozwijać samochód w oparciu o zdobywane umiejętności. Oczywiście sporym ograniczeniem w tym zadaniu jest budżet. Zadanie na sezon może być tylko jedno: zwycięstwo :) Jednak to zależy od pracy całego teamu. "Łosiowóz" nie jest H-grupowy, więc nakreślony cel wydaje się bardzo ambitny, ale na pewno powalczę! W górach jeżdżę z dwóch powodów: nie stać mnie na starty w RSMP i chyba jestem już na to za stary. Góry, pomimo formuły wyścigowej, mają sporo wspólnego z rajdami. Jedyna wadą są zbyt małe ilości pokonywanych kilometrów OeS-owych. Drugą sprawą jest jazda w dół, której w górach brakuje. Z powodzeniem większość dotychczasowych tras można by rozszerzyć właśnie o zjazdy. Nie ma co jednak narzekać. Dzięki 4turbo.pl oraz HI-TEC wszystko zostało przygotowane na najwyższym poziomie i mogę stanąć na starcie w Korczynie, gdzie zapraszam wszystkich kibiców.”W minioną niedzielę, zespół 4turbo.pl Team zaliczył wspólnie z KORAX-KOMSTA Racing Team sesję testową o długości ponad 80 km. Jeżdżono na płycie lotniska oraz na szybkim, technicznym odcinku podjazdowym. W dalszej części sezonu do startu w barwach specjalistów od Imprezy & Evo szykuje się jeszcze dwóch uzdolnionych kierowców...
Obecne spowolnienie gospodarcze na szczęście nie dotknęło w istotny sposób GSMP. Na starcie 1. i 2. rundy w Korczynie (01-03.05.) zobaczymy aż 13 mocnych, czteronapędowych samochodów. Trzy z nich będą przygotowane i obsługiwane przez katowicko-warszawską ekipę 4turbo.pl. W klasie Open 2000+ zadebiutuje Marcin Czernik, dwukrotny mistrz Polski w wyścigach równoległych. Pojedzie jedynym w stawce Subaru Imprezą. Prawie pięciusetkonny egzemplarz powstał na bazie modelu WRC ‘99. Dynamiczna trasa w Korczynie sprzyja takim samochodom, jednak miejscami wyboisty asfalt będzie stanowił sporą przeszkodę w wykorzystaniu mocy „najbardziej hardcore’owego Subaru w Polsce” - jak określił bolid Marcina magazyn tuningowy GT. Drugim debiutantem, którego samochód obsługuje 4turbo.pl, jest Marek Nyga z KORAX-KOMSTA Racing Team. Znakomity motocyklista wyścigowy przesiada się do Mitsubishi Lancera Evo IX, w poprzednim sezonie używanego przez Tomasza Nagórskiego. Intensywne testy przed sezonem, stale rosnące umiejętności Marka i topowo przygotowany sprzęt mogą doprowadzić do niespodzianki w klasie N +2000. Mariusz Łoś zyskał sympatię kibiców wyścigów górskich swoim widowiskowym stylem jazdy oraz pogodnym temperamentem. Znany również z występów na warszawskiej Barbórce i w memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, "Łosiu" powraca na trasy w zeszłorocznym Evo IX. W tym sezonie jego auto przejdzie kurację odchudzającą. To powinno uczynić pomarańczowo-biało-czarną "Dziewiątkę" bardziej konkurencyjną wobec najmocniejszych egzemplarzy z klasy Open 2000+.
Mariusz Łoś: „Dla mnie sezon trwa właściwie bez przerwy. Starty w warszawskiej Barbórce i memoriale w Wieliczce są naturalnymi etapami w treningu. Do tego dochodzi parę wyjazdów na Ułęż, Tychy, czy testy w Birczy. Moje Mitsubishi Lancer Evo IX to ten sam egzemplarz, którym startowałem w ubiegłym roku. Auto jest ciągle modyfikowane pod kątem GSMP i wkrótce spodziewam się kolejnych udoskonaleń. Chciałbym rozwijać samochód w oparciu o zdobywane umiejętności. Oczywiście sporym ograniczeniem w tym zadaniu jest budżet. Zadanie na sezon może być tylko jedno: zwycięstwo :) Jednak to zależy od pracy całego teamu. "Łosiowóz" nie jest H-grupowy, więc nakreślony cel wydaje się bardzo ambitny, ale na pewno powalczę! W górach jeżdżę z dwóch powodów: nie stać mnie na starty w RSMP i chyba jestem już na to za stary. Góry, pomimo formuły wyścigowej, mają sporo wspólnego z rajdami. Jedyna wadą są zbyt małe ilości pokonywanych kilometrów OeS-owych. Drugą sprawą jest jazda w dół, której w górach brakuje. Z powodzeniem większość dotychczasowych tras można by rozszerzyć właśnie o zjazdy. Nie ma co jednak narzekać. Dzięki 4turbo.pl oraz HI-TEC wszystko zostało przygotowane na najwyższym poziomie i mogę stanąć na starcie w Korczynie, gdzie zapraszam wszystkich kibiców.”W minioną niedzielę, zespół 4turbo.pl Team zaliczył wspólnie z KORAX-KOMSTA Racing Team sesję testową o długości ponad 80 km. Jeżdżono na płycie lotniska oraz na szybkim, technicznym odcinku podjazdowym. W dalszej części sezonu do startu w barwach specjalistów od Imprezy & Evo szykuje się jeszcze dwóch uzdolnionych kierowców...
źródło: 4turbo.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Rusza GSMP 2009 - potwory opanują Korczynę
Podobne: Rusza GSMP 2009 - potwory opanują Korczynę
GSMP Korczyna pod znakiem świetnego debiutu »
Karnabal rusza w góry na majowy weekend »
GSMP Sienna: Kus niepokonany, udany debiut Kuchara »
GSMP Sienna: Kuchar i Małyszczycki w Peugeotach »
Podobne galerie: Rusza GSMP 2009 - potwory opanują Korczynę
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć