 
									
					
					Rajd Ypres po I dniu: Loix perfekcyjnie, Sołowow już nie jedzie
							2008-06-27 - Ł. Lach     Tagi: Sołowow, Rajd Ypres, Loix
						
						
						Freddy Loix skutecznie udowadnia, że nie przez przypadek nosi przydomek "Fast Freddy". Szybki Belg wygrał 5 z 6 piątkowych odcinków specjalnych i po pierwszym etapie Rajdu Ypres posiada 21,9 s nad zespołowym kolegą z Peugeot Belgique-Luxemburg, Nicolasem Vouillozem.
"Oczywiście znam te odcinki, to pomaga, ale oprócz tego jadę bardzo szybko. Musiałem dobrze zacząć, bo spodziewam się, że Rossetti i Vouilloz jutro podkręcą tempo" - powiedział Loix.
			 Po słabszym początku sezonu Loix jest zdeterminowany aby wygrać
Po słabszym początku sezonu Loix jest zdeterminowany aby wygrać Sołowow odpadł przez uszkodzone zawieszenie
			
						Prawdopodobnie między wspomnianą dwójką w Peugeotach 207 S2000 z Kronosa rozegra się walka o zwycięstwo. Giandomenico Basso, lider zespołu Abartha, traci już do Vouilloza 21,9 s, który to jako jedyny potrafił przerwać zwycięską serię Loixa, pokonując go na koniec dnia o symboliczne 0,6 s.
Sołowow odpadł przez uszkodzone zawieszenie
			
						Prawdopodobnie między wspomnianą dwójką w Peugeotach 207 S2000 z Kronosa rozegra się walka o zwycięstwo. Giandomenico Basso, lider zespołu Abartha, traci już do Vouilloza 21,9 s, który to jako jedyny potrafił przerwać zwycięską serię Loixa, pokonując go na koniec dnia o symboliczne 0,6 s.
Michał Sołowow i Maciej Baran zakończyli jazdę w podobnych okolicznościach jak podczas Rajdu Mille Miglia. Podczas pokonywania nierówności na OS 4 w Peugeocie Cersanit Rally Teamu nie wytrzymało górne mocowanie amortyzatora i Polacy zakończyli jazdę oddając 12. miejsce w generalce i 4. w mistrzostwach Europy.
	
	
	
	
						Tuż za podium sklasyfikowano dwóch Belgów. Berd Casier jadący VW Polo S2000 odbudowanym po kraksie na odcinku testowy, traci do Basso 3,7 s a debiutujący w S2000, w trzecim Peugeocie Kronosa Patrick Snijers - kolejne 7,2 s.
Grubo ponad minutę do lidera traci drugi Abarth w wynikach, szósty po dniu Dani Sola. Wysoko, bo na siódme miejsce wspiął się Holender jadący N-grupowym Mitsubishi, Jan Van Den Heuvel. Kolejną „enkę”, też Lancera, odnajdziemy dopiero na 14. miejscu.
Czołową ósemkę zamyka Renato Travaglia, któremu daleko do tempa sprzed roku, kiedy w Ypres był trzeci. Włoch przyznał, że nie mógł znaleźć właściwego rytmu i w sobotę planuje przyspieszyć. Debiutujące w IRC MG S2000 prowadzone przez Marka Higginsa plasuje się 0,4 s za Travaglią.
Luca Rosetti, lider ME i IRC kończył poszczególne OS-y z niewielką stratą do Loixa i gdy zapowiadało się, że dzień zakończy na 2. miejscu, rewelacyjny Włoch przebił przednią oponę na rozgrywanym po zmroku ostatnim OS dnia i przegrał 1,5 min wypadając z dziesiątki. Dodatkowo Rossetti zaczął rajd nerwowo po wpadnięciu na "suszarkę" w drodze na OS 1. Policyjny radar ustrzelił również Solę.
Ostatni OS był również pechowy dla Jana Kopeckiego, który zajmował 4. miejsce. Czech poważnie dachował swoim Peugeotem co wyklucza możliwość skorzystania z SupeRally na drugim etapie. Na szczęście załodze nic się nie stało.
Dnia nie ukończyli także bezpośredni rywale Sołowowa w ME, sklasyfikowani za Polakiem Corrado Fontana i Volkan Isik (obaj w Punto S2000), których wykluczyły odpowiednio awaria skrzyni biegów oraz urwane koło. Bonusowe punkty w ME zdobyli Basso (3), Travaglia (2) i Rossetti (1).
Drugi etap Rajdu Ypres to prawdziwy "killer" - liczy 12 OS-ów (dwukrotnie przejazd 42-kilometrowego odcinka!) o łącznej długości 212 kilometrów.
					
					
"Oczywiście znam te odcinki, to pomaga, ale oprócz tego jadę bardzo szybko. Musiałem dobrze zacząć, bo spodziewam się, że Rossetti i Vouilloz jutro podkręcą tempo" - powiedział Loix.
 Po słabszym początku sezonu Loix jest zdeterminowany aby wygrać
Po słabszym początku sezonu Loix jest zdeterminowany aby wygrać Sołowow odpadł przez uszkodzone zawieszenie
Sołowow odpadł przez uszkodzone zawieszenie
			Michał Sołowow i Maciej Baran zakończyli jazdę w podobnych okolicznościach jak podczas Rajdu Mille Miglia. Podczas pokonywania nierówności na OS 4 w Peugeocie Cersanit Rally Teamu nie wytrzymało górne mocowanie amortyzatora i Polacy zakończyli jazdę oddając 12. miejsce w generalce i 4. w mistrzostwach Europy.
Grubo ponad minutę do lidera traci drugi Abarth w wynikach, szósty po dniu Dani Sola. Wysoko, bo na siódme miejsce wspiął się Holender jadący N-grupowym Mitsubishi, Jan Van Den Heuvel. Kolejną „enkę”, też Lancera, odnajdziemy dopiero na 14. miejscu.
Czołową ósemkę zamyka Renato Travaglia, któremu daleko do tempa sprzed roku, kiedy w Ypres był trzeci. Włoch przyznał, że nie mógł znaleźć właściwego rytmu i w sobotę planuje przyspieszyć. Debiutujące w IRC MG S2000 prowadzone przez Marka Higginsa plasuje się 0,4 s za Travaglią.
Luca Rosetti, lider ME i IRC kończył poszczególne OS-y z niewielką stratą do Loixa i gdy zapowiadało się, że dzień zakończy na 2. miejscu, rewelacyjny Włoch przebił przednią oponę na rozgrywanym po zmroku ostatnim OS dnia i przegrał 1,5 min wypadając z dziesiątki. Dodatkowo Rossetti zaczął rajd nerwowo po wpadnięciu na "suszarkę" w drodze na OS 1. Policyjny radar ustrzelił również Solę.
Ostatni OS był również pechowy dla Jana Kopeckiego, który zajmował 4. miejsce. Czech poważnie dachował swoim Peugeotem co wyklucza możliwość skorzystania z SupeRally na drugim etapie. Na szczęście załodze nic się nie stało.
Dnia nie ukończyli także bezpośredni rywale Sołowowa w ME, sklasyfikowani za Polakiem Corrado Fontana i Volkan Isik (obaj w Punto S2000), których wykluczyły odpowiednio awaria skrzyni biegów oraz urwane koło. Bonusowe punkty w ME zdobyli Basso (3), Travaglia (2) i Rossetti (1).
Drugi etap Rajdu Ypres to prawdziwy "killer" - liczy 12 OS-ów (dwukrotnie przejazd 42-kilometrowego odcinka!) o łącznej długości 212 kilometrów.
Rajd Ypres - I dzień
| Rajd Ypres 2008 - wyniki I dnia (po OS 6) | |||
|---|---|---|---|
| po | kierowca / pilot | samochód | czas | 
| 1 | Loix / Buysmans | Peugeot 207 S2000 | 47:06,2 min | 
| 2 | Vouilloz / Klinger | Peugeot 207 S2000 | +21,9 s | 
| 3 | Basso / Dotta | Abarth Punto S2000 | +49,0 | 
| 4 | Casier / Micoltte | Peugeot 207 S2000 | +52,7 | 
| 5 | Snijers / Soenens | Peugeot 207 S2000 | +59,9 | 
| 6 | Sola / Sanchez | Abarth Punto S2000 | +1:19,0 | 
| 7 | Heuvel / Kolman | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:35,9 | 
| 8 | Travaglia / Granai | Abarth Punto S2000 | +1:39,5 | 
| 9 | Higgins / Kennedy | MG S2000 | +1:39,9 | 
| 10 | Tirabassi / Gordon | Peugeot 207 S2000 | +1:44,2 | 
V10.pl fot. cersanitrally.pl, rally-erc.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rajd Ypres po I dniu: Loix perfekcyjnie, Sołowow już nie jedzie
Podobne: Rajd Ypres po I dniu: Loix perfekcyjnie, Sołowow już nie jedzie
				Podobne galerie: Rajd Ypres po I dniu: Loix perfekcyjnie, Sołowow już nie jedzie
				 ERC: Rajd Ypres 2015 - galeria »
ERC: Rajd Ypres 2015 - galeria »
					
					 ERC, Rajd Ypres 2014 - galeria »
ERC, Rajd Ypres 2014 - galeria »
					
					Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rallye International du Valais
Rallye International du Valais  GP Singapuru - Wyścig
GP Singapuru - Wyścig  Tapety Citroen
Tapety Citroen  
 
			
 
 
			